آخرین خبر :

دانستنی های علمی

 میوه و سبز‌ی‌هایی که پوست را به طور طبیعی مرطوب می‌کنند

آووکادو: این میوه غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب ضروری، فیبر و پروتئین است به طوری که  ترکیبات موجود در آووکادو باعث حفظ و افزایش رطوبت در  پوست  شما می شود.

ویتامین ث موجود در این میوه می تواند  در تولید کلاژن نقش موثری داشته باشد.  آووکادو سرشار از ویتامین ای و لوتئین  است  که باعث انعطاف پذیری بیشتر پوست می شود.

هندوانه: این میوه هم که بیش از ۹۰ درصد محتوای آن، آب است و می تواند  میوه ای ایده آل برای هیدراته بودن محسوب شود. هندوانه سرشار از ویتامین های آ، ب و ث، منگنز و پتاسیم بوده و باعث افزایش سلامت ظاهری پوست در افراد می شود.

اگر شیر دوست ندارید، این ماده ی غذایی را بخورید!/ چرا موقع خواب عطسه نمی‌کنیم؟ / چربی سوز ترین شربت خانگی دنیا/درمان بیماری‌ها با حجامت

اگر شیر دوست ندارید، این ماده ی غذایی را بخورید!

کلسیم های موجود در دانه کنجد  علاوه  از ابتلای فرد به فشار خون نیز  جلوگیری می‌کند؛ این دانه مقوی  برابر ۳ شیر های پاستوریزه کاسیم دارد و علاوه بر آن مقدار زیادی از کلسیم ، منگنز ، آهن و مس را در خود جای داده است و بسیاری از پزشکان بر این باور هستند که برای دریافت مقدار زیادی از کلسیم تنها کافیست نصف پیمانه کنجد را مصرف کرد؛ همچنین این دانه خوراکی از ابتلای شما به فشار خون جلوگیری می‌کند .

اگر شیر دوست ندارید، این ماده ی غذایی را بخورید!/ چرا موقع خواب عطسه نمی‌کنیم؟ / چربی سوز ترین شربت خانگی دنیا/درمان بیماری‌ها با حجامت

درمان بیماری‌ها با حجامت

حجامت بیماری های بسیاری را درمان می‌کندکه از جمله آنها می‌توان به غلظت خون و فشارخون بالا، چربی، آرتروز، روماتیسم، بیماری‌های اعصاب، هپاتیت و ضعف عضلات اشاره کرد.

چرا موقع خواب عطسه نمی‌کنیم؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا هنگام خواب عطسه نمی‌کنیم ؛ این موضوع به ذات عطسه که نوعی واکنش شیمیایی به شما میرود بستگی دارد.

هنگام خواب، عصب‌های دخیل در عطسه کاملا در آرامش هستند و ابه همین دلیل است که در حال خواب نمی‌توان مانند بیداری عطسه کرد اگر فردی در خواب با عامل محرکی در بینی‌اش مواجه شود، اول از خواب بیدار می‌شود و سپس عطسه می‌کند.

 

اگر شیر دوست ندارید، این ماده ی غذایی را بخورید!/ چرا موقع خواب عطسه نمی‌کنیم؟ / چربی سوز ترین شربت خانگی دنیا/درمان بیماری‌ها با حجامت

چربی سوز ترین شربت خانگی دنیا

به کمک آبلیمو ، جففری ، عسل ، دارچین ، سرکه ، نمک زنجبیل و عسل می‌توانید معجونی درست کنید که در طئل شبانه روز سبب چربی سوزی در بدنتان شود ؛ این معجون را هر شب قبل از خواب میل کنید تا چربی های دور شکمتان آب شود.

اگر شیر دوست ندارید، این ماده ی غذایی را بخورید!/ چرا موقع خواب عطسه نمی‌کنیم؟ / چربی سوز ترین شربت خانگی دنیا/درمان بیماری‌ها با حجامت

ورزش همگانی

 

طبق نتایج یک مطالعه، افراد می توانند تنها با انجام برخی عادات سالم به سال های عمر خود بیفزایند.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان تاکید می کنند ۵ فاکتور اصلی که تقریبا یک دهه به عمر می افزایند شامل سیگار نکشیدن، تغذیه سالم، ورزش منظم، حفظ وزن سالم و عدم نوشیدن الکل هستند.

دکتر «فرانک هو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، در این باره می گوید: «یافته های ما اثبات می کنند که تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی موجب بهبود امید به زندگی می شود.»

محققان توصیه می کنند ورزش متوسط نظیر پیاده روی تند به مدت ۳۰ دقیقه در روز می تواند کافی باشد.

یافته های جدید حاصل دو مطالعه بر روی ۱۲۳ هزار نفر از دهه ۱۹۸۰ است. در طول زمان، شرکت کنندگان اطلاعات مشروحی از رژیم غذایی، عادات ورزش و سایر فاکتورهای سبک زندگی شان را ارائه کردند.

تا سال ۲۰۱۴، بالغ بر ۴۲ هزار شرکت کننده فوت کرده بودند. تیم تحقیق هاروارد به بررسی تاثیر این ۵ فاکتور سبک زندگی بر طول عمر افراد پرداختند.

آنها دریافتند افرادی که تابع این ۵ عادت سالم زندگی بودند ۷۴ درصد کمتر در طول این دوره مرده بودند.

یافته ها نشان داد افرادی که کاملا از این ۵ فاکتور پیروی کرده بودند ۸۲ درصد کمتر با مرگ ناشی از بیماری قلبی یا سکته و ۶۵ درصد کمتر با مرگ ناشی از سرطان مواجه بودند.

قهوه

سازمان غذا و دارو آمریکا در مورد مصرف محصولات کافئین بسیار تغلیظ شده هشدار می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام این سازمان، یک قاشق چایخوری کافئین خالص پودر شده به اندازه ۲۸ فنجان قهوه حاوی کافئین است.

مصرف کافئین تغلیظ شده موجب اووردوز می شود و علائم اووردوز کافئین ممکن است شامل ضربان قلب سریع یا نامنظم، تشنج، استفراغ، اسهال، اختلال در رفتار و در موارد بدتر مرگ باشد.

کافئین بر مغز با مسدود کردن راه گیرنده‌های آدنوزین عمل می‌کند. با مسدود شدن راه گیرنده‌های سلولهای عصبی، آدنوزین فعالیت سلولهای عصبی را کُند می‌کند. این فرایند معمولاً هنگام خواب اتفاق می‌افتد. مولکول کافئین بسیار به آدنوزین شبیه است و راه همان گیرنده‌ها را می‌بندد، اما نمی‌گذارد که فعالیت سلولهای عصبی کُند شود. در عوض، کافئین فعالیت گیرنده‌ها و همچنین فعالیت خود آدنوزین را متوقف می‌کند.

با افزایش فعالیت سلولهای عصبی، هورمون اپی‌نفرین آزاد می‌شود. با آزاد شدن این هورمون، فرآیندهایی از جمله بالا رفتن ضربان قلب، بالا رفتن فشار خون، افزایش جریان خون در ماهیچه‌ها، کاهش جریان خون در پوست و اندامهای داخلی و همچنین ترشح گلوکز از کبد اتفاق می افتد.

مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند سبب مسمومیت گردد. علائم این مسمومیت عبارتند از بیقراری، عصبی شدن، هیجان، بیخوابی، سرخی صورت، ادرار بیش از اندازه و ناراحتی های گوارشی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*