آخرین خبر :

دانستنی های علمی

گردو

مطالعه جدید نشان می دهد تاثیر مصرف گردو بر میکروبیوم های روده نقش مهمی در سلامت قلب و کاهش ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، گردو تنها یکی از چندین ماده خوراکی حاوی فیبر رژیمی است که بر میکروبیوم های روده و سلامت بدن تاثیر می گذارد. فیبر رژیمی همچون یک منبع غذایی برای میکروبیوم های روده که میکروب های خوب ساکن در روده هستند عمل می کند و بدین ترتیب به عملکرد خوب باکتری ها در تجزیه مواد خوراکی، تامین مواد مغذی بدن و ایجاد احساس سیری کمک می کند.

میوه، سبزیجات، غلات کامل، مغزیجات آجیلی، و حبوبات از منابع مهم گیاهی فیبر رژیمی هستند. خوردن انواع گوناگون این مواد خوراکی به تحریک میکروبیوم های گوناگون روده کمک کرده و در عوض از سلامت محافظت می کند.

یافته های جدید همچنین نشان می دهد مصرف گردو نه تنها بر میکروبیوم های روده و اسیدهای صفراوی ثانویه مشتق شده از میکروب تاثیر می گذارد، بلکه موجب کاهش میزان کلسترول LDL در افراد بزرگسال شرکت کننده هم شد که می تواند خبر خوبی برای حفظ سلامت قلبی، متابولیک و گوارش باشد.

چاپ مستقیم پوست روی زخم ها با چاپگر قابل حمل

تهران – ایرنا – محققان دانشگاه تورنتو کانادا چاپگر قابل حملی ساختند که قادر است پوست را مستقیما روی زخم های عمیق چاپ کند.

به گزارش روز یکشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، این چاپگر کوچک عملکردی شبیه به یک دستگاه چسب نواری دارد، با این تفاوت که به جای نوار چسب، لایه ای از پوست مصنوعی مبتنی بر آلژیانت را روی زخم قرار می دهد.
آلژیانت نوعی پلی ساکارید سازگار با محیط زیست، فعال و غیرسمی است که با هزینه نسبتا کمی می توان آن را تولید کرد. این ماده در ترکیب با پلی اورتان ها برای تولید انواع الاستومر، نانوکامپوزیت و هیدروژل ها کاربرد دارد و در صنایع غذایی و پزشکی کاربرد وسیعی دارد.

تاثیر جالب گل مخمل

یکی از گیاهان کاربردی در طب سنتی گل مخمل است، شاید کمتر نام این گیاه را شنیده باشید، ولی این گیاه خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی فوق العاده‌ای دارد که می‌تواند احتمال ابتلا به برخی مشکلات گوارشی نظیر اسهال، زخم معده و سندرم روده تحریک پذیر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

گل مخمل یک جایگزین مناسب برای نیکوتین است، به همین دلیل برای ترک سیگار می‌توان از جوشانده این گیاه استفاده کرد، علاوه بر این می‌تواند یک تسکین دهنده مناسب زخم‌های خارجی و در هنگام نیش زدگی حشرات باشد.

گیاهی مفید برای ترک سیگار / با مطالعه راحت‌تر بخوابید/ مبارزه با طرطان روده با این خوراکی مقوی/ نشانه‌های یبوست در کودکان/

برای کاهش وزن بیشتر بخوابید

برخی افراد تصور می‌کنند تنها با گرفتن رژیم غذایی و کاهش مصرف غذا می‌توانند وزن خود را کم کنند؛ در حالی که روش‌های دیگری نیز برای کاهش وزن وجود دارد.

یکی از روش‌های مهم در کاهش وزن، آرام غذا خوردن است؛ این کار باعث می‌شود هورمون‌های سیری زودتر تحریک شده و قبل از اینکه میزان زیادی کالری وارد بدن شود، شما احساس سیری کنید.

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما افزایش زمان خواب هم موجب کاهش وزن می‌شود؛ نتایج تحقیقاتی که پژوهشگران دانشگاه میشیگان انجام داده اند نشان داد در صورتی که فرد شب‌ها یک ساعت بیشتر بخوابد پس از یک سال  می‌تواند بیش از ۶ کیلوگرم وزن خود را کم کند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*