آخرین خبر :

نصب اولین پلاک ماندگار مشاهیر استان

نصب اولین پلاک ماندگار مشاهیر استان
اولین پلاک ماندگار مشاهیر خراسان جنوبی در سر درمنزل استاد بدیع الزمان فروزانفر همزمان با سالروز بزرگداشت وی در بشرویه نصب شد. این پلاک با هدف ماندگاری و آشنایی بیشتر مردم با این استاد برجسته نصب شد.حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: تا پایان سال ۱۰ پلاک ماندگار از مشاهیر استان نصب خواهد شد. محمدحسین بشرویه‌ای، معروف به بدیع‌الزمان فروزانفر از اساتید علم و ادب است.
جشنواره”عکس محرومیت” استان برگزار می شود
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: همزمان با هفته بسیج سازندگی، جشنواره استانی عکس با موضوع “فقر و محرومیت” در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود. مهدی هنری اظهار داشت: همزمان با هفته بسیج سازندگی، جشنواره استانی عکس با موضوع “فقر و محرومیت” با هدف احصای نیازمندی‌ها، مشکلات، فقر و محرومیت موجود در روستاها و مناطق محروم استان جهت پیگیری و تأمین اعتبار از نهادها و جلب مشارکت خیران به منظور محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به این مناطق برگزار می‌شود.
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه عکس‌های ارسالی نباید دارای اعضا، نشان، پاسپارتو، حاشیه، قاب و هرگونه نشانه تصویری باشد، افزود: عکس‌های انتخاب شده توسط هیأت داوران چاپ و در نمایشگاهی به نمایش گذاشته می‌شود.
هنری تصریح کرد: فقر بهداشتی(شخصی، مناطق مسکونی، فضاهای استحمام، بیماری‌ها و غیره)، محرومیت زیرساختی(وضعیت مسکن و بافت روستایی، راه‌ها، مدارس و مکان‌های ورزشی، تفریحی، مذهبی و غیره)، فقر فرهنگی(مشکلات تحصیل، نبود روحانی، رسوم غلط و غیره) و معضل خشکسالی و تأثیرات آن بر زندگی مردم(آب شرب و قنوات، استخرهای ذخیره و کانال‌های انتقال آب و غیره) از موضوعات این جشنواره است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: هم‌استانی‌ها می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی بیرجند، بلوار جماران، حدفاصل معلم و غفاری، نبش دانش، سازمان بسیج سازندگی استان و یا به ایمیل جشنواره dep.festival@gmail.com ارسال کنند.
جوراب بافی برای نظامی ها به کارگاه روستا رونق داد
چرخه تولید در کارگاه جوراب بافی جنت آباد با سفارش جوراب برای نظامی ها، رونق گرفت.کارگاه جوراب بافی جنت آباد یک واحد تولیدی است که دو برادر این روستا به نام زارع به دنبال خشکسالی و از بین رفتن کسب و کار کشاورزی در روستایشان ایجاد کردند تا هم برای خود و هم چند نفر از جوانان روستای جنت آباد که از توابع شهرستان قاین است، شغل ایجاد کنند.
زارع، یکی از دو برادر تولید کننده جوراب گفت: در کارگاه ما جوراب های مردانه و ورزشی با تلاش ۷ کارگر اهل روستا تولید می شود که محصولات مان در قالب جین های ۱۲ تایی در بازارهای خراسان جنوبی، خراسان رضوی و اصفهان به فروش می رسد.
وی گفت: یکی از تولیدکنندگان البسه نظامی در خیابان شهدای بیرجند که پیش از این جوراب های مورد نیاز نظامیان را از استان دیگری تهیه می کرده است اکنون به دلیل مناسب تر بودن قیمت جوراب های جنت آباد و کاهش هزینه ها و مشکلات انتقال بار، سفارش تولید حدود ۳ هزار جفت جوراب را به کارگاه ما داده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*