دانستنی های علمی

راهی برای کاهش کلسترول

متخصصان تغذیه معتقدند افرادی که با کلسترول خون بالا مواجه اند باید چربی‌های گیاهی را جایگزین چربی‌های اشباع در رژیم غذایی خود کنند.

از چربی‌های گیاهی می‌توان به روغن کنجد، روغن زیتون و روغن بادام اشاره کرد، جایگزینی این روغن‌ها و مصرف آن‌ها در یک بازه زمانی دو ماهه می‌تواند سطح کلسترول خون را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

بهترین راه کاهش کلسترول/ خواص شگفت انگیز لیموترش/ تاثیر ورزش بر کم خونی/

رفع حالت تهوع با لیموترش

معمولا از لیمو ترش به عنوان منبع غنی ویتامین C و داروی سرما خوردگی یاد می‌کنند، با این وجود بهتر است بدانید که لیمو ترش خواص دیگری هم دارد.

لیمو ترش را باید یک ماده مفید برای پوست بدانید، این خوراکی می‌تواند برای پوست یک سفید کننده طبیعی باشد و در از بین بردن لک‌ها و چروک روی صورت فوق العاده موثر باشد؛ همچنین لیموترش به دلیل اینکه منبع غنی پتاسیم است در کنترل سطح فشار خون و درمان سرگیجه و حالت تهوع می‌تواند بسیار مفید باشد.

توصیه می‌شود لیمو ترش را با خوراکی‌های از جمله عسل، سیر یا روغن زیتون ترکیب کنید، برای مثال عصاره لیموترش و سیر برای درمان بیماری قلبی و کاهش کلسترول موثر است، یا ترکیب لیمو ترش و زیتون سنگ‌های صفراوی را نابود می‌کند.

بهترین راه کاهش کلسترول/ خواص شگفت انگیز لیموترش/ تاثیر ورزش بر کم خونی/

خطرات قرص‌های ضدبارداری

محققان دانشگاه کالیفرنیا با استفاده از تحقیقاتی که از سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز کرده بودند دریافتند که مصرف قرص‌های ضد بارداری در طولانی مدت به کوچک شدن بخشی از مغز زنان منجر شود.

این محققان با اسکن مغز ۹۰ زن دریافتند زنانی که عادت به مصرف قرص‌های ضد بارداری داشتند به نسبت دیگر زنان مغزی کوچکتر دارند و با اضطراب و افسردگی بیشتری مواجه می‌شوند.

پیش از این در سال ۲۰۱۰ دانشمندان اتریشی ثابت کرده بودند که قرص‌های ضد بارداری بر روی حافظه و قدرت یادگیری زنان اثر منفی دارد.

با این وجود این قرص‌ها را نمی‌توان دشمن سلامتی بدن دانست، برخی دیگر از یافته‌های علمی ثابت کرده بودند که قرص‌های ضد بارداری احتمال بروز سرطان روده بزرگ، سرطان تخمدان و میگرن قاعدگی را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

بهترین راه کاهش کلسترول/ خواص شگفت انگیز لیموترش/ تاثیر ورزش بر کم خونی/

معایب خیارهای گلخانه‌ای

چند سالی است که خیار‌های گلخانه‌ای به دلیل ظاهر کشیده و قلمی، به نسبت خیار‌های جالیزی که ظاهری قطور دارند از محبوبیت بیشتر برخوردار شدند.

بهتر است بدانید که متخصصان تغذیه خوردن خیار‌های مزرعه و جالیزی را بیشتر توصیه می‌کنند؛ اگر از طعم بهتر خیار‌های جالیزی بگذریم، مزیت این خیار‌ها در مقایسه با خیار‌های گلخانه ای، عدم استفاده از سموم کشاورزی قوی در زمان پرورش آن‌هاست.

سموم کشاورزی استفاده شده در گلخانه‌ها به دلیل فضای بسته‌ای که این محیط دارند، در فضا حبس شده و جذب گیاه و میوه می‌شوند؛ خیار‌های جالیزی اگرچه با خاک تماس بیشتری داشته و در معرض آلودگی‌های خاکی هستند؛ در صورتی که پوستنشان خراشیده نشده باشد خوراکی‌های سالم‌تری هستند.

برای درمان کم خونی ورزش کنید

برخی از افراد با کم خونی خصوصا کم خونی ناشی از فقر آهن مواجه اند، این افراد تصور می‌کنند که ورزش کردن چندان برای آن‌ها مناسب نیست، در حالی که پزشکان نظر متفاوتی دارند.

خستگی‌های طولانی مدت یکی از نشانه‌های کم خونی است، ورزش روزانه می‌تواند خستگی ناشی از کم خونی را تا حد زیادی برطرف کرده و فرد بیمار را به تحرک وا دارد.

علاوه بر این ورزش کردن موجب تولید بیشتر اریتروپویتین (EPO) توسط کلیه‌ها می‌شود، اریتروپویتین نام هورمونی است که میزان گلبول‌های قرمز خون را تنظیم و در صورت لزوم بدن را برای تولید گلبول قرمز بیشتر تحریک می‌کند.

ادعای تازه درباره تاثیر ورزش سنگین بر بدن

ورزش

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد فعالیت جسمی شدید با افزایش احتمال ابتلا به “اسکلروز جانبی آمیوتروفیک” (ALS) مرتبط است.

به گزارش ایسنا، مرتب ورزش کردن یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان برای بدن انجام داد هر چند می‌تواند خطر ابتلا به بیماری ALS را افزایش دهد.

“اسکلروز جانبی آمیوتروفیک” که بیماری استیون هاوکینگ،‌ فیزیکدان برجسته و فقید بود، بیماری نورون‌های حرکتی است که اطلاعات دقیقی در مورد علت این بیماری کشنده وجود ندارد هر چند فعالیت‌های جسمی شدید می‌تواند فاکتور خطرزایی در بروز این بیماری باشد که باید از آن آگاه بود.

متخصصان هلندی اظهار داشتند: در این بررسی یک رابطه طولی مشاهده کردیم به این مفهوم که این خطر با افزایش سطح فعالیت‌های جسمی، بیشتر می‌شود.

متخصصان به منظور ارزیابی رابطه بین فعالیت جسمی و بیماری ALS به بررسی سبک زندگی بیش از ۱۵۰۰ فرد بزرگسال مبتلا به این بیماری در ایرلند، ایتالیا و هلند پرداختند.

این اطلاعات شامل میزان فعالیت جسمی، جنسیت، سابقه کاری، مصرف مواد الکلی و استعمال سیگار می‌شود. پاسخ‌های این افراد با اطلاعات یک گروه سالم دیگر مقایسه شد.

به گزارش ساینس الرت، متخصصان هلندی پس از در نظر گرفتن تمامی فاکتورها مشاهده کردند سطح فعالیت جسمی فاکتور خطر زای حائز اهمیتی است که بر احتمال ابتلای فرد به بیماری ALS تاثیر می‌گذارد.

بهترین راه کاهش کلسترول/ خواص شگفت انگیز لیموترش/ تاثیر ورزش بر کم خونی/

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*