باکتری‌های روده موجب درد مفاصل می‌شود

درد مفصل زانو فارن

ارتباط بین آرتروز و باکتری‌های موجود در روده غیرعادی است، اما بررسی‌های انجام شده حاکی از وجود این رابطه است.

به گزارش ایسنا، چاقی با انواع خطرات برای سلامتی همراه است که می‌توان به دیابت و بیماری‌های قلبی-عروقی اشاره کرد. همچنین می‌تواند به آرتروز هم مرتبط باشد. افرادی که وزن مازاد دارند فشار بیشتری بر مفاصل خود وارد می‌کنند؛ به همین دلیل می‌توان گفت خطر ابتلا به آرتروز با بالا رفتن وزن بیشتر می‌شود.

محققان در یک مطالعه جدید به مکانیزمی پرداختند که می‌تواند ارتباط دهنده این دو بیماری باشد و به بررسی باکتری روده پرداختند. در روده‌ها میلیاردها باکتری وجود دارد که برای حفظ سلامت بدن حیاتی هستند.

محققان آمریکایی به بررسی ارتباط بین رژیم غذایی، چاقی، باکتری روده و آرتروز پرداختند. آنها ابتدا موش‌های آزمایشگاهی را برای مدت ۱۲ هفته با رژیم غذایی پرچرب تغذیه کردند. این موجودات به سرعت دچار چاقی و دیابت شدند و میزان چربی بدنی‌شان دو برابر شد. سپس وضعیت باکتری روده آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت.

محققان همانطور که انتظار داشتند مشاهده کردند میزان باکتری‌های موثر در بروز التهاب در روده موش‌های چاق افزایش یافته و مقدار باکتری‌های پروبیوتیک کاهش پیدا کرده‌است. همزمان، وضعیت التهاب در بدن موش‌هایی با وزن بالا از جمله مفصل زانو مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال نیوز تودی، محققان شرایطی را بوجود آوردند که این موش‌ها مستعد ابتلا به بیماری آرتروز شوند و مشاهده شد بیماری آرتروز در موش‌های چاق خیلی سریع‌تر از موش‌های تحت کنترل پیشرفت کرده‌ است.

برای بهبود سلامت روان سبزی و میوه خام مصرف کنید

میوه و سبزیجات

پزشکان تاکید دارند مصرف میوه و سبزیجات خام برای سلامت روان مفیدتر هستند.

به گزارش ایسنا، درحالیکه مصرف میوه و سبزیجات برای سلامت جسم از سال‌ها قبل مورد تایید بوده، محققان در بررسی‌های جدید خود بر ارتباط بین مصرف مرتب میوه‌ها و سبزیجات با احساس شادی، رضایت بیشتر از زندگی و وضعیت بهتر سلامت روان تاکید کردند.

هرچند محققان دریافتند: مصرف میوه و سبزیجات خام در مقایسه با مصرف این محصولات به شکل پخته، کنسروشده یا فراوری شده برای سلامت روان مفیدتر هستند.

در این بررسی گروهی از محققان نیوزیلندی به مطالعه روی نوع مصرف این محصولات پرداخته و مشاهده کردند: مصرف میوه و سبزیجات به شکل طبیعی خود با بهبود وضعیت سلامت روان ارتباط بیشتری دارد.

در این بررسی ۴۲۲ فرد جوان مورد مطالعه قرار گرفتند که پایین‌ترین میزان مصرف میوه و سبزی را داشتند، اما با بیشترین خطر مشکلات مربوط به سلامت روان روبرو بودند.

وظایف کبد چیست؟

۱۹ آوریل مصادف با ۳۰ فرودین ماه هر سال روز جهانی کبد نام گذاری شده است.

مقالات بسیاری پیرامون اهمیت این عضو حیاتی بدن منتشر شده است؛ کبد عضوی از بدن انسان است که وظایف گوناگونی بر عهده دارد؛ تولید صفرا، سم زدایی از خون، ذخیره سازی قندها، تنظیم اسید آمینه خون، تبدیل آمونیاک سمی به اوره قسمتی از وظایف کبد است.

به خاطر داشته باشید که این وظایف متعدد، کبد را بیشتر در معرض بیماری‌ها و آسیب‌ها قرار می‌دهد؛ بنابراین بهتر است مواد غذایی دوست‌دار کبد را بشناسید.

میوه و سبزیجات در صدر این لیست قرار دارند؛ چغندر، اسفناج، انواع کلم، سبزیجات تیره برگ، آووکادو، گردو، هویج، و ادویه‌هایی مانند فلفل و زردچوبه از جلمه این مواد غذایی هستند.

بهترین روغن برای سلامت کبد، روغن زیتون است، این روغن علاوه بر داشتن خواص ملینی، کبد را تمیز می‌کند؛ در حالی که مصرف روغن‌های دیگر خطر ابتلا به کبد چرب را افزایش می‌دهند.

خواص پرکاربرد آویشن

آویشن یکی از گیاهان پرکاربرد در طب سنتی است که بیشتر از جوشانده آن در درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود.
علت محبوبت جوشانده این گیاه آن‌است که می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها نقش داشته باشد؛ جوشانده آویشن داروی بیماری‌های گوارشی همچون درد معده، ورم روده است و می‌تواند مسکنی برای درد‌های دندان، سردرد و آسم باشد.

جوشانده موثر در بیماری گوارشی/ کم آبی بدن نوزاد را چگونه می توان تشخیص داد/ داروهایی که شما را چاق می کنند 

کاهش خطر حمله قلبی با آنتوسیانین

با آغاز فصول گرم سال، میوه‌های مناسب این فصل به تدریج از راه می‌رسند؛ یکی از خوراکی‌های خوشمزه آلو قرمز است.
اگر شما هم از جمله افرادی هستنید که با خستگی و خواب آلودگی‌های زیاد مواجه هستید آلو قرمز را از دست ندهید؛ این خوراکی به دلیل داشتن رنگدانه‌ای به نام آنتوسیانین بدن انسان را در برابر رادیکال‌های  آزاد محافظت کرده و شادابی و نشاط را افزایش می‌دهد.
این رنگدانه که در پرتقال خونی، آلبالو، گیلاس و توت فرنگی هم یافت می‌شود خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را هم تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

جوشانده موثر در بیماری گوارشی/ کم آبی بدن نوزاد را چگونه می توان تشخیص داد/ داروهایی که شما را چاق می کنند 

نقش آنتی هیستامین‌ها در افزایش وزن

بهتر است بدانید که برخی از دارو‌ها موجب افزایش وزن و چاقی می‌شوند، تحقیقات زیادی درباره عوارض دارو‌ها انجام شده است که تاکنون اثر ۶ دسته از دارو‌ها در افزایش وزن و چاقی به اثبات رسیده است.

بر طبق تحقیقات صورت گرفته انسولین، دارو‌های ضد بارداری، دارو‌های استروئیدی، دارو‌های ضد افسردگی، داروھای مسدود کننده بتا (نوعی از دارو‌های کاهنده فشار خون) و آنتی هیستامین‌ها از جمله دارو‌هایی هستند که موجب افزایش وزن و چاقی می‌شوند.

اگر چه نباید مصرف این دارو‌ها را خودسرانه قطع کرد؛ در صورت داشتن اضافه وزن می‌توان با مراجعه به پزشک این دارو‌ها را با دارو‌های مشابه جایگزین نمود.

جوشانده موثر در بیماری گوارشی/ کم آبی بدن نوزاد را چگونه می توان تشخیص داد/ داروهایی که شما را چاق می کنند 

زمان استفاده از محلول او آر اس

یکی از مشکلات نوزاد و کودک، کم آبی و اسهال است، بهتر است بدانید که پزشکان برخی از علائم را برای کم آبی بدن کودک مشخص نموده‌اند.

هنگامی که یک کودک به مدت هشت ساعت ادرار نکرده باشد، دهان وی خشک بوده یا هنگام گریه کردن اشکی جاری نمی‌شود می‌تواند نشان دهد بدن کودک دچار کم آبی شده است.

سرگیجه داشتن کودک پس از بلند شدن، خواب‌آلودگی و فرورفتن چشم‌ها از نشانه‌های دیگر کم آبی است؛ یکی از دلیل عمده کم آبی بدن کودک، اسهال است؛ می‌توان گفت بهترین درمان اسهال در کودکان تغذیه مناسب است، نوشیدن مایعات بسیار، آب و آب میوه فوق العاده موثر است.

برای کودکی که تنها اسهال خفیفی دارد استفاده از او آر اس ضروری نیست، پزشکان توصیه می‌کنند در زمان اسهال‌های طولانی مدت یا هنگامی که کودک همراه با اسهال به استفراغ هم دچار شد باید از او آر اس استفاده کرد.

جوشانده موثر در بیماری گوارشی/ کم آبی بدن نوزاد را چگونه می توان تشخیص داد/ داروهایی که شما را چاق می کنند 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*