۱۲۰ هزار فرهنگی در مدارس استان اسکان یافتند

پایان میهمانی مساجد برای۷۷۰۰معتکف
امسال هفت هزار و ۷۳۱ نفر در مراسم اعتکاف خراسان جنوبی شرکت کردند. مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال هفت هزار و ۷۳۱ نفر در مراسم اعتکاف که در ۲۳۱ مسجد خراسان جنوبی برگزار شد شرکت کردند. حجت الاسلام احمد رضایی افزود: از این میزان شش هزار و ۹۲خواهر و هزار و ۶۳۹ نفر نیز از برادران بوده اندو تصحیح قرائت نماز، برنامه‌های سبک زندگی، تهدیدها و فرصت‌ها در فضای مجازی، حلقه‌های معرفتی و گفتمان‌های دینی از جمله برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در جمع معتکفین بوده است. وی با بیان اینکه اعتکاف می‌تواند تاثیرگذاری خوبی در کنترل آسیب‌های اجتماعی داشته باشد، افزود: اعتکاف فرصتی مناسب برای خودسازی و خودآگاهی است. مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: اعتکاف بریدن از تعلقات دنیا و درخود فرو رفتن و خود اندیشیدن است.وی اعتکاف را فرصتی مناسب برای رصد کردن خود دانست و گفت: در آیات و روایات نیز اشاره زیادی به اهمیت و ثواب این امر شده اشت. او ادامه داد: اعتکاف در اصطلاع به معنی اقامت سه روزه یا بیشتر به قصد قربت و عبادت و یکی از بهترین فرصت ها برای خودسازی است. او ادامه داد: اعتکاف بریدن از تعلقات دنیا است که درخود فرو رفتن و خود اندیشیدن است. حجت الاسلام رضایی اظهار کرد: بیش از صدها روایت در رابطه با اعتکاف وجود داشته که این نشان از اهمیت آن است.وی با بیان اینکه اعتکاف تمرین دوری از دنیا و نفسانیت است، افزود: بیاییم در این روزها ساعاتی را به تفکر و اندیشیدن خود بگذاریم.

۱۲۰ هزار فرهنگی در مدارس استان اسکان یافتند
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اسکان ۱۲۰ هزار فرهنگی در مدارس و پایگاه های آموزش و پرورش استان در نوروز امسال خبر داد. عباس لامعی گفت: آمار اسکان فرهنگیان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۱۰ درصد افزایش یافته است. وی بیان کرد: ۱۴ پایگاه و هزار و ۱۳۹ کلاس درس در ۱۶۷ آموزشگاه خراسان جنوبی، ۱۲ سالن ورزشی و ۸ اردوگاه از ۲۸ اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی پذیرای مسافران بوده اند. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۳۶۰ همکار فرهنگی خراسان جنوبی، نوروز امسال برای اسکان و پذیرایی مسافران فعالیت داشتند. لامعی با بیان اینکه همکاری و فعالیت این افراد رضایت ۹۵ درصد مسافران را در پی داشته، افزود: امسال در مدارس شهرستان طبس به درخواست سایر دستگاه های اجرایی و به دلیل ازدحام مسافر، غیر فرهنگیان نیز پذیرش شدند. وی تصریح کرد: بیشترین اسکان فرهنگیان در مدارس شهرستان های طبس، فردوس، بیرجند و بشرویه بوده است. مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: کلاس‌هایی که برای اسکان مسافرین و مهمانان نوروزی در نظر گرفته شده اند مجهز به تخت، یخچال و تلویزیون در سه قالب ویژه، نوع الف و ب است.

۸۸۲ دادخواست برای مراجع حل اختلاف کار استان
پارسال۸۸۲ دادخواست‌ به مراجع حل اختلاف کار در خراسان جنوبی ارسال شد. سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در نشست معاونان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت : دادخواست‌های واصله به مراجع حل اختلاف استان در سال ۱۳۹۶ تعداد ۸۸۲ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۵ کاهش ۱۲٫۵ درصدی دارد. اشرفی افزود: ایجاد امنیت شغلی و اشتغال پایدار در گرو حفظ بنگاه‌های اقتصادی و حمایت از تولید است و مراجع حل اختلاف مصداق بارز سه جانبه گرایی بوده و در بحث سه جانبه گرایی معتقدیم که دولت باید نقش سیاست گذاری، نظارت و حمایت کننده داشته باشد و فضای کسب و کار با مشارکت و همدلی کارگران و کارفرمایان از هرگونه بحران و تشنج دور نگه داشته شود. او ادامه داد: عمده بنگاه‌های استان بنگاه کوچک و زیر ده نفر و توان مالی آنها ضعیف است و بیشترین شکایات مطرح شده مربوط به حداقل‌های قانون کار مربوط به همین بنگاه‌هاست. اشرفی گفت: رسیدگی به موقع به دادخواست‌های واصله, کنترل زمان رسیدگی در کمتر از ۱۵ روز و تلاش برای صدور آرای سازشی از مهمترین محورهای مورد توجه مراجع حل اختلاف اداره کل بوده که نهایتاً منتهی به صدور آرای سازشی به میزان ۳۷ درصد شده است.مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز در این جلسه از عملکرد موفق واحدهای مشاوره روابط کار استان در سال گذشته و تاثیر آن در بهبود فضای کسب و کار استان خبر داد. ابراهیم رضازاده گفت: تعداد مشاوره‌های حضوری و تلفنی انجام شده در سطح استان ۹ هزار و ۶۱۹ مورد اعلام شده که همگی مرتبط با حوزه روابط کار و ناشی از اختلاف روابط یا نیاز مشاوره‌ای بین کارگران و کارفرمایان بوده است.

وی با اشاره به نقش موثر گفتمان و نیاز به ایجاد شرایط و محیط‌های مبتنی بر گفت‌وگوهای همدلانه بر حل مسائل و اختلافات محیط‌های کارگری و کارفرمایی از طریق سازش مستقیم با استفاده از ظرفیت ماده ۱۵۷ قانون کار تاکید کرد.
مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: در این راستا ۴۵۴ مورد از مراجعات به واحدهای مشاوره منتهی به سازش مستقیم یا انصراف از ارائه دادخواست شده است.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*