فرماندار خوسف خبر داد: رشد ۱۴۲ درصدی بازدیدکنندگان نوروزی شهرستان خوسف

فرماندار شهرستان خوسف با بیان اینکه تعداد بازدید از آثار تاریخی، فرهنگی مذهبی، طبیعی و دهکده گردشگری خوسف از ۲۷ اسفندماه ۹۶ تا ۵ فروردین ۹۷ ، ۴۵۷۴۳ بازدید بوده است، اظهار کرد: این میزان نسبت  به نوروز ۹۶ در همین بازه ۱۴۲ درصد رشد داشته است.

محمد شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان‌جنوبی گفت: دهکده گردشگری، بازارچه صنایع دستی و پارک حیات وحش در ورودی شهر خوسف از طرف جاده تهران و کرمان در عرض چندماه ساخته شده است .

وی ادامه داد: این دهکده نقش بسزایی در توقف مسافران و آشنایی آنها با فرهنگ شهرستان خوسف، زندگی بومی مردم و عشایر این شهرستان و همچنین فروش محصولات صنایع دستی ایفا می‌کند‌.

فرماندار شهرستان خوسف بیان کرد: پارک حیات وحش نیز همجوار با دهکده گردشگری خوسف ساخته شده که بازدید کنندگان می‌توانند از این مکان نیز بازدید کنند.

شفیعی ادامه داد: نشستن در خانه‌های عشایری که به آن کوله می‌گویند؛ نیز ساعات خوشی را برای مسافرانی که در این مکان توقف می‌کنند ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تعداد بازدید از آثار تاریخی، فرهنگی مذهبی، طبیعی و دهکده گردشگری از ۲۷ اسفند ۹۶ تا ۵ فروردین ۹۷ به تعداد ۴۵ هزار و ۷۴۳ نفر بوده است، افزود: که این میزان نسبت   به نوروز ۹۶ در همین بازه ۱۴۲ درصد رشد داشته است.

فرماندار شهرستان خوسف ادامه داد: تعداد اقامت کنندگان در سطح شهرستان در همین بازه زمانی ۷۹۴۵ نفر بوده که این تعداد اقامت در همین بازه در نوروز ۹۶ مقدار ۱۴۰ درصد رشد داسته است.

شفیعی اظهار کرد: تعداد بازدید کنندگان از دهکده گردشگری بیش از ۱۲ هزار نفر از اول فروردین تا ۵ فروردین‌ماه بوده است.

وی گفت: با ایجاد دهکده گردشگری فروش محصولات و صنایع دستی خوسف رشد چشمگیری داشته است به طوریکه فروش این محصولات در سه روز ابتدایی نوروز با کل فروش آن‌ها در سال گذشته بیشتر بوده است.

فرماندار شهرستان خوسف افزود: بافت تاریخی شهر خوسف، دق و کویر اکبرآباد، روستاهای ییلاقی بین آباد و آرک و روستای هدف گردشگری خور و مجتمع‌های فرهنگی و مذهبی، امام زاده ابوالقاسم(ع) نصرآباد، مجتمع فرهنگی بلنجیر و آستانه مبارکه شاه سلیمان علی (ع)، بخشی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان خوسف است.

شفیعی یادآور شد: شهرستان خوسف ظرفیت‌های بسیار خوبی جهت برای گردشگر دارد که باید از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال پایدار استفاده کرد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*