لزوم ورود خیرین برای بازسازی و تعمیر ۷ مدرسه تخریبی در خوسف

تذکر کتبی نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس به وزیر نیرو  :
اتمام پروژه های آبرسانی در نهبندان و سربیشه با اعتبارات فعلی                   در ۳۰ سال آینده
نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی به وزیر نیرو برای وضعیت پروژه های آبرسانی حوزه انتخابیه اش تذکر کتبی داد .نظر افضلی در گفت و گو با امروز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اتمام پروژه ها و مجتمع های آبرسانی در این دو شهرستان اعتبار ۹۰ میلیارد تومانی را می طلبد ، گفت: سالانه ۲ تا ۳ میلیارد تومان اعتبار به این حوزه اختصاص می یابد که با این تخصیص اعتباری تا ۳۰ سال آینده هم این پروژه ها عملیاتی نخواهد شد .
وی به کم آبی و خشکسالی شدید در استان و عدم ریزش باران اشاره کرد و با بیان اینکه انتظار می رود وزیر نیرو از محل اعتبارات ملی این دو شهرستان را ویژه ببیند ، افزود: طی ۱۵ روز آینده قرار شده جلسه ای با حضور وزیر نیرو و مدیران شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان در تهران برگزار و وضعیت منطقه گزارش دهی شود .
وی با بیان اینکه ما از روی مردم در این مناطق محروم خجالت زده هستیم ، به تذکر کتبی اش به وزیر جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: محصول زرشک کشاورزان در انبارها دپو شده و دلالان با وعده پرداخت ۸ الی ۹ ماهه این محصول را خریداری می کنند که نیاز است دولت در این زمینه به داد کشاورزان برسد .وی بیان کرد: در این نامه خواستار استمهال تسهیلات اعطایی به کشاورزان و عشایر شده ایم و از وزیر خواسته ایم به وضعیت قنوات رسیدگی کند و به پروژه های آبخیزداری توجه ویژه داشته باشد .وی با بیان اینکه در این نامه درخواست کرده ایم کارشناسی به استان اعزام و وضعیت خشکسالی را برآورد کنند ، گفت: در گزارشات مرکز پژوهش های مجلس بیشتر به  محرومیت استان سیستان و بلوچستان پرداخته می شود که به این مساله اعتراض کرده ایم.
نظر افضلی با بیان اینکه شهرستان هایی مانند نهبندان و سربیشه بلحاظ شاخص های محرومیت از سیستان و بلوچستان هم پایین ترند ، افزود: نگاه ها به استان محروم و مرزی خراسان جنوبی تغییر نکرده و ما را در سطح استان خراسان بزرگ می بینند .
وی هم  چنین از ابلاغ حکم بخشدار مود طبق قول وزیر کشور در روزهای آینده خبر داد و گفت: ۴ ماه شده که مود بدون بخشدار و سرپرست است که طی تذکر کتبی به وزیر کشور در روزهای آینده شاهد ابلاغ حکم بخشدار جدید مود خواهیم بود .

لزوم ورود خیرین برای بازسازی و تعمیر ۷ مدرسه تخریبی در خوسف
مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوسف  گفت:  در سطح شهرستان ۷ مدرسه تخریبی وجود دارد که نیازمند همت خیرین برای بازسازی، نوسازی و تجهیز  این مدارس می باشیم.محمد دانایی اظهارداشت: در سطح این شهرستان ۴ هزار و ۲۵۰ نفر دانش آموز در حال تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه تناسب خوبی بین فضای آموزشی و دانش آموزان در حال تحصیل وجود دارد، گفت: در جشنواره خیرین مدرسه ساز سال گذشته، خیرین ۶۵۰ میلیون تومان تعهد کردند که از این مبلغ ۵۰۰ میلیون آن محقق شده است.
دانایی یادآورشد: تجهیزاتی شامل رایانه، تخت، تشک، وسایل کمک آموزشی و سیستم آزمایشگاهی در سطح مدارس شهرستان کمبود داریم.
مدیر آموزش و پرورش خوسف گفت: با توجه به ارتقای پایه دوازدهم نیاز به تجهیزات لازم برای این پایه نیز داریم.
وی با بیان اینکه در سطح شهرستان ۷ مدرسه تخریبی در روستاهای «آرک، علی آباد تقاب، ماژان، خوابگاه مدرسه علامه امینی، مدرسه متوسطه اول معدن قلعه زری (ابوذر)، مدرسه شهید نوروزی روستای دم روباه، مدرسه مزار شاه سلیمان علی» وجود دارد، افزود: دست نیاز برای بازسازی، نوسازی و تجهیز مدارس به سوی خیرین مدرسه ساز و نیک اندیشان دراز داریم. مدیر آموزش و پرورش خوسف با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی کفاف آموزش و پرورش را نمی کند، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۵ مدرسه در سطح شهرستان خوسف نیازمند حصارکشی، کف ساز ی و محوطه سازی هستند.
وی با تاکید بر اینکه ۳۰ درصد آموزشگاه ها توسط خیرین ساخته و تجهیز شده اند، گفت: خیرین مدرسه ساز، بازوی آموزش و پرورش هستند چرا که با اعتبارات کم دولتی، نمی توان فضای کافی و مورد نیاز دانش آموزان را برای تحصیل فراهم کرد.
وی عنوان کرد: ۱۵ آموزشگاه مجهز به سیستم گرمایشی و به روز رسانی شده اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*