فروش یک میلیارد تومانی صنایع دستی استان در نوروز

امام جمعه سرایان:
خیران نقش بسزایی در افزایش سرانه باسوادی دارند
ساخت مدارس و تأمین فضاهای آموزشی مورد نیاز دانش آموزان،‌ به تنهایی با اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست بنابراین خیرین مدرسه ساز، سهم بسزایی در افزایش سرانه باسوادی کشور دارند. امام جمعه سرایان با بیان این مطلب و اشاره به در پیش بودن جشنواره خیران مدرسه ساز که ماه آینده به میزبانی بیرجند برگزار می شود،‌ گفت : جشنوار خیرین مدرسه ساز شهرستان سرایان در سال گذشته برگزار شد و تلاش می شود امسال نیز این جشنواره در سرایان برگزار شود. حجت الاسلام نجمی پور  با اشاره به خدمات و تلاش های خیرین مدرسه ساز در سطح شهرستان سرایان افزود: در سال گذشته یک مدرسه ۱۲ کلاسه به همت بنیاد برکت در سرایان و یک مدرسه در سه قلعه به همت خیرین ساخته شد و هم اکنون نیز خوابگاه یک هنرستان در حال احداث است. امام جمعه شهرستان سرایان با بیان اینکه مدرسه چهار کلاسه روستای دوحصاران نیز در‌ آینده ای نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز می شود،‌ گفت: دو نمازخانه دبیرستان های شهید علمدار و شهید خدیوی شهر آیسک نیز به همت خیرین در حال تکمیل شدن است. وی به حضور قلم چی خیر مدرسه ساز کشور در اسفندماه سال قبل در شهرستان سرایان اشاره کرد و با بیان اینکه این خیر نیک اندیش قول مساعد برای تجهیز ۵ باب کتابخانه مدارس را داد،‌ ادامه داد: خیرین مدرسه ساز شهرستان سرایان، در اردیبهشت ماه امسال در کنار دیگر خیرین در جشنواره بیستم استان حضور خواهند یافت. به گزارش ستاد خبری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی، وی ادامه داد : خیرین در هر نقطه روستایی، عشایری و یا شهری که اقدام به ساخت و یا تجهیز مدارس بکنند،‌ در واقع پرچم مقدس و سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را برافراشته اند.

رئیس شورای اسلامی سربیشه عنوان کرد:
«خشکسالی بی‌سابقه» نیازمند حمایت جدی دولت
رئیس شورای اسلامی شهرستان سربیشه گفت: خشکسالی‌های متوالی ۲۰ ساله و خشکسالی بی‌سابقه امسال حمایت جدی دولت از کشاورزان و دامداران را طلب می‌کند.
مجتبی شیخ‌زاده در دیدار رئیس و نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان سربیشه به نمایندگی از اعضای شورای اسلامی با فرماندار شهرستان به مناسبت سال جدید اظهار داشت: خشکسالی بی‌سابقه امسال حمایت جدی دولت از کشاورزان و دامداران را طلب می‌کند. وی گفت: با توجه به خشکسالی‌های متوالی ۲۰ ساله و خشکسالی بی‌سابقه امسال چنانچه بخش دولتی حمایت ویژه‌ای از تشکل‌های کشاورزی، دامپروری و دامداران شهرستان نکند مشکلات موجود این بخش حاد گشته و این بخش تولیدی و اشتغالی شهرستان نیمه تعطیل خواهد شد.به گزارش تسنیم، رئیس شورای اسلامی شهرستان سربیشه افزود: به دنبال این موضوع تبعات اقتصادی، اجتماعی و از بین رفتن اشتغال موجود در این بخش متوجه مردم و مسئولان خواهد بود.شیخ‌زاده تصریح کرد: همچنین با توجه به مهاجرت روستائیان و عشایر مسائل امنیتی نیز گریبان‌گیر این شهرستان خواهد شد که توجه و حمایت جدی دولت و مسئولان را می‌طلبد.

فروش یک میلیارد تومانی صنایع دستی  استان در نوروز
معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و  گردشگری خراسان جنوبی از فروش بیش از یک میلیارد تومان صنایع دستی در استان در قالب ۲۱ بازارچه خبرداد.۱
حسین عباس زاده گفت : فروش صنایع دستی استان درایام نوروز ۹۷ یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان اعلام شده است. وی افزود: این آمار فروش ماحصل برپایی ۲۱ بازارچه و بالغ بر ۲۶۰ غرفه صنایع دستی و ۵۰ سیاه چادر در سطح استان خراسان جنوبی بود.
او تصریح کرد: این آمار بدون احتساب ۵۰ غرفه نمایشگاهی مشهد و فروش صنایع دستی استان در این نمایشگاه است.به گزارش ایسنا عباس زاده ادامهخ داد : در سال گذشته در مدت مشابه  ۵۷۰ میلیون تومان  فروش صنایع دستی حاصل ۱۷۵ غرفه بود که این رقم صد درصد افزایش یافته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*