آخرین خبر :

اخبار کوتاه استان/جشنواره جوان سرباز در استان برگزار شد

باران های سیل آسا در راه است
هواشناسی خراسان جنوبی در خصوص وقوع رواناب در استان هشدار داد.کارشناس هواشناسی استان گفت: وقوع بارش های رگباری از بعداز ظهر امروز تا روز سه شنبه در نواحی کوهپایه ای مرکزی و شمالی استان پیش بینی می شود که سبب ایجاد رواناب خواهد شد. زارعی افزود: همچنین تا روز سه شنبه، با تقویت ناپایداری ها در جو استان و افزایش ابر و سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک، کاهش دید افقی پیش بینی می شود و بارش تگرگ نیز در عصر روز دوشنبه برای این مناطق، دور از انتظار نیست. به گفته او از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در طبس به طور میانگین ۱۰۸٫۴ میلیمتر باران باریده است که این مقدار پارسال ۳۵٫۶ دهم میلیمتر بوده است و نسبت به میانگین بلندمدت نیز ۵۰ درصد افزایش دارد.

جشنواره جوان سرباز در استان برگزار شد
فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی گفت: امسال برای اولین بار جشنواره جوان سرباز به میزبانی نیروی زمینی ارتش در استان برگزار شد. امیر قوام یوسفی در دهمین جشنواره جوان سرباز نیروهای مسلح، ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: چنین جشنواره هایی که همه کارکنان نیروهای مسلح در کنار هم قرار دارند، نشان از اتحاد، برادری، صمیمیت و هم افزایی در تمامی عرصه ها است و موجبات اقتدار نیروهای مسلح را به همراه دارد.

فرآوری ۲۱۰ تن پشم و صرفه جویی میلیاردی ارز
۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان صرفه جویی ارزی با فرآوری ۲۱۰ تن پشم خام در خراسان جنوبی، محقق شد. سرمایه گذار تنها کارخانه فرآوری پشم خراسان جنوبی گفت: در ۷ ماهی که از راه اندازی این واحد در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گذشته است، ۲۱۰ تن پشم خام به این کارخانه وارد و ۱۰۵ تن پشم فرآوری شده از آن تولید و به کارخانه های ریسندگی ارسال شد. حسینی ارزش ریالی ۱۰۵ تن پشم فرآوری شده را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در صورت واردات از خارج، برای این میزان پشم فرآوری شده باید دو میلیارد و ۱۵۰ میلون تومان هزینه می شد.

ابلاغ ۱۶۷۷ فقره تسهیلات بازسازی مسکن روستایی
۱۶۷۷فقره تسهیلات برای بازسازی مسکن روستایی در خراسان جنوبی ابلاغ شد. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه سهمیه سال گذشته استان برای پرداخت تسهیلات بازسازی مسکن روستایی ۲ هزار و ۴۰۰ فقره است، گفت: از این تعداد هزار و ۶۷۷ فقره از سوی بانک ها به استان ابلاغ شد. آسمانی مقدم افزود: متقاضیان در روستاها که دارای مسکن فرسوده و غیرمقاوم هستند می توانند با مراجعه به شعب بنیاد مسکن شهرستان ها و تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه بازسازی مسکن روستایی اقدام کنند.

گاز حاجی‌آباد ۸ ساعت قطع می‌شود
گاز مشترکین روستای حاجی‌آباد شهرستان بیرجند امروز برای ۸ساعت قطع می شود. به منظور انجام عملیات وصل گرم و توسعه شبکه، گاز مشترکین واقع در روستای حاجی آباد بیرجند امروز نهم اردیبهشت ماه از ساعت ۸ صبح به مدت ۸ ساعت قطع می‌شود. قطعی گاز در خیابان ولی عصر کوچه‌های بعد از تقاطع امام خمینی، خیابان خلیج فارس کوچه‌های ۱- ۳- ۵- ۷- ۹ خیابان‌های مقداد، ولایت و امام خمینی خواهد بود.

آغاز برداشت توت در خراسان جنوبی
برداشت توت از ۳۹۵ هکتار سطح زیرکاشت این محصول در خراسان جنوبی آغاز شد. مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان پیش بینی کرد: امسال هزار و ۱۳۸ تن توت از باغ های استان برداشت شود. عبدالرضا رضایی افزود: بیشترین سطح زیر کاشت توت به شهرستان های بیرجند و بشرویه اختصاص دارد. مشهدی، خرمایی، توت سیاه، شاه توت، مقراضی، سفید بخارایی و محلی از ارقام محصول توت در خراسان جنوبی است.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*