انتقاد اعضای شورای آموزش و پرورش از کم لطفی شهرداری ها ۵ درصدی که از دانش آموزان دریغ می شود

امروز خراسان جنوبی- قاسمی
۵ درصد از عوارض ماده ۱۳ شهرداری ها می تواند به آموزش و پرورش تخصیص پیدا کند تا در نوسازی و بهینه سازی مدارس مورد استفاده قرار گیرد ولی شهرداری های استان به جز دو شهرداری بیرجند و درمیان از پرداخت این مبلغ برای دانش آموزان دریغ می ورزند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان روز گذشته در شورای آموزش و پرورش نبود استخر شنای استاندارد در استان را مشکلی اساسی دانست و افزود: کلنگ زنی استخر ظفر در سال ۱۳۹۱ انجام شد که با داشتن ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی بعد از گذشت سه سال، بنیاد مستضعفان جلوی ساخت آن را گرفته است و نمی توانیم کاری انجام دهیم.لامعی تعمیر و تأمین هنرستان‌ها و همچنین خوابگاه‌های شبانه‌ روزی را از مهمترین مشکلاتی دا نست که علاوه بر استان در کشور نیز مشهود است.
اولین استخر استاندارد استان
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان هم به تعیین تکلیف استخر مجموعه ظفر اشاره کرد و گفت: در سال ۹۱ حدود ۳۵۷ میلیون تومان اعتبار برای این مجموعه داده شد و اگر به سرانجام برسد این اولین استخر استاندارد ۵۰ در ۲۱ استان می باشد. گلدانی افزود: این مجموعه پتانسیل مجموعه آبی ورزشی و تفریحی را دارا است و حداقل هزینه مورد نیاز برای تکمیل آن ۱۰میلیارد تومان می باشد. وی ادامه داد: اگر حمایت نشود و نتوانیم به بهره برداری برسانیم باید فقط به سالن ورزشی تبدیل شود. به گفتۀ وی می توان استخر ظفر را با استخر شهید شهپر جا به جا کرد چرا که در مکان دارای چاه و چمن می باشد. گلدانی خاطر نشان کرد: با راه اندازی هر کدام از این دو مورد دوباره می توان طرح سباح را اجرا کرد.
هفته معلم درک شود
معاون پژوهشی و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان هم در زمینه هفته معلم گفت: تمام تجهیزات هم فراهم شود تا وقتی معلمی نباشد هیچ فایده ای ندارد و این نشانه اهمیت این جایگاه می باشد. موسوی کیا از جمله مهمترین برنامه های این هفته را دیدار با نماینده ولی فقیه، تشکیل کاروان سپاس، تجلیل از معلمان پیشکسوت و معلمان برگزیده استان برشمرد.
دستور کار بعدی جلسه درخواست واریز ۵ درصد عوارض ماده ۱۳ بود که در این زمینه معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان گفت: به غیر از شهرداری بیرجند و درمیان دیگر شهرداری های شهرستان ها این کار را انجام نمی دهند. واقعی تصریح کرد: از ۵ درصد عوارض ماده ۱۳ از شهرستان بیرجند در سال ۹۵ حدود ۱۵۵ میلیون تومان و سال ۹۶ حدود ۲۱۷ میلیون تومان واریز شده است.
بزرگداشت هفته معلم با مشارکت مردم
استاندار خراسان جنوبی هم گفت: معلم ها در سرنوشت سازی جامعه فکری دانش‌آموزان اثرگذاری زیادی دارند که با خط و نشان خانواده ها قابل انجام نیست. مروج الشریعه با اشاره به پروژه ناتمام استخر ظفر بیان کرد: این‌گونه پروژه‌ها که بار خدمات عام‌المنفعه دارند باید مورد توجه باشند. او در این باره پیشنهاد کرد: این پروژه به بخش خصوصی واگذار شود، چرا که احداث و حفظ و حراست از این استخر هزینه‌های زیادی را می‌طلبد و اگر به بخش خصوصی واگذار شود، اثرات بهتری خواهد داشت.
وی تصریح کرد: ما هم در زمینه نرخ و سود بانکی حمایت می‌کنیم و آمادگی داریم تسهیلاتی با سود تقریباً صفر درصد را در اختیار سرمایه‌گذار این پروژه قرار دهیم تا بتوانیم در آینده بیرجند را مرکز آموزش شنای شرق کشور کنیم. او به عوارض شهرداری ها هم اشاره کرد و گفت: جزو تکالیف معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری است و موظف می کنیم که طی جلسه ای با تنظیم نظام نامه ای اهمیت این موضوع را ابلاغ و دستورات لازم را بدهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*