اخبار کوتاه استان/ذبح ۱۰ میلیون قطعه طیور در خراسان جنوبی

هوا غبار آلود می شود
کارشناس هواشناسی استان گفت: طی دو روز آینده به تناوب وزش تند باد گاهی گرد و خاک و در ساعات بعدازظهر و شب با افزایش ابر پیش بینی می شود که تا فردا همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده خواهد بود. نخعی افزود: برای تمامی مناطق استان به جز شهرهای سربیشه و درمیان رگبار و رعد و برق بصورت پراکنده، پیش بینی شده است. کارشناس هواشناسی استان از افزایش دمای هوا تا پایان هفته خبرداد و افزود: این افزایش امروز و فردا با ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد، محسوس تر خواهد بود. یکشنبه گذشته عشق آباد طبس و خلف اسدیه یک ونیم میلیمتر بارندگی داشته و رقه، پیرحاجات یک میلیمتر، سربیشه ۴ دهم میلیمتر و بیرجند یک دهم میلیمتر باران ثبت شده است.
تکمیل۲۴ استخر ذخیره آب در روستاهای استان
مسئول بسیج سازندگی استان گفت: بسیج سازندگی از سال گذشته تاکنون، ۵۰ استخر ذخیره آب در خراسان جنوبی در دست ساخت دارد که از این تعداد ۲۴ استخر تکمیل شده است. هنری افزود: بهره برداری کامل از این طرحها ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی و عشایری را بهره مند می کند. اعتبار این استخرها یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان است.
۷۵ درصد ظرفیت سدهای خراسان جنوبی خالی است
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: در بارندگی های اخیر تنها ۲۵ درصد از حجم سدهای استان پر شده و ۷۵درصد دیگر هنوز خالی است. حسین امامی اظهار کرد: در حال حاضر هفت سد ذخیره سازی آب در استان وجود دارد. وی بیان کرد: سد سیاهو نیز آماده آبگیری است که در بارندگی‌های اخیر با ایجاد تأخیر در سیلاب موفق شدیم سیلاب را در سد مهار کنیم که نقش تغذیه ‌ای را ایجاد کند و آب از مرزهای کشور خارج نشود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: همچنین سد نهرین طبس نیز طی چند روز گذشته بر اثر بارش‌‎های خوب پس از گذشت ۱۳ سال سرریز شده که در حال حاضر دغدغه تأمین آب طبس را نداریم. اما سد رزه که بزرگترین سازه آبی استان است و ظرفیت زیادی دارد آبگیری خوبی نداشته و در حال حاضر ۹/۶میلیون متر مکعب آب در این سد ذخیره است.
ذبح ۱۰ میلیون قطعه طیور در خراسان جنوبی
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از ذبح ۱۰ میلیون قطعه طیور در استان طی سال گذشته خبر داد. محمد اصغرزاده اظهار کرد: پروژه ساختمانی شبکه دامپزشکی بیرجند در سال مالی ۹۶ تخصیص کامل اعتبارات را دریافت کرد. وی افزود: از سال ۸۴ و همزمان با تشکیل استان خراسان جنوبی تاکنون متأسفانه شبکه دامپزشکی بیرجند در ساختمان اجاره ای بوده است که این موضوع مشکلات بهداشتی و محیطی برای شهروندان داشت.
ایجاد برچسب اشتغال در خراسان جنوبی
برچسب یا برند اشتغال برای اولین بار در خراسان جنوبی ایجاد و ابداع شد. مبدع این برچسب و دبیر خانه کارگر استان گفت: برچسب یا برند اشتغال در واقع برچسبی است که کالای ایرانی از طریق آن می تواند جایگاه و اهمیت خود را در مورد اشتغال به خریداران کالا معرفی کند.ام البنین میرآبی با بیان اینکه برچسب اشتغال یک کد و رمزی است بین کارگر و تولید کننده کالا با خریداران، افزود: با این برند، خریداران به ارزش و اهمیت خرید کالای ایرانی برای اشتغال و امرار معاش خانواده های ایرانی پی می برند و از طرفی دیگر تولید کننده متعهد خواهد شد تا کالایی با کیفیت را در اختیار خریداران قرار دهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*