آخرین خبر :

اخبار کوتاه استان/۷۰ درصد محصول پسته سرایان از بین رفت

خسارت طوفان به کشاورزی استان
طوفان و وزش باد شدید، به بخش کشاورزی در برخی مناطق خراسان جنوبی خساراتی وارد کرد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: وزش باد شدید که ازپنج شنبه در استان شروع شده است در برخی مناطق بویژه شهرستان بشرویه و بخش دستگردان طبس، خساراتی به محصولات باغی و زراعی وارد کرد. میرجلیلی افزود: این طوفان باعث شد تا برخی میوه های سردرختی همچون زردآلو و بادام دچار خسارت شود. وی با بیان اینکه در برخی نقاط استان از پنج شنبه بر اثر وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، دید افقی به ۲۰۰ متر رسیده است، گفت: کاهش دید افقی باعث کندی عبور و مرور در برخی محورهای مواصلاتی استان شده که مشکلی نداشته است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری از بارندگی در برخی مناطق استان خبر داد و افزود: خوشبختانه این بارندگی ها هم تاکنون بدون خسارت بوده است.
بهره برداری از خوابگاه ۱۲۰ نفره عشق آباد
خوابگاه شبانه روزی ۱۲۰ نفره در مجتمع آموزشی امام رضا(ع) عشق آباد طبس به بهره برداری رسید. این خوابگاه با زیر بنای ۶۹۰ متر مربع و هزینه ۷۳۲  میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و مشارکتی ساخته شد. این خوابگاه در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد. در مجتمع آموزشی امام رضا (ع) عشق آباد طبس، دانش آموزان دختر مقطع متوسطه درس می خوانند.
رقابت ۳۷۴ دانش آموز در لیگ علمی پایا
۳۷۴ دانش آموز خراسان جنوبی در یازدهمین دوره لیگ علمی بین المللی پایا و مرحله نخست جشنواره ملی کارآفرینی فردا رقابت کردند. مسئول بسیج دانش آموزی استان گفت: این دانش آموزان از مقطع ششم تا یازدهم و در قالب ۶۴گروه شرکت کردند. عقیلی پور افزود: این رقابت ها در ۷ حوزه امتحانی همزمان با سراسر کشور و در رشته های علوم پایه، کامپیوتر، پژوهش، انسانی ، ریاضی فیزیک و تجربی بصورت سؤالات تخصصی و عمومی برگزار می شود. گروه‌های برتر این مسابقات تسهیلات ویژه بنیاد ملی نخبگان را دریافت می‌کنند.لیگ علمی بین المللی پایا به عنوان بزرگ‌ترین رقابت علمی جهان اسلام شناخته می‌شود.
۷۰ درصد محصول پسته سرایان از بین رفت
مسئول نظام صنفی کشاورزی سرایان گفت: سال گذشته ۷۰درصد محصول پسته سرایان به دلیل آفت پسیل از بین رفت. محمد علی خزاعی گفت: آفت پسیل موجب از بین رفتن ۷۰درصد محصول پسته در سال گذشته شد که باید اقدام جدی در این خصوص انجام شود.
فاز نخست انتقال آب در زیرکوه به بهره برداری می‌رسد
معاون سازمان امور عشایری کشور گفت: فاز نخست پروژه انتقال آب در زیرکوه در ۶ ماهه نخست امسال شامل ۳۰ کیلومتر لوله‌گذاری و احداث ایستگاه‌های پمپاژ به بهره‌برداری می‌رسد.
شاهپور علایی مقدم گفت: توزیع پنل خورشیدی در سطح زندگی عشایر تأثیرگذار است و در صورت  حمایت دولت، ۱۰۰ هزار خانوار عشایر در کشور به پنل خورشیدی مجهز می‌شود. وی افزود: در حال حاضر بیشترین اثر خشکسالی در جامعه عشایری است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*