اخبار کوتاه استان/ کمک ۱۵ میلیون تومانی خیران به نوعروسان مود

ثبت بیشترین نزولات جوی در روستای درمیان
کارشناس هواشناسی استان گفت: امروز هوای استان کمی ابری تا نیمه ابری گاهی با وزش تندباد و در برخی مناطق رگبار و رعد وبرق پیش بینی می شود و در شهرهای طبس ، بشرویه، درمیان، سربیشه و نهبندان بارش باران دور از انتظار نیست و برای شهرهای فردوس، بیرجند و خوسف احتمال بارش پراکنده باران وجود دارد.زارعی افزود: دمای هوا از امروز تا پایان هفته روند افزایشی داشته که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با افزایش ۴ تا ۶ درجه سانتی گراد، محسوس تر خواهد بود.به گفته او روستای درمیان در روز شنبه با ثبت ۸ میلیمتر بارندگی، از بیشترین نزولات جوی برخوردار بوده است و طی این مدت در درخش ۶٫۵ میلیمتر، سرایان و سه قلعه، فتح آباد و مهوید فردوس یک میلیمتر باران گزارش شده است.
مهر امسال با ۵۵۷  معلم جدید
۵۵۷ معلم جدید، مهر امسال در آموزش و پرورش خراسان جنوبی به کارگیری می شوند. معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۵۵۷ معلم جدید از مهر امسال در مدارس استان به کار گرفته می شوند.علی اصغر موسوی کیا افزود: برای جذب معلم جدید قرار است به زودی آزمون استخدامی کشوری برگزار شود که سهمیه جذب معلم برای استان ما ۱۷۷ نفر است و جزئیات مربوط به این آزمون در هفته های آتی اعلام می شود. وی گفت: ۱۳۱ معلم نیز در آزمون سال قبل پذیرفته شده اند که هم اکنون در حال گذراندن دوره مهارت آموزی خود هستند و از مهر وارد مدارس می شوند.
ساخت ۱۳ واحد اقامتگاه بومگردی
۱۳ واحد اقامتگاه بوم گردی در خراسان جنوبی تکمیل شده و بهار امسال راه اندازی می شود. معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: این اقامتگاه ها با سرمایه گذاری حدود ۳۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و استفاده از حدود ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات روستایی در بهار امسال به بهره برداری می رسد. مرتضی عربی افزود: این اقامتگاه ها در شهرستان های طبس، فردوس، بشرویه  و سرایان ساخته شده است.
پرورش ۶ نوع گل رز در دانشکده کشاورزی بیرجند
محققان دانشگاه بیرجند در نهالستان دانشکده کشاورزی این دانشگاه ۶ نوع گل رزمهندسی و هلندی در ۲۷ رنگ مختلف تولید کردند.کارشناس آموزشی دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند گفت: این رزها به گونه ای خاص تولید و تکثیر شده که توانایی رشد در آب و هوای خشک و گرم خراسان جنوبی و در فضای باز بدون نیاز به گلخانه را دارد.
۱.۵ میلیارد تومان برای بهسازی ۵ میدان بزرگ بیرجند
شهردار بیرجند گفت: امسال پنج میدان بزرگ در بیرجند انتخاب شده و برای این میدان‌ها یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است تا در این مکان ها  المان دائمی ایجاد کنیم.
محمدعلی جاوید در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان‌جنوبی گفت: در بحث زیباسازی کارهای شاخصی انجام می‌شود و در معابر عمومی شهر اقدامات خوبی صورت گرفته است. وی گفت: با توجه به اینکه شریان‌های مرکز شهر فرسوده هستند قرار شد سنگ‌ها تعویض و از مصالح بومی و سنگ‌های استان استفاده شود.
شهردار بیرجند افزود: تاکنون برای بلوار شهدای عبادی بیرجند که ۲۵ هزار مترمربع وسعت دارد، ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده و قرار است بعد از جدول‌گذاری اقدام به گل‌کاری کنیم.

کمک ۱۵ میلیون تومانی خیران به نوعروسان مود
خیران مشهدی ۱۵ میلیون تومان برای تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند مود شهرستان سربیشه کمک کردند. رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) مود گفت: این مبلغ را خیران مؤسسه انصارالحجه مشهد برای تأمین سه سری جهیزیه به نوعروسان زیرپوشش این نهاد کمک کردند. حسینی تعداد اقلام هر سری جهیزیه را ۱۴ قلم عنوان کرد و افزود: چرخ گوشت، اجاق گاز، یخچال، رختخواب، پتو، جاروبرقی، پنکه، فرش و سرویس قابلمه از جمله اقلام این جهیزیه ها است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*