با حضور استاندار خراسان جنوبی: ۲۷ کارگر، گروه‌ کار و واحد نمونه کاری در خراسان جنوبی تجلیل شدند

بیست و نهمین جشنواره تجلیل از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه استان در سال ۹۶ با حضور استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و هم چنین جمعی از جامعه کارگری از سراسر استان برگزار شد.
استاندار خراسان جنوبی در این مراسم با بیان اینکه بهره وری در حوزه کار اهمیت زیادی دارد ، گفت: در این زمینه دچار مشکل جدی هستیم.
محمد مهدی مروج الشریعه موفقیت در زمینه حمایت از کالای ایرانی را منوط به ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی و همت مردم در خرید این محصولات دانست و افزود: بهبود فضای کسب وکار در کشور از اهمیت زیادی برخوردار است ولی باید توجه داشت که سرمایه تنها راه ارتقای وضعیت کسب و کار نیست .
وی ادامه داد: مقصود از فضای کسب و کار مطلوب مجموعه ‌ای از روابط ارزشمند، پویا و فعال در حوزه کارآفرینی است.
وی کارآفرینان را تولید کنندگانی عنوان کرد که شاخص‌های اقتصادی را ارتقا داده و موجب رونق اقتصادی شده اند و در ادامه بیان کرد: در فرهنگ دینی ما انسانیت به تنهایی یک ارزش تلقی می شود و به همه روابط در حوزه کار چه رابطه کارگر و کارفرما و چه رابطه کارآفرین با صاحب کار باید نگاه انسانی حاکم باشد.
وی از کارگران به عنوان موتور محرک واحدهای تولیدی یاد کرد و گفت: در واحدهای تولیدی کشورهای غربی بین کارگر و کارفرما رابطه انسانی نیست و فقط هدف تولید است در حالی که در کشور ما رابطه کارگر و کارفرما به گونه ای است که می توان از برخی واحدهای تولیدی به عنوان دانشگاه علمی کاربردی یاد کرد.
فعالیت در عرصه جهاد اقتصادی راه مقابله با دشمن
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از فعالیت در عرصه جهاد اقتصادی بعنوان راه مقابله با دشمن یاد کرد و گفت: به همت مردم و افزایش کیفیت کالای ایرانی می توانیم به این هدف برسیم.
حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی حمایت از کالای ایرانی را به معنای حمایت از کارگر ایرانی، اشتغال ‌جوانان و عزت داخلی کشور عنوان کرد و افزود: استقلال به ویژه در حوزه اقتصادی یک ارزش بسیار مهم تلقی می شود که به راحتی نصیب ملت ها نمی شود و تلاش شبانه روزی را می ‌طلبد.
وی دامه داد: استکبار بر این عقیده است که پیشرفت جامعه اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف به ویژه اقتصادی، موجب الگو شدن ایران در بین سایر کشورها می‌شود و از این جهت از هیچ اقدامی برای ضربه زدن به ایران فروگذاری نکرده اند.نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به اهمیت استقلال در پیشرفت کشورگفت: عده‌ای سخن از رشد اقتصادی کشورهایی چون کره جنوبی می ‌زنند ولی باید به این نکته توجه کرد که آمریکا اجازه پیشرفت به هیچ کشور وابسته‌ای در منطقه را نمی دهد.
شعار سال نقشه راهی
در حمایت از کار و کارگر ایرانی
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در ادامه این مراسم ضمن تبریک هفته کار و کارگر به همه تلاشگران این عرصه؛ به تبیین نقش و جایگاه جامعه در پذیرش و تحقق شعار سال پرداخت.
عباس رکنی نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از کالای ایرانی را بیان طرحی استراتژی به عنوان نقشه راه در حمایت از کار و کارگر ایرانی عنوان کرد و گفت: این شعار به اهمیت مصرف کالای ایرانی در جامعه اشاره دارد.
وی طی گزارشی به فرایند انتخاب کارگر، گروه کار و واحد نمونه مرحله استانی پرداخت و افزود: وزارت تعاون کارورفاه اجتماعی مکلف است همه ساله به طرق مقتضی بمنظور تشویق نیروهای کارگری مولد؛ متخصص؛ مخترع و مبتکر اقدامات و برنامه هایی راداشته باشد.
مراحل انتخاب کارگر نمونه استان
وی از تشویق کارگران در جهت ترویج هرچه بیشتر ارزش های اسلامی؛ اخلاقی وانضباط درمحیط کار؛ تشویق کارگران به ارتقای سطح دانش، آگاهی هاومهارت های شغلی و شناسایی کارگران مبتکر، خلاق ونوآور به منظور کاهش وابستگی وتسریع در استقلال اقتصادی بعنوان گوشه ای از اهداف برگزاری این مراسم یاد کرد و افزود: مرحله استانی انتخاب کارگر، گروه کار و واحد نمونه؛ از نیمه دوم شهریورماه هرسال اطلاع رسانی و شروع می شود که مدیریت کارگاه با همکاری وهماهنگی نماینده قانونی کارگران طبق شیوه نامه و دستور العمل(پرسشنامه های کارگرنمونه در سه بخش صنعت ، کشاورزی و خدمات ) که در سامانه جشنواره امتنان بارگذاری شده است، نسبت انتخاب ومعرفی واجدین شرایط خود اقدام می کنند.
رکنی ادامه داد: درسال گذشته تعداد ۵۸۹ کارگرو ۲۱عضوگروه کارو ۳۲ واحد نمونه و در مجموع ۶۴۲ نفر در سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۵۰پرونده قابل بررسی در مرحله نیمه نهایی بود.
مردم هسته اصلی شعار حمایت از کالای ایرانی
نماینده کارآفرینان خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: حمایت از کالای ایرانی به معنای قطع ارتباط با جهان نیست بلکه تشویقی است برای مردم در استفاده از کالای ایرانی.مزگی نژاد با بیان اینکه هسته اصلی شعار سال مردم اند، افزود: نتایج مثبت استفاده از کالای ایرانی باید بیان شود تا زحمت کارگر ایرانی به ثمر بنشیند.
تولید؛ کلید حل مشکلات کشور
وی با تاکید بر اینکه کلید همه مشکلات کشور تولید است، ادامه داد: بیکاری کارگران تبعات اجتماعی زیادی دارد بنابراین حمایت از کالای ایرانی حائز اهمیت است.
دراین همایش از ۱۸ کارگر؛ ۶ گروه کارو۳ واحد نمونه استانی شامل کارخانه کاشی و سرامیک فرزاد ، شرکت زغال سنگ پروده طبس وکارخانه آرد سفید گلبرگ تقدیر بعمل آمد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*