آخرین خبر :

توصیه نماینده ولی فقیه در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان : الگوی ورزشی دیگر استان ها باشید

ورزشکاران خراسان جنوبی برای ورزش دیگر استان ها الگو باشند.
نماینده ولی فقیه در استان در جلسه دیدار مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری همایش‌ها، جشنواره‌ها و فعالیت‌های ورزشی، گفت: در برخی از موارد بداخلاقی‌هایی می‌شود که واقعاً نگران‌کننده است. حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه اگر این بداخلاقی‌ها در اقوام و ملت‌های دیگر اتفاق بیفتد می‌توان گفت شاید با مکتب و مسلک آن‌ها همسو است و در صورتی که ارزش‌ها، ارزش مادی باشد این موضوع قابل توجیه است، اما در نظام جمهوری اسلامی که همه بر اندیشه اسلامی و الهی هستیم حیف است نیروهای ورزشکار که در صحنه‌های میدانی و دنیایی هستند با یکدیگر بداخلاقی کنند و این یک ضعف بزرگ است و باید اصلاح شود.
به گفتۀ وی چه خوب است بدن‌ها، روان‌ها، اخلاق‌ها و اندیشه‌ها سالم و توانمند باشد که این قابل قبول است و باید در خراسان‌جنوبی نیروهای ورزشی استان بر اساس فرهنگی که از اجداد و گذشتگان خود دارند در ورزش‌ها و در اخلاق، امانت و صداقت برای سایر استان‌ها الگو باشند. وی عنوان کرد: تمام شگفتی‌های انسان در روح و جسم او است و در سلسله مراتب انسانی، جسم حالت مرکب را دارد و برای انجام امور خیر باید از آن به نحو درست استفاده کرد.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: تن سالم باید در راستای عقل، فطرت، وحی و خودسازی باشد و در همه جبهه‌های فردی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تلاش کند اما همه وقتی ارزش پیدا می‌کند که خود حرکتی هدفمند و ارزشی منطبق بر فرائض اسلامی، علوم قرآنی و در یک کلام الهی داشته باشد. وی با بیان اینکه جایگاه تن در اسلام مشخص است و چند روز آن را به عنوان مرکب برای کمال مطلق و خدایی شدن در اختیار داریم، افزود: در فقه اسلامی تن امانتی برای انسان است و حق خودآزاری نداریم تا جایی که حتی روزه اگر برای بدن ضرر دارد نباید روزه گرفت.
توجه به استعدادهای جسمی
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی عنوان کرد: ارزش هر چیزی بعد از شناخت آن معین می‌شود و هر روز شاهد تغییر در علوم هستیم، کارشناسی‌ها توسعه پیدا می‌کند و جایگاه اشیا مشخص می‌شود. حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعلیرضا عبادی افزود: در انواع شناخت‌ها از علم نباید مسئله انسان و انسان‌شناسی فراموش شود. وی تصریح کرد: نرخ ارزش‌هایی که مربوط به انسان است وقتی مشخص می‌شود که به اصل انسان‌شناسی در آن پرداخته شود. وی به نظریه‌ای که ارزش انسان را در مسائل جان و روح می‌داند اشاره کرد و گفت: در این نظریه به گونه‌ای افراط می‌کنند که حتی ارزش‌های انسانی را در مقابل جان انسان ضدارزش می‌دانند که این نظر در دنیای کنونی طرفدارانی چون رهبانان و مرتاضان دارد. او دومین نظر را نظری دانست که تمام همت انسان را در شناخت تن، جسم، ماده و امور نفسانی می‌داند و همه ارزش‌های معنوی و آنچه مربوط به جان و روح است را نادیده می‌گیرد و نتیجه‌اش انسان منهای همه ارزش‌های متعالی می‌شود که اکنون بخش عظیمی از دنیا در آتش این فکر انحرافی می‌سوزد.
امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: در اسلام به عنوان دین فطرت و حکمت، نظام آفرینش مبتنی بر حکمت است و جسم و جان پر از رازها و استعدادها است و این دین برای هر دو مکتبی که اهل افراط و تفریط هستند حرف دارد. حجت الاسلام والمسلمین عبادی تأکید کرد: اسلام در مورد نخستین نظریه می‌گوید که اگر تمام ارزش‌های انسان به خاطر جان است و تنها راه برای کمال این است که حتی از ابتدایی‌ترین مسائل، جسم را محروم کنیم باید پرسید که خداوند تن، احساسات و عواطف را برای چه آفریده است؟ وی افزود: خداوند هم جسم را آفریده است هم جان را و در همه آن‌ها صدها رمز و راز نهاده است و انسان به عنوان امانت الهی باید جسمش را حفظ کند و از همه استعدادهای جسمی‌اش بهره بگیرد و آن را به کمال برساند و هم جانش را پرورش بدهد که همان سیر الی‌ا… است و تمامی ارزش‌ها و کمالات را در بر می‌گیرد.
تلاش بیشتر برای رفع عقب ماندگی استان
مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این جلسه عنوان کرد: این استان مردمانی بسیار خوب و قانع دارد که باید تلاش بیشتری برای رفع عقب ماندگی ها انجام شود.
مهران سرپرست افزود: معتقد به استفاده از کلمه محروم نیستم زیرا خداوند متعال در وجود همه انسان ها ظرفیت و انرژی قرار داده که شامل همه جمعیت انسانی استان می شود. وی که در سال های آغازین تأسیس خراسان جنوبی به عنوان معاون اداره کل تربیت بدنی استان فعالیت کرده بود، گفت: علت حضور دوباره ام در استان خوب بودن و صمیمی بودن مردم این خطه است. به گفتۀ وی در ۱۳ سال اخیر پس از تقسیم خراسان، اتفاقات خوبی در حوزه ورزش و جوانان این استان ایجاد شده که امیدوارم با همکاری همه دستگاه های اجرایی، استانداری و بهره گیری از رهنمون های حضرتعالی گام مؤثرتری در راستای توسعه ورزش و امور جوانان برداریم. این مقام مسئول ادامه داد: مجموعه این اداره کل هرچند به دنبال پویایی، تحرک و فعالیت های ورزشی است اما هدف نهایی ما تحقق یک جامعه سالم، اخلاقی و ارزش محور است.
سرپرست، ورزش را یک ابزار دانست و خطاب به امام جمعه بیرجند گفت: بیانات حضرتعالی را به عنوان چراغ راه خود تلقی کرده و هم راستا با آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی، هرچه در توان داریم در چارچوب قانون انجام می دهیم.
وی تصریح کرد: امروز برای استفاده از رهنمودهای حضرتعالی به عنوان یکی از دستگاه های اجرایی که به غیر از فعالیت های ذاتی خود در بخش توسعه فرهنگ عمومی بر مبنای ارزش های دینی وظایف مشخصی دارد، حضور پیدا کردیم. وی بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان ها و به طور مشخص خراسان جنوبی جدا از حوزه های ورزش در حوزه های فرهنگی و جوانان هم ماموریت هایی به آن محول شده است.
او خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در این بحث ورود کرده و هر سه ماه یکبار این حوزه را رصد می کنند.
سرپرست افزود: متأسفانه به دلیل غفلت هایی که پیش آمده در برخی شاخص های حوزه جوانان آمارها قدری نگران کننده است که باید با کمک همه دستگاه های مربوط بویژه روحانیت معزز که همیشه نقش محوری در تاریخ کشور داشته، مشکلات را مدیریت کنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*