«ایدرو» ۵طرح صنعتی استان را برگزید

امروز خراسان جنوبی- گروه خبر
۵ طرح صنعتی در نشست بررسی مطالعات پروژه‌یابی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنعتی استان خراسان جنوبی برای انجام مطالعات امکان‌سنجی و اجرا در این استان برگزیده شد.
پیرو جلسات و توافق‌های قبلی در جلسه‌ای با حضور رئیس هیئت عامل و معاونان ایدرو، استاندار، مجمع نمایندگان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی نتایج مطالعات پروژه‌یابی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنعتی این استان ارائه شد.به گزارش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در نشست بررسی مطالعات پروژه‌یابی و فرصت‌های سرمایه گذاری صنعتی استان خراسان جنوبی ضمن بررسی نتایج مطالعات که شامل یک فهرست ۱۸ گانه بود، مقرر شد مطالعات امکان سنجی فنی، اقتصادی و مالی برای پنج طرح منتخب توسط ایدرو صورت پذیرد و پس از فراخوان برای جلب مشارکت بخش غیردولتی برای طرح‌های برگزیده نهایی، فرایند اخذ مجوزها و اجرای آنها آغاز شود.
این طرح‌ها که براساس مزیت‌های نسبی استان و در راستای تکمیل برخی زنجیره‌های صنعتی استان و کشور شناسایی و انتخاب شده‌اند در حوزه‌های نساجی، مواد پیشرفته، بازیافت، دارویی و سیم‌های فولاد آلیاژی تعریف شده است و با توجه به ماهیت آنها رونق تولیدات صنعتی و اشتغالزایی در این استان کمتر توسعه یافته را به دنبال دارد. بنابراین ین گزارش در برخی از این طرح‌ها از فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌شود که دارای ارزش افزوده بالایی است.
استاندار و مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه با قدردانی از فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده ایدرو برای توسعه استان، حمایت از اجرای طرح‌های صنعتی را مورد تاکید قرار دادند و درباره پیگیری جذب منابع مالی از محل بودجه عمومی کشور و جلب مشارکت بخش غیردولتی در اجرای این طرح‌ها قول مساعد دادند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*