آخرین خبر :

۵حذف پرواز دیگر تا پایان فروردین کمبود ناوگان در فرودگاه بیرجند آشیانه دارد

بازهم ۵  پرواز فرودگاه بین المللی بیرجند تا پایان فروردین به دلیل کمبود ناوگان لغو شد. پیش از این هم پروازهای دیگری به همین دلیل لغو شده بود. به طور کلی این مشکل در برنامه پروازی فرودگاه بیرجند سابقه دار است و حالا هم  مشکل کمبود ناوگان ، باند  فرودگاه بیرجند را برای فرود مناسب تر دید.
یک شهروند به امروز خراسان جنوبی گفت: بیشترین مشکل فرودگاه بیرجند کمبود پرواز است و لغو پروازها این مشکل را دو چندان می کنند الآن برخی از همان پروازها هم کنسل شده و شرکت های هواپیمایی دلیل آن را کمبود ناوگاه عنوان کرده‌اند. هرچند که شنیده ایم چون مسافر در دیگر نقاط کشور بیشتر و به تعداد کافی هواپیما وجود ندارد خدمات رسانی به  آن نقاط را در اولویت قرارمی دهند.
علیمی  با بیان اینکه اگر شرکت های هواپیمایی هفته‌ای یک پرواز به تعداد پروازهای خود اضافه کنند اوضاع بهتر می شود چون  مسافران در حال حاضر برای تهیه بلیت مشکل زیادی دارند، افزود: خود من برای تعطیلات به سفر رفته بودم و به دلیل کمبود پرواز ها نتوانستم به موقع بلیط تهیه کنم هرچند اگر هم موفق می شدم با لغو پرواز مواجه بودم. این شهروند اضافه کرد: کسی که کار ضروری برایش اتفاق بیفتد باید از پرواز تهران به مشهد مسافرت کند و از آنجا با اتوبوس به بیرجند بیاید. شهروند دیگر بیرجندی هم با اشاره به کمبود پروازهای بیرجند می‌گوید: مسئولان برای تغییر این شرایط فقط وعده داده اند و هنوز مشکلات باقی است. نمی توانیم روی برنامه پروازی بیرجند حساب کنیم چون گویا تا هواپیما کم می آورند دیواری کوتاهتر از بیرجند نمی بینند و پروازها را لغو می کنند در نتیجه مردم مجبورند مسیر طولانی تهران تا بیرجند را با اتوبوس یا پرواز به مشهد و سفر زمینی به بیرجند طی کنند.
احمدی با اشاره به اینکه به ویژه در ایام تعطیلات مسافران باید از دو هفته قبل برای تهیه بلیت اقدام کنند، ادامه داد: با این شرایط چه طور است که بحث کمبود ناوگان را برای بیرجند مطرح می کنند پس هواپیماهایی که برای این مسیر پروازی در نظر گرفته شده اند چه می شوند؟ جز این است که در مسیر پروازی دیگری قرار می گیرند؟ شرکت های هواپیمایی دلیل تعداد کم پروازهای بیرجند را کمبود مسافر عنوان می‌کنند، در حالی که اگر دیرتر اقدام کنیم دیگر نمی توانیم بلیط تهیه کنیم بنابراین متقاضی وجود دارد با این حال به سد کمبود ناوگان می خوریم و خبر لغو پرواز ها را می شنویم.مدیرکل فرودگاه های استان  هم در خبری اعلام کرد که  پرواز دیروز مشهد – بیرجند – تهران و تهران – بیرجند- مشهد شرکت هواپیمایی ایران ایر لغو شد.
هادی سلامی افزود: پروازهای ۱۶ فروردین تهران- بیرجند- تهران شرکت ماهان، ۱۸ فروردین تهران – بیرجند-مشهد شرکت ایران ایر و ۲۸ فروردین مسیر تهران- بیرجند-تهران شرکت ایران ایر نیز به دلیل کمبود ناوگان هواپیمایی لغو شد.
وی گفت: از اول فروردین امسال، ۹ پرواز این فرودگاه به دلیل کمبود ناوگان و مسافر انجام نشده است.
مدیر کل فرودگاه های استان  به پروازهای انجام شده در نوروز اشاره کرد و گفت: در این مدت با ۴۰ پرواز ورودی ۳۵۴۰ مسافر و در ۴۱ پرواز خروجی ۳۴۸۹ نفر از فرودگاه های بیرجند و طبس جابجا شدند.
هادی سلامی با بیان اینکه تعداد پروازهای استان نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش و تعداد مسافران ورودی و خروجی به استان نسبت به سال گذشته ۵/۳ درصد کاهش داشته است، افزود: علت کاهش تعداد مسافران لغو تعدادی از پروازهای شرکت های هواپیمایی ایران ایر و ماهان به دلیل کمبود ناوگان بود.
وی با اشاره به برنامه تابستانی سال ۱۳۹۷ فرودگاه های استان گفت: این برنامه تغییر خاصی نداشته فقط پرواز زاهدان-بیرجند-زاهدان از فرودگاه بیرجند تا اطلاع ثانوی به علت کمبود مسافر در مسیر یاد شده لغو شده است.
مدیر کل فرودگاه های خراسان جنوبی با اشاره به انجام مذاکره با شرکت های هواپیمایی فعال در کشور برای افزایش پروازها در مسیرهای پرتردد و مورد درخواست افزود: افزایش و تداوم پروازها در گرو همکاری و حمایت استان و همچنین استقبال هم استانی ها از پروازهاست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*