استانداردر شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی به مدیران ضعیف هشدار داد پوست خربزه زیر پای مدیرکارمندها ثبت یک نام و صدور مجوز برای سرمایه گذاری در استان ۶۰ روز طول کشید

امروز خراسان جنوبی – کاظمی فرد  kazemi@birjandtoday.ir
مدیرانی که حال و توان کار کردن ندارند و کار کارمندی می کنند از گردونه مدیریتی استان حذف می شوند و استاندار می داند آنها چه کسانی هستند.
استاندار خراسان جنوبی در سیزدهمین جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی تأکید کرد: مدیران استان برای رفع مشکلات به صورت جهادی وارد میدان شوند چون مدیران دستگاه های اجرایی  که توان کار را ندارند به ملت و جوانان ظلم می کنند.مروج الشریعه ادامه داد: مدیرانی که حال ندارند، انگیزه ندارند، آمده اند ۳۰ سال از پول ملت و بیت المال کار کارمندی کنند، را کنار بگذارید و به آنها مسئولیت ندهید که برای این کار باید در آخرت پاسخگوی مردم باشید.وی با اشاره به پیشرفت کشورهای همسایه و عدم پیشرفت در داخل کشور و استان خراسان جنوبی افزود: علت اصلی پیشرفت کشورهای همسایه و عدم پیشرفت کشور ضعف مدیران دولتی می باشد.استاندار از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست از کلی گویی پرهیز کنند و به صورت کارشناسی پاسخ دهند. وی عنوان کرد: در کشورهای همسایه برای ثبت یک شرکت فقط ۴۸ ساعت زمان صرف می کنند اما به عنوان مثال در استان ما ثبت یک نام و صدور مجوز ۶۰ روز طول کشیده است، سرمایه گذاری که ابتدا اینگونه آغاز کند چگونه می تواند به ما اعتماد کند.
استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه استان، اشتغال، رونق تولید، کاهش نرخ بیکاری و سرمایه گذاری در گرو ردیف اعتباری در حوزه سرمایه گذاری است این در حالیست که در قانون بودجه ۹۷، اعتبارات نسبت به ۹۶ کاهش زیادی دارد.
کاهش اعتبارامسال به یک سوم قبل
وی با بیان اینکه امسال یک سوم اعتبار سال قبل را داریم، گفت: بهتر بود برای استان های مناطق محروم یا کم برخوردار اعتبارات امسال حداقل معادل سال قبل لحاظ می شد بنابراین مدیران اقتصادی استان باید برای ریال به ریال این میزان اعتبار برنامه ریزی کنند، امسال قدم به قدم با شما خواهم بود.
استاندار افزود: امسال باید جدی تر با هم بخش سرمایه گذاری استان را پیش ببریم، هرچند تخصیص ها به مرور پرداخت می شود اما تکلیف سرمایه گذار را روشن کنیم و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در جلسه بعد شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، جزئیات تسهیلاتی که به واحدهای تولیدی پرداخت شده است را ارائه دهد.
مروج الشریعه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع گردشگری اشاره کرد و افزود: در خصوص موضوع صنعت گردشگری برخی مباحث ملی در جایگاه خود در حال پیگیری است و در اجلاسی که انتهای سال گذشته با حضور استانداران برگزار شد پیشنهاد برگزاری اجلاس های منطقه ای داده شد و من تأکید کردم ائمه جمعه و جماعات و اصحاب رسانه نیز در این اجلاس حضور داشته باشند.
انتقاد استاندار از کارگروه گردشگری
وی اظهار کرد: کارگروه گردشگری استان در سال ۹۶ توقعات بنده را برآورده نکرد، توقع دارم مدیریت بخش تخصصی در تمامی بخش ها انجام شود البته به صورت مقطعی اقدامات خوبی در حوزه گردشگری صورت گرفته است.وی در ادامه به مصوبه بررسی وضعیت واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و گفت: انتهای سال گذشته ۲۵۴ میلیارد تومان تسهیلات با حداقل نرخ ۱۸ درصد از محل تسهیلات رونق و مستقیم پرداخت شده است.مقام عالی دولت در استان بیان داشت: در این جلسه مصوب می شود که گزارش دبیرخانه توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در زمینه پرداخت تسهیلات دریافت و به موضوعات مختلف تجزیه و به کمیسیون های تخصصی تبدیل شود و در مورد هر کدام پاسخ بدهد.نماینده مردم بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی هم خواستار توجه ویژه به حوزه گردشگری و صنایع دستی استان شد و گفت:  صنعت گردشگری یکی از صنایعی است که می‌تواند اشتغال سریع در جامعه ایجاد کرده و توسعه آن در رفع بیکاری و مشکل اشتغال مؤثر است.
حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی با بیان اینکه رونق گردشگری منشأ برکات زیادی بوده و فرهنگ یک منطقه می‌تواند در گردشگری تأثیرگذار باشد، افزود: گردشگران خارجی بسیار قانون‌مند هستند باید ابتدا آداب و رسوم یک منطقه برایشان توضیح داده و بازگو شود تا گاهی اوقات ناهنجاری ایجاد نشود.وی با اشاره به اینکه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بسیار می‌تواند کارآمد و مؤثر در جهت رفع مشکلات تولید کنندگان و سرمایه گذاران باشد، گفت: باید نهایت استفاده از این شورا وجود داشته باشد و اولویت‌ها در آن مشخص شوند. حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه متأسفانه بحث خصوصی‌سازی بعد از ۴۰ سال شعار در کشور مظلوم است، خاطرنشان کرد: یکی از معضلات استان ضعیف بودن روحیه تجارت، صادرات و واردات است.
یک راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی
دبیرکل مجمع مجالس آسیایی هم در این جلسه رونق گردشگری را یکی از راه  های برون رفت از مشکلات اقتصادی  استان دانست و گفت: در اسناد بالادستی و سیاست های دولت های مختلف بحث گردشگری مورد توجه قرار گرفته که باید از این فرصت در استان به نحو شایسته استفاده شود.
دکتر مجیدی با بیان اینکه توجه به زیرساخت های فکری و فرهنگی در حوزه گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار است،افزود: باید سیاست های ابلاغی کشور  در استان به درستی تبیین و اجرا شود نه به عنوان یک محدودیت در حوزه گردشگری اجرایی شود.
وی با بیان اینکه فقه گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد تا یکبار برای همیشه تکلیف گردشگری از نظر فقهی و حلال و حرام روشن شود، اظهار کرد: گردشگری جایگاه رفیعی در اقتصاد بین الملل دارد اسناد ما هم همین را می گوید و ما به این مهم رسیده ایم.
به گفته رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق بازرگانی بیرجند ،در خراسان جنوبی کشاورزی و صنعت مهم است، تجارت و معدن حرف اول را می زند اما اشتغال دغدغه روزمره مردم است.
مجیدی افزود  کمیسیون گردشگری از نیمه دوم سال قبل تشکیل شد که در این کمیسیون سران حوزه گردشگری و صنایع وابسته حضور دارند لذا اگر هم افزایی بخش خصوصی و دولتی در این حوزه اتفاق افتد شاهد رویدادی فرخنده در استان خواهیم بود.
لیست توزیع تسهیلات رونق تولید
در اختیار اتاق بازرگانی قرار گیرد
رئیس اتاق بازرگانی بیرجند نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت واحدهای تولیدی استان بیان کرد و گفت: همانطور که در استان های دیگر به واحدهای تولیدی کمک های خوبی می شود، در استان خراسان جنوبی نیز باید قبل از اینکه واحدهای ما دچار مرگ و میر شوند از آن ها حمایت شود. احتشام با اشاره به توزیع ۱۴۲ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به صنایع کوچک و متوسط استان گفت: لیست توزیع این تسهیلات در اختیار اتاق بازرگانی قرار گیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*