آخرین خبر :

امیرحسنخانی زیر حرفش زد نماینده فراموشکار اعتبارات صندوق توسعه ملی به میزان کافی در استان جذب نشده است

نماینده فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس که هفته گذشته سهم استان از صندوق توسعه ملی را صفر اعلام کرده بود در جلسه کارگروه اشتغال و بانک های استان، زیر حرفش زد و رسانه ها را مقصر انتشار اطلاعات نادرست دانست.
امیرحسنخانی که در جلسه گذشته شورای اشتغال استان با تأکید گفت: سهم استان از صندوق توسعه ملی صفر بوده و دلیل آن را ضعف مدیران اجرایی استان دانست، در جلسه این هفته با اشاره به آماری که استاندار از جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی اعلام کرد، گفت: اعتبارات صندوق توسعه ملی به میزان کافی در استان جذب نشده و باید این صندوق ، خراسان جنوبی را ویژه ببیند.
او که صحبت های هفته گذشته خود را فراموش کرده بود، رسانه ها را مقصر و کاسب کار دانست.
منع پرداخت کاریکاتوری تسهیلات
معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این جلسه خواستار رعایت عدالت و توازن در توزیع اعتبارات اشتغالزایی در تمام شهرستان ها شد و عنوان کرد: هنر این است که برای حل مشکلات مردم کمک کنیم و بانک ها در پرداخت این تسهیلات اشتغالزایی کاریکاتوری عمل نکنند.سازگارنژاد با بیان اینکه هنر بانک ها در پرداخت تسهیلات نیست بلکه در این است که به اشتغال اقشار مختلف به خصوص روستائیان کمک کنند، گفت: باید بانک ها ارتقای توانمند سازی روستائیان را مد نظر قرار دهند و از ظرفیت تمامی دستگاه ها استفاده کنند تا ایده و طرح های اشتغالزایی روستائیان به نتیجه برسد.
به اعتقاد معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اگر مناطق محروم در پرداخت تسهیلات دیده شوند، پیشرفت خوبی را شاهد خواهیم بود.
توزیع کننده های تسهیلات رصد می شوند
استاندار هم با بیان اینکه مسئولان در چگونگی پرداخت تسهیلات باید پاسخگو باشند، اظهار کرد: اگر توزیع شهرستانی تسهیلات متناسب انجام نگیرد توازن بهم می خورد و عدالت رعایت نمی شود .
وی با اشاره به تقسیم تسهیلات در شهرستان های استان، عنوان داشت: امروز عدالت به دست ما در حال اجرا است و افرادی که در توزیع امکانات دستی دارند، بدانند که دقیق رصد می شوند و باید پاسخگو باشند.
افزایش سهم استان از تسهیلات اشتغال روستایی
مروج‌الشریعه با اشاره به اینکه خوشبختانه سهم استان در حوزه اشتغال روستایی از ۲ میلیارد تومان به ۶میلیارد تومان رسید، تصریح کرد: باید تلاش بیشتری در این حوزه شود تا به هدف اصلی در این بخش دست یابیم.وی با اشاره به تسهیلات بانکی برای اشتغالزایی بیان کرد: نهبندان، سرایان، درمیان و بشرویه کمترین میزان تسهیلات در بخش کشاورزی را دریافت کرده اند و این جای تأسف دارد و باید این شهرستان ها که در حال حاضر در انتهای جدول توزیع اعتبارات قرار دارند، مورد توجه ویژه قرار گیرند.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که استان‌ها با آن در حوزه اشتغال مواجه هستند وجود طرح‌های راکد در بانک‌ها و عدم اقدام متقاضیان برای دریافت تسهیلات است، اضافه کرد: به همین سبب باید تکلیف نرخ تسهیلات روشن شود.
مروج الشریعه با بیان اینکه تسهیلاتی مؤثر است که منجر به اشتغال و رفع مشکلات تولید شود، افزود: باید مشکلات پیش روی پرداخت تسهیلات مشاغل روستایی رفع شود و این تسهیلات مرهمی بر حل مشکلات روستائیان و عشایر باشد.
مروج‌الشریعه به عملکرد استان در صندوق توسعه ملی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این راستا عملکرد استان تصویب یک‌هزار و ۱۶۷ طرح با پرداخت ۷۶ میلیارد تومان بوده که ۴۵ درصد تسهیلات در بخش کشاورزی جذب شده است.
رکنی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم گزارشی از وضعیت تسهیلات اشتغال روستایی بیان کرد و گفت: سهم استان از این تسهیلات ۱۱۸ میلیارد تومان است.
وی از وجود ۲۶ هزار بیکار در استان خبر داد و اظهار کرد: نرخ بیکاری در استان ۵/۱۱ درصد است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: خراسان‌جنوبی در حوزه معرفی اشتغال روستایی توانسته رتبه پنجم کشور را به دست آورد.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۷۴ مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده است، اضافه کرد: از محل اعتبارات مشاغل خانگی ۲۴ میلیارد تومان سهم ابلاغی بانک مرکزی برای استان بوده که تاکنون ۱۴میلیارد تومان اختصاص یافته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*