اخبار حوادث استان/پاتوق معتادان متکدی در بیرجند جمع شد

پاتوق معتادان متکدی در بیرجند جمع شد
یکی از پاتوق های معتادان متکدی در بیرجند شناسایی و پس از جمع آوری معتادان متکدی، رفع آسیب شد. معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: با توجه به گزارشات و تماس های زیاد شهروندان و اهالی یکی از محله های مرکز شهر بیرجند در خصوص آزار و اذیت و سلب آسایش توسط ساکنان یک خانه ، تیم کنترل و کاهش آسیب به محل مورد نظر اعزام و پس از چندین نوبت اخطار، مکان مورد نظر در بازدیدهای انجام شده به عنوان پاتون مصرف کنندگان مواد مخدر شناسایی شد. خانزاد افزود : پس از شناسایی مکان، با هماهنگی دادگستری و همکاری شهرداری بیرجند، فرمانداری، سازمان بهزیستی و کمیته امداد به محل مراجعه و افراد حاضر در محل در حال استعمال مواد مخدر صنعتی مشاهده شدند. سپس با انجام مراحل قانونی کار برای رفع آسیب و جمع آوری زباله خشک موجود در منزل به میزان یک نیسان، زنده گیری یک قلاده سگ در این منزل توسط پیمانکار شهرداری و انتقال به مرکز نگهداری حیوانات بی صاحب اقدام شد.

۶۵ درصد مدارس فردوس تخریبی است
فرماندار شهرستان فردوس با بیان اینکه ۶۵ درصد مدارس این شهرستان تخریبی هستند، گفت: مرمت مدارس شهرستان فردوس نیازمند همت مسئولان و خیرین می باشد. مهدی ابراهیمی به خبرنگاران گفت: فردوس یکی از شهرهای قدیمی استان است که بسیاری از مدارس آن در زلزله سال ۴۷ تخریب شد و بعد از آن دوباره ساخته شد. وی با اشاره به اینکه مدارسی که بعد از زلزله فردوس ساخته شده اند، ‌امروز از قدمت بسیار بالایی برخوردار هستند،‌ افزود: این مدارس امروز در زمره مدارس تخریبی قرار می گیرند که نیازمند نوسازی و بازسازی هستند. او همچنین به ایجاد مسکن مهر در سال های اخیر در شهرهای مختلف اشاره کرد و با بیان اینکه شهرستان فردوس نیز از شهرک مسکن مهر بهره مند شده است،‌ گفت: بر همین اساس ایجاد این شهرک های جدید، نیاز به ساخت مدارس جدید را بیشتر کرده است چرا که در شهر فردوس، ‌تمرکز بیشتر مدارس در مرکز شهر است. وی با تقدیر از اقدامات خوب خیران در راستای ساخت،‌ بازسازی و نوسازی مدارس در سطح این شهر ادامه داد: برکات خوبی بعد از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز به همت خیرین در بخش آموزشی دیده شده است که قطعا نیازمند ترویج بیشتر است. وی همچنین به اقداماتی که در حوزه سلامت به همت خیرین انجام می شود اشاره کرد و با بیان اینکه پایه و اساس هر جامعه ای را آموزش و پرورش تشکیل می دهد،‌ از خیرین خواست در گام اول برای انجام کارهای خیرخواهانه،‌ رفع نیازهای آموزش را مد نظر قرار دهند. ابراهیمی با اشاره به دوران تصدی خود در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان فردوس ادامه داد: در این دوره به همت خیرین،‌ ۴ باب مدرسه ساخت شد و ۲باب مدرسه نیز هم اکنون در حال ساخت است.
وی با تأکید براینکه ۶۵ درصد از مدارس شهرستان فردوس تخریبی بوده و نیازمند بازسازی مجدد هستند، گفت: بدون شک دولت به تنهایی قادر به رفع نیازهای آموزشی نیست و می طلبد که مردم و خیرین در این راستا ورود جدی کنند.
فرماندار فردوس همچنین به ملال آور بودن برخی از فضاهای آموزشی اشاره ای کرد و با بیان اینکه محیط کلاس باید شاد و نشاط آور باشد،‌ افزود: اختصاص اعتبار در آموزش و پرورش،‌ هزینه کردن نیست بلکه سرمایه گذاری است که این مهم با دید مثبت و دوراندیشی خیرین به بهترین شکل انجام می شود.
وی مدرسه شوکتیه بیرجند و مدرسه علیای فردوس را خواستگاه پرورش بسیاری از بزرگان علم و ادب دانست و گفت: افرادی که اقدام به ساخت مدارس می کنند در واقع فرهنگ ها را احیا می کنند. ابراهیمی از خیرینی که در حوزه ساخت مسجد و حسینیه ها در شهرستان فردوس فعال هستند خواست به مدرسه سازی نیز ورود کنند چرا که پایه و اساس تربیت جامعه است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*