آخرین خبر :

ارزیابی مربی حرفه ای اسکواش از استعدادهای استان کشف «امجدخان » در خراسان جنوبی

استعدادهای اسکواش خراسان جنوبی مورد توجه سرمربی سابق تیم ملی و مربی تیم اسکواش تهران قرار گرفت.
سرمربی سابق تیم ملی اسکواش ایران و مربی کنونی تیم اسکواش تهران با بیان اینکه تیم ملی می‌تواند در سال‌های آینده مقام بهتری در سطح بین‌الملل به دست بیاورد، گفت: زمان بسیاری لازم است تا شهرستان بیرجند ورزشکار بین‌المللی داشته باشد چرا که بسیاری از زیرساخت‌ها وجود ندارد. امجد خان در نشست خبری اش در بیرجند عنوان کرد: در شهرستان بیرجند استعدادهای خوبی در بحث ورزش اسکواش نهفته است و این شهر دارای زیبایی‌های خاص و دارای نیروی جوان مستعد است. او که در کشورهایی مانند عراق، پاکستان، اردن، هند و جمهوری اسلامی ایران مربی تیم اسکواش بوده به ۱۲ سال تجربه مربیگری اش در این رشته ورزشی اشاره کرد و ادامه داد: در بیرجند استعدادهای خوبی کشف کردم که این استعدادها در آینده می‌توانند جایگاه خوبی در کشور و بین‌الملل کسب کنند.
زیرساخت ها فراهم شود
سرمربی سابق تیم ملی اسکواش ایران گفت: با وجود استعدادهای خوب این شهرستان، لازمه داشتن یک جایگاه خوب، فراهم کردن و در اختیار قرار دادن امکانات به ورزشکاران است که متاسفانه شرایط در استان از نظر سخت‌افزاری مهیا نیست. امجد خان خاطرنشان کرد: باید سالن‌های ورزشی و کورت‌های اسکواش در اختیار ورزشکاران باشد و برای رسیدن به یک جایگاه مناسب نیاز به مربی در حد بین‌المللی است که از تجربه لازم برخوردار باشد. وی ادامه داد: از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ به عنوان سرمربی تیم ملی اسکواش ایران مشغول فعالیت بودم و در این سال‌ها تفاوت بسیاری در سطح اسکواش کشور مشاهده کردم تا جایی که موفق به کسب مقام سوم آسیا شدیم.
۱۰ ملی پوش برتر اسکواش در استان
رئیس هیئت اسکواش استان هم در این نشست گفت: اردوی مستعدین تیم ملی با حضور۱۰ ملی‌پوش در استان آغاز و تا ۱۴ اردیبهشت ادامه دارد. علی غنی افزود: ورزش اسکواش در کشور و خراسان‌جنوبی به نوعی مظلوم و ناشناخته است. وی بیان کرد: این ورزش در استان از ۶ سال گذشته به طور رسمی آغاز شد و بسیاری از مربیان امروز اسکواش استان از ظرفیت های آن زمان هستند. او با بیان اینکه ورزش اسکواش باید از سنین پایه آغاز شود، عنوان کرد: احسان خراشادی‌زاده و فرزاد حق‌خواه دو بازیکن اسکواش استان هستند که به اردوی مستعدین تیم ملی دعوت شدند. به گفتۀ وی در زمینه مدال اوری هم خراسان‌جنوبی طی سال گذشته در مسابقات کشوری اسکواش که در تهران و یزد برگزار شد، شرکت کرد و فرزاد حق‌خواه و احسان خراشادی‌زاده در این مسابقات مدال برنز را کسب کردند.
۳۰ ورزشکار فعال اسکواش
این مقام مسئول به کمبود مربی اشاره کرد و گفت: مربی های متخصص در این رشته ورزشی خیلی کم داریم و یکی از دلایلی که امجد خان را به بیرجند آوردیم ارائه آموزش به مربی ها و ورزشکارن و دانش افزایی بود. غنی بیان کرد: اکنون فقط در بیرجند فعالیت می کنیم و حدود ۳۰ ورزشکار داریم که در این ورزش فعالیت می کنند ولی بیشتر توجه ما به رده سنی زیر ۱۱ سال است که به آن ها آموزش می دهیم. همچنین به زودی طرح استعدادیابی این ورزش در مدارس استان برگزار می‌شود.
وی افزود: باید وقت خود را برای آموزش به سنین پایه بگذاریم تا استان در سال‌های آینده در ورزش اسکواش حرفی برای گفتن داشته باشد. او ادامه داد: در سال گذشته چهار کورت اسکواش در بلوار شهید ناصری بیرجند کلنگ‌زنی شده و در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه امسال نیز عملیات اجرایی احداث این فضاها آغاز و تا سه ماه آینده افتتاح می‌شود.
غنی با بیان اینکه امکانات کورت‌های احداثی در استان منحصر به فرد است، خاطرنشان کرد: همچنین یک مسابقه جهانی اسکواش در نیمه دوم سال جاری در یکی از رده‌های سنی در استان برگزار خواهد شد. وی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی در گذشته رتبه ۲۸ را داشته است، اعلام کرد: اکنون رتبه ۱۷ کشوری را در ورزش اسکواش داریم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*