اخبار کوتاه استان/هشدار!احتمال وقوع سیل در استان

هشدار!احتمال وقوع سیل در استان
هواشناسی خراسان جنوبی نسبت به وقوع بارش های رگباری و ایجاد رواناب در استان هشدار داد.کارشناس هواشناسی استان گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی و نفوذ جریانات ناپایدار به استان ، تا اوایل هفته آینده به تناوب وزش باد شدید همراه با گرد وخاک و کاهش دید افقی سبب اختلال در ترددهای جاده ای می شود همچنین بارش های پراکنده از مناطق غرب استان آغاز شده که بصورت رگباری همراه با رعدو برق و بارش تگرگ در مکان های کوهپایه ای و مستعد خواهد بود.نخعی با بیان اینکه بیشترین فعالیت این سامانه بارشی از بعدازظهر امروزتا صبح روز شنبه خواهد بود، افزود: با توجه به شدت بارش ها و رگباری بودن آن ایجاد رواناب، آبگرفتگی معابر و سیلاب ناگهانی در اغلب نقاط بویژه مناطق غربی استان تا روز جمعه قابل پیش بینی است. وی توصیه کرد افراد از قرار گرفتن در حاشیه مسیلها و رودخانه ها خودداری کنند.کارشناس هواشناسی استان با بیان اینکه تا اوایل هفته آینده ناپایداریها ادامه دارد، گفت: از امروز به تدریج دمای هوا کاهش می یابد و در روز جمعه با کاهش ۶ تا ۷ درجه ای دما سرمای هوا محسوس تر خواهد بود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند معرفی شد
طی مراسمی با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان «مهدی صادق احمدی» به عنوان فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند معرفی و از خدمات غلامرضا فلاحی قدردانی شد.سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در این مراسم با تاکید بر اینکه «سپاه» حافظ اسلام و انقلاب است، به فرموده رهبر کبیر انقلاب « ما مامور به وظیفه هستیم نه مامور به نتیجه» اشاره کرد و گفت: امروز پاسداران خود را موظف به اجرای این فرمایش امام راحل می دانند.
تخصیص ۷۴۰ میلیون ریال برای ساماندهی موزه ها
۷۴۰ میلیون ریال اعتبار ملی برای ساماندهی و بهسازی موزه های خراسان جنوبی تخصیص یافت.معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: با تخصیص این اعتبار از محل اعتبارات ملی موزه های اکبریه در بیرجند، نهبندان، طبس، سرایان، قائن و فردوس بهسازی می شوند. علی شریعتی منش افزود: این اعتبار برای نورپردازی موزه، تجهیزات داخلی و مرمت و بهسازی موزه ها هزینه می شود.
هدیه های آستان قدس به۴۴هزار دانش آموز عشایر
توزیع هدایای آستان قدس رضوی بین ۴۴ هزار دانش آموز عشایر در مناطق محروم خراسان جنوبی آغاز شد. عباس لامعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۴۴ هزار شیر پاکتی و نان رضوی اهدایی آستان قدس رضوی بین دانش آموزان عشایری ۱۱ شهرستان استان به مدت ۷ روز توزیع می شود.
اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس امروز در استان
عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی امروز به خراسان جنوبی می آیند و تا ۲۱ اردیبهشت برای آشنایی بیشتر و ارائه راهکار در باره مشکلات د راستان حضور خواهند داشت. نظر افضلی افزود: در این سفر ۱۲ نماینده عضو این کمیسیون در قالب ۴ گروه به تمام شهرستان های استان سفر می کنند تا از نزدیک با مشکلات مردم این مناطق، بویژه بحران خشکسالی آشنا شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*