آخرین خبر :

ایران انحصار صهیونیست‌ها در «داروى ام اس» را شکست/ ارزآورى ٢٠ میلیون دلارى با صادرات داروى ایرانى

محققان ایرانى موفق شدند با تولید داروى ام اس انحصار رژیم صهیونیستی در تولید را بشکنند.

ایران انحصار صهیونیست‌ها در «داروى ام اس» را شکست/ ارزآورى ٢٠ میلیون دلارى با صادرات داروى ایرانىبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گلاتیرامر اولین دارویی است که تمام مراحل تولید آن در داخل انجام شده است، اصل این دارو توسط شرکت «توا» متعلق به رژیم صهیونیستی بود که وارد بازارهای جهانی شد، اما از آنجا که حاضر نبودند دارو را در اختیار جامعه بیماران ایران قرار دهند، تولید دارو پس از  چند سال از فرمولاسیون تا ماده موثر اولیه در ایران محقق شد.

مجوزهای اولیه برای ورود به بازار CIS، گلاتیرامر استات گرفته شده است

یعقوب‌ حقیقتی‌نیا مدیر عامل شرکت‌ داروسازی‌  در حاشیه مراسم رونمایی داروی جدید MS تحت عنوان گلاتیرامر استات که امروز در دفتر مرکزی این شرکت برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: داروی گلاتیرامراستات‌ برای کنترل بیماری‌ ام . اس است و  از سال ۹۰ دانش فنی‌ آن به وسیله‌ این شرکت داروسازی تهیه شده است.

وی ادامه داد: گلاتیرامر‌استات متعلق‌ به یک شرکت داروسازی اسرائیلی‌ بوده که به دلیل تحریم اجازه ورود به بازارهای‌ داخلی کشورمان را نداشت، به همین دلیل دانشمندان با تلاش خود توانستند دانش فنی و ماده مؤثر این داروی ارزشمند‌ را تولید کنند.

حقیقتی‌‌نیا با اشاره به اینکه انتقال تکنولوژی‌ این داروی ارزشمند امسال وارد بازارهای ترکیه می‌شود، افزود: این دارو بیش از ۲۰ میلیون دلار ارزآوری‌ برای کشور به همراه دارد؛ در این شرکت‌ داروسازی که دانش بنیان است بیش از ۳۰ نفر از افراد متخصص مشغول به فعالیت هستند و با تکیه بر نیروی متخصص داخلی توانستیم‌ ماده مؤثره‌ این دارو را تولید کنیم.

مدیرعامل این شرکت داروسازی‌ ادامه داد: از چند سال گذشته ماده مؤثره‌ دارو در داخل ایران تولید می‌شود و به عنوان یک تکنولوژی‌ بومی‌ محسوب می‌شود.

حقیقتی‌نیا گفت: مجوزهای اولیه برای ورود به بازار CIS این دارو گرفته شده است و امیدوارم نمونه‌های جدید با فرمولاسیون‌ جدید به زودی توسط این شرکت وارد بازار شود.

تلاش ۸ ساله برای تولید داروی گلاتیرامر استات

همچنین در ادامه صدیقه سادات نعیمی مدیر پژوهش این شرکت داروسازی اظهار کرد: کار تحقیقاتی برای تولید این دارو از سال ۸۹ در شرکت آغاز شده است و توانستیم با تکیه بر توان متخصصان داخلی دانش فنی این دارو را در سال ۹۱ به دست آورده و ساخت ماده مؤثر آن را شروع کنیم.

وی ادامه داد: گلاتیرامر استات یک داروی تزریقی محسوب می‌شود که برای کنترل بیماری MS کاربرد دارد و برند آن متعلق به یک شرکت‌ داروسازی اسرائیلی است.

نعیمی با اشاره به اینکه با تلاش دانشمندان ایرانی ماده مؤثر دارو تهیه شده است، افزود: این دارو نسبت به نمونه خارجی آن از قیمت کمتری برخوردار است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*