دانستنی های علمی

یافته محققان برزیلی؛

تاثیر نوشیدنی کفیر در کاهش فشارخون

محققان می گویند نوشیدنی کفیر با تشدید ارتباط بین روده و مغز تاثیر مثبتی بر فشارخون دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، کفیر یک نوشیدنی تشکیل شده از شیر پروبیوتیک تخمیرشده است که به خاطر حفظ تعادل باکتری های سودمند روده در سیستم گوارش معروف است.

مطالعه قبلی نشان داده است که عدم تعادل در کلونی باکتری های روده موسوم به میکروبیوم ها ممکن است موجب بروز فشارخون بالا در برخی افراد شود. به همین ترتیب پروبیوتیک ها که مکمل های باکتری های زنده بوده و برای سیستم گوارش مفید هستند، دارای خاصیت کاهش دهنده فشارخون هستند.

بعلاوه، مکمل کفیر موجب حفظ تعادل طبیعی چهار باکتری متفاوت در روده و آنزیم در مغز شد که برای عملکرد نرمال سیستم عصبی ضروری هستند؛ این مسئله بیانگر آن است که سیستم های گوارش و اعصاب همراه باهم برای کاهش فشارخون بالا عمل می کنند.

اثر زنجبیل در درمان میگرن

طب سنتی برای درمان میگرن نسخه موثری دارد، نسخه‌ای که علم روز هم آن را تایید کرده است.

زنجبیل یکی از گیاهانی است که برای برطرف کردن درد‌های میگرنی تجویز می‌شود، جالب است بدانید، محققان دانمارکی هم در تحقیقاتی به نقش این گیاه در درمان میگرن پی برده اند.

این محققان توصیه می‌کنند محلول یک سوم قاشق چایخوری در آب گرم یک نوشیدنی موثر در درمان میگرن است، علاوه بر این می‌توانید از زنجبیل تازه در وعده‌های غذایی خود نیز استفاده کنید.

روشی نوین در درمان استرس/ خطر گوشی تلفن همراه برای سلامتی/ وقتی کودک همه چیز را در پول می بیند/

با این روش تربیتی، کودک پولکی بار می آید

برخی والدین در تربیت فرزندانشان سعی می‌کنند با ولخرجی تمام وسایلی که خود در دوران کودکی از آن محروم بوده اند برای کودک تهیه کنند، آن‌ها سعی می‌کنند هیچ یک از خواسته‌های فرزندانشان را بی جواب نگذارند.

روانشناسان معتقدند این رفتار والدین در بلند مدت اثر سویی در تربیت فرزندان خواهد داشت؛ روانشناسان این اثر منفی را مادی گرایی می‌نامند و معتقدند فرزندانی که این گونه تربیت شده اند ارزش‌های خود را تنها در داشتن وسایل مادی می‌بینند و در نوجوانی و جوانی مادیات را تنها عامل خوشبختی می‌دانند.

روانشناسان توصیه می‌کنند برای تشویق کودک همیشه به وی جایزه مادی ندهید و یا برای تنبیه همیشه او را از وسایل مورد علاقه اش محروم نکنید.

درمان بیماری‌ها با حجامت

حجامت یکی از روش‌های درمانی در طب سنتی است که برخی افراد علاقه زیادی به آن دارند؛ بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته حجامت طی ۲۰ سال گذشته در درمان ۲۰۰ بیماری نقش داشته است.

از مهم‌ترین بیماری‌هایی که حجامت در درمان آن‌ها موثر بوده است می‌توان به غلظت خون و فشارخون بالا، چربی و اوره بالای خون، آرتروز، روماتیسم، بیماری‌های اعصاب، هپاتیت و ضعف عضلات اشاره کرد.

روشی نوین در درمان استرس/ خطر گوشی تلفن همراه برای سلامتی/ وقتی کودک همه چیز را در پول می بیند/

پیشگیری از بیماری کبد با بهبود رژیم غذایی

غذا تغذیه اشتها رژیم غذایی چاقی لاغری

پزشکان آمریکایی معتقدند رژیم غذایی مطلوب باعث می‌شود مقدار کمتری چربی در کبد انباشته شود.

به گزارش ایسنا، نتایج مطالعه انجام گرفته در آمریکا نشان می‌دهد افرادی که رژیم غذایی خود را بهبود داده و به وضعیت مطلوب می‌رسانند میزان چربی کمتری در کبد خود دارند و خطر ابتلا به بیماری‌های کبد در آنان کمتر است.

پزشکان بر آنچه بیماری کبد چرب غیر الکلی نامیده می‌شود تمرکز کردند که به طور معمول با چاقی و برخی انواع عادات غذایی مرتبط است. در حالیکه تغییر در رژیم غذایی برای درمان این نوع از بیماری کبد توصیه می‌شود تا امروز تحقیقات انجام گرفته نشان دهنده تاثیر این تغییرات در پیشگیری از بیماری کبد چرب غیر الکلی نبوده است.

در این بررسی متخصصان پرسشنامه مربوط به رژیم غذایی و اسکن چربی کبد ۱۵۲۱ نفر را مورد مطالعه قرار دادند.

در طول انجام این مطالعه مشاهده شد افرادی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای را دنبال می‌کردند ۲۶ درصد کمتر در معرض ابتلا به کبد چرب بوده‌اند.

به گفته متخصصان آمریکایی یافته‌ها نشان می‌دهد افزایش کیفیت رژیم غذایی با کاهش انباشت چربی در کبد و کاهش خطر شروع بیماری کبد چرب مرتبط است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، همچنین افرادی که کیفیت رژیم غذایی خود را بهبود داده‌اند از مقدار میوه، سبزی و غلات بیشتری مصرف کرده‌اند که حاوی میزان بالایی از آب و فیبر است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*