دورخیز برای همگانی کردن گلف استان

دست اندرکاران و ورزشکاران رشته گلف برای همگانی کردن این رشته در استان هدف گذاری کرده اند. رئیس هیئت گلف استان در نشست هم اندیشی دست اندرکاران و ورزشکاران گلف استان عنوان کرد: افتتاح سایت سرپوشیده مینی گلف در سال گذشته از مهم ترین فعالیت های این هیئت بود. مریم بهدانی عنوان کرد: با پیگیری هایی که از سوی فدراسیون انجام شده به زودی مجوز مدرسه تخصصی مینی گلف برای سال جاری صادر خواهد شد تا به عنوان ظرفیتی برای توسعه این رشته ورزشی در استان مد نظر قرار گیرد.
وی با اشاره به بهسازی زمین گلف استادیوم غدیر تصریح کرد: بهسازی زمین گلف در راستای معرفی این رشته در استان نقش بسزایی خواهد داشت. او خاطر نشان کرد: طرح مینی گلف مدارس طی سال گذشته در دستور کار هیئت قرار گرفت که در شروع این طرح ، استعدادیابی در هشت مدرسه منتخب استان آغاز و بسیار مورد استقبال قرار گرفت. این مقام مسئول افزود : در ادامه این طرح احداث زمین مینی گلف در مدارس استان آغاز شد و امسال هم زمین مینی گلف مدرسه شاهد شهید رحیمی بیرجند افتتاح شد و مورد استقبال اولیای مدرسه و دانش آموزان قرار گرفت که  امیدواریم این طرح بتواند زیرساخت های بسیار خوبی را جهت همگانی کردن این رشته در استان فراهم آورد.
بهدانی از برگزاری اولین همایش گلف کویر در استان طی سال گذشته خبرداد و افزود: با توجه به ظرفیت های بسیار خوبی که در استان داریم می توانیم این همایش ها را بصورت منطقه ای و کشوری در این استان برگزار کنیم. وی بیان کرد: همچنین در اولین دوره مربیگری مینی گلف در خراسان رضوی ۴ نفر از استان به این دوره اعزام و دو دوره تخصصی آموزشی مینی گلف و اصلاح حرکات گلف توسط مدرس فدراسیون در استان برگزار شد. به گفتۀ وی بزرگترین مشکل گلف استان نشناختن این رشته در سطح استان است که بهسازی و تکمیل فضاهای مورد نیاز این رشته در زمین گلف غدیر کار بزرگی برای این رشته و ترویج آن در استان خواهد بود. سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان هم عنوان کرد: با توجه به همت، همدلی و مدیریت درست در مجموعه گلف استان نتایج به دست آمده تاکنون بسیار رضایت بخش بودهاست محمدی تصریح کرد: دانش آموزان پایه منابع انسانی در بحث اشاعه ورزش و ورزش قهرمانی هستند و توسعه طرح مینی گلف مدارس می تواند در این راستا بسیار ثمر بخش باشد. وی ادامه داد: با نگاهی که در حال حاضر در دولت برای کمک به ورزش شکل گرفته است باید قدم های مؤثرتری برداریم. او اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال ۹۸ استادیوم غدیر به بهره‌برداری کامل برسد و ظرفیت این مکان ورزشی به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.  به گفتۀ وی باید سعی شود تا با استفاده از ظرفیت های موجود در استان به گسترش ورزش در استان کمک کنیم. معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: هیئت گلف در استان با اصول فنی، اخلاقی و بدون حاشیه برای پیشبرد ورزش استان کار کرده است. مهران پور افزود: از مهم ترین فعالیت های این هیئت در استان انجام کارهای زیر بنایی و استعدادیابی در سطح مدارس بوده که به خوبی در این زمینه فعالیت کرده است.
وی تصریح کرد: این فعالیت ها ایجاب می کند در حوزه ورزش از هر تلاشی فروگذار نکرده و حمایت های لازم از این رشته را داشته باشیم. او با اشاره به اینکه فعالیت بر اساس استعدادیابی باارزش است، ادامه داد: در راستای فعالیت های این رشته در دیگر شهرستان ها و راه اندازی هیئت های شهرستانی با رؤسای شهرستان مکاتبه خواهد شد.
به گفتۀ وی کار اصولی، بی حاشیه با همدلی و هماهنگی نتیجه ای درخشان برای ورزش استان خواهد داشت. در سایر رشته های  ورزشی نیز باید این همدلی دیده شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*