اولین حرکت برای حفظ فضای سبز زمین های پادگان ۰۴ در کمیسیون ماده ۵ سند نجات کاج ها

کمیسیون ماده ۵ چنین تکلیف کردکه فضای سبز محلی و خطی با رعایت سرانه های استاندارد به طرح تفصیلی اراضی پادگان ۰۴ اضافه شود.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این جلسه گفت: در طرح ۴۵۰ هکتاری پادگان بیرجند، مشاور بر اساس جمعیت ۱۲۰ هزار نفر برای اسکان در اراضی طراحی اولیه را ارائه کرده بود که واقعی به نظر نمی رسید و در مراحل بعدی با توجه به وجود گسل های فعال در منطقه و رعایت حریم گسل، جمعیت به حدود ۵۳ هزار نفر اصلاح و طرح بر اساس این جمعیت بازنگری و در مناطق مختلف طرح، فضای سبز محلی و خطی و نیز کاربری های آموزشی و… با رعایت سرانه های استاندارد لحاظ شد.
جعفری در خصوص طرح تفصیلی شهر خضری دشت بیاض هم توضیح داد: در جلسات قبلی تمام موارد این طرح به تایید اعضای کمیته فنی رسیده بود و تنها ۱۲ مورد درخواست های شهرداری و شورای شهر باید در طرح لحاظ می شد که تمامی موارد در طرح نهایی دیده شده و به تائید کارشناسان رسید.
او افزود: یک مورد درخواست شهرداری و شورای شهر مبنی بر الحاق قسمتی از اراضی در محدوده دشت بیاض در محدوده گسل در جلسه مطرح شد که به دلیل مخالفت قبلی موضوع توسط شورای عالی شهرسازی و معماری، در جلسه تائید نشد و همان مباحث قبلی و طرح ارائه شده مشاور به تائید رسید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*