اخبار کوتاه استان/کاهش ۴۰ درصدی برداشت گندم و جو در نهبندان

جان فشانی ۵۵ هم استانی برای آزادی خرمشهر
۵۵ نفر ار خراسان جنوبی در عملیات بیت المقدس شهید شدند. مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: در این عملیات از خراسان جنوبی ۵۵ نفر شهید شدند و ۳۳ نفر نیز به درجه جانبازی نائل آمدند. حجت الاسلام عزیزی افزود: بیشترین شهدا با ۳۳ نفر از شهرستان بیرجند بودند.

امروز باران می بارد
کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از تداوم ناپایداری های جوی و ریزش باران و تگرگ در استان خبر داد. لطفی گفت: با نفوذ تدریجی سیستم پرفشار از دیروز تا اواخر وقت امرزو، تداوم ناپایداری های جوی اغلب به شکل وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک و در برخی نقاط کاهش دید افقی، رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود. وی افزود: به دلیل رگباری بودن بارشها، جاری شدن رواناب در برخی مناطق استان دور از انتظار نیست.

درمان ۶ هزار رأس دام در فروردین
معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای امسال بیش از ۶ هزار رأس دام در خراسان‌جنوبی درمان شدند.محمد علی بخشی اظهار کرد: طی امسال ۶ هزار و ۸۰۰ راس دام و سبک و سنگین توسط بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی معاینه و درمان شده است.

کاهش ۴۰ درصدی برداشت گندم و جو در نهبندان
امسال به علت کاهش شدید بارندگی و شرایط نامساعد محصول گندم و جو حدود ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته در نهبندان کاهش داشته است.رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان با اعلام این خبر گفت: بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت غلات اختصاص دارد که از ۲۵ فروردین کار برداشت شروع و تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد. مالکی افزود: از این تعداد حدود دو سوم از سطح زیر کشت به گندم و مابقی محصول جو است که پیش بینی می شود حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تن گندم و جو برداشت شود.

اسدیه لرزید
زمین لرزه ای به بزرگی ۳٫۴ ریشتر، اسدیه را لرزاند.این زمین لرزه ساعت ۱۲:۳۷ در عمق ۹ کیلومتری زمین رخ داد.هنوز خسارتی از این زمین لرزه گزارش نشده است.

ستاد بحران برای یارانه علوفه اعتبار گذاشت
رئیس اتحادیه دامداران خراسان‌جنوبی گفت: تخصیص یارانه علوفه از اعتبارات ستاد بحران راه‌حل مشکل صنعت دامداری در خراسان‌جنوبی است.جواد قریبی اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون قیمت نهاده‌های دامی به طور متوسط ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش داشته که این مسئله فشار مضاعفی را بر دوش دامداران گذاشته است.

برگزاری جشن نیمه شعبان در ۳۵ بقعه و امام‌زاده استان
حجت الاسلام اسماعیل مختاری معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: جشن میلاد با سعادت منجی عالم بشریت در شب و روز میلاد، همزمان با سراسر کشور در ۳۵ امامزاده شاخص خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان منصوب شد
با حکم رئیس جمعیت هلال احمر، “محمد رحیم شهریاری” به عنوان “سرپرست جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی” منصوب شد. وی قبلا نیز مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوده است.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*