رئیس ستاد اقامه نماز استان در دیدار با مدیرمسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی خبر داد: راه اندازی مجمع خیرین مسجد ساز خراسان جنوبی

رئیس ستاد اقامه نماز استان در دیدار با مدیرمسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی گفت: مجمع خیرین مسجد ساز خراسان جنوبی به زودی افتتاح می شود. حجت الاسلام حسین کمیلی افزود: در استان خراسان جنوبی ظرفیت های خوبی برای ساخت مسجد وجود دارد و ممکن است افراد نقدینگی برای کمک نداشته باشند اما در بحث مصالح و اجرای پروژه بتوانند ما را یاری دهند. وی با بیان اینکه یک گروه گچ کار ۴۵ نفره در هر ماه یک روز پنج شنبه یک مسجد را به صورت رایگان گچ می کنند، ادامه داد: اکنون نیاز به یک گروه جوشکار ماهر داریم که در بحث ساخت مسجد در کنار ما حضور داشته باشند.
وی با اشاره به موفقیت روزنامه امروز خراسان جنوبی در بین نشریات کشور از این روزنامه که در سال گذشته در بحث برگزاری اجلاس نماز، مسابقات و اخبار ستاد اقامه نماز استان حضور داشت تقدیر کرد و خواستار حضور مسئولان روزنامه در مجمع خیرین مسجد ساز استان شد. وی با بیان اینکه برای شعبه استانی مجمع خیرین مسجد ساز شماره حساب جهت جمع آوری کمک های مردمی اعلام و تمامی کمک ها در استان هزینه خواهد شد، گفت: البته تاکنون از کمک های مجمع تهران برای ساخت مساجد خراسان جنوبی در حد ۷ یا ۸ مورد استفاده شده که برای هر مسجد ۳۰ میلیون تومان کمک کرده اند.
رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان خراسان جنوبی در ادامه از اجرای طرح شناسایی روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد مسجد خبر داد و افزود: همچنین طی فراخوانی از کلیه افراد گچ کار، کاشی کار، سنگ کار، جوشکار و .. که می توانند در ساخت مساجد حداقل در سالی ۵ روز به صورت رایگان یاریگر ما باشند دعوت خواهد شد.
حجت الاسلام کمیلی از حضور و فعالیت رسانه ها در عرصه نماز به عنوان برکت یاد کرد و اظهار داشت: اگر انتقادی از ما شود که باعث حل مشکل شود ناراحت نمی شویم و به عنوان مطالبه گر از هیات امنای مسجد و متولیان امر وارد خواهیم شد. وی با اشاره به نقش کمرنگ نسل جوان در برخی مساجد گفت: در مساجد شمال شهر از جمله مسجد حضرت فاطمه معصومه (س) مهر شهر، مسجد قبا، صدیقه طاهره(س)، امام حسن عسکری(ع) و مسجد امام رضا(ع) رجایی حضور جوانان و نوجوانان پر رنگ هست. به گفته وی فضای برخی مساجد برای جذب کودکان و نوجوانان جذاب نیست و افراد مسن و پیشکسوت برخورد مناسبی با نوجوانان ندارند لذا تلنگر رسانه ها برای جذب نسل جوان یک نیاز ضروری است. او براساس آیات و روایات اعلام کرد: زینت هایتان را با خودتان به مساجد بیاورید.
مدیرمسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: آمادگی داریم در خصوص فرهنگ سازی در بحث اهمیت ساخت مسجد و اقامه نماز در سطح جامعه بیش از پیش تلاش نماییم. محمود حیدری افزود: روزنامه امروز خراسان جنوبی همچنین در زمینه معرفی مساجد موفق در حوزه های مختلف اقداماتی داشته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*