عمو نوروز پرحاشیه

می گویند به خاطر این عمو نوروز پر حاشیه است،که ورود و خروج به این زمین برای خودروها ممنوع شده است البته شهرداری سال های قبل این کار را نمی کرد و مردم در حالی که یک المان نوروزی در این مکان بود خودروهای خود را پارک می کردند اما انگار عمونوروز اسکوتر سوارشان امسال شرایط ویژه داشته است.این جمله را یکی از مغازه داران خیابان مدرس البته منتهی به ۲۰ متری دوم مدرس که بسیار از این عملکرد شهرداری شاکی است به خبرنگار ما می گوید. او به دلیل عرض معبر بسیار اندک خیابان های مدرس و البته پارک ممنوع بودن بخشی از خیابان مدرس تاکنون خودرواش را در قطعه زمین رها شده بین مدرس ۲۱ و ۲۳ پارک می کرد.
اما از اول فروردین تاکنون نیروهای شهرداری با گذاشتن نیوجرسی باعث شده اند آنهایی که تا قبل از این خودرو خود را در این مکان پارک می کردند درگیر شوند. جالب است تا قبل از این شهرداری برای گذاشتن المان های نوروزی اش چنین کاری نمی کرد اما امسال با گذاشتن المان عمو نوروزی که با اسکوتر می آید، با قرار دادن بلوکه (نیوجرسی) آنجا را از حالت پارکینگ خارج کرده است.
پور غلامی یکی دیگر از کسبه خیابان مدرس می گوید: مجبور می شوم خودروام را در انتهای کوچه های منتهی به محل کارم پارک کنم
این موضوع را چند نفر دیگر از کسبه محل نیز اعلام می کنند. این موضوع باعث شده ساکنان این کوچه ها نیز شاکی شده و نسبت به شلوغی کوچه معترض باشند. کوچه هایی که متأسفانه اگر مشکلی به وجود آید عبور و مرور خودرو های امدادی در آن بسیار مشکل است حالا مملو از خودروهایی است که مالکان آن را نمی توان در صورت بروز حادثه به زودی پیدا کرد!!!حسینی یکی دیگر از کسبه خیابان که در حال پارک خودرواش در انتهای کوچه مدرس ۲۰ است در حالی که دو سه بار خودرواش را جابه جا می کند که روی پل منزل یکی از ساکنان این کوچه نباشد، بعد از خروج از خودرو دوباره در انتهای خودرو می ایستد و زاویه پارک را مرور می کند و با نگاهی به اطراف دنبال جای پارک دیگری می گردد.
مالک خانه روبرویی که از پنجره بیرون را نگاه می کند، با صدایی رسا می گوید: اخوی جای دیگری پارک کن چون باز من نمی توانم خودروام را از پارک خارج کنم .حسینی وقتی به پشت سرش نگاه می کند تا صاحب صدا را ببیند، تازه متوجه می شود تمام محاسباتش نقش برآب شده است.
خدمتی مالک خانه ای که راننده را نسبت به جای نامناسب پارک هوشیار می کند، ادامه می دهد: نمی دانم چرا شهرداری یک پارکینگ درست و حسابی برای خیابان مدرس جانمایی نمی کند مدام ما در این کوچه ها باید با راننده هایی که خودروشان را بی خبر از مشکلات اینجا پارک می کنند مشکل داشته باشیم.حسینی با عذرخواهی همان طور که قصد ترک محل را دارد به خبرنگار ما می گوید: بیایید برویم نشانتان دهم اوضاع کوچه های اینجا چگونه است. همه این کوچه ها تنگ و برای محل پارک ماشین دچار مشکل است.
او که تا قبل از این خودرواش را در قطعه خاکی نبش خیابان بین مدرس ۲۱ و ۲۳ پارک می کرده می گوید: با اینکه میراث فرهنگی نیز محوطه ای برای پارک دارد گاهی اوقات دیده می شود کارکنانش خودروشان را آنجا پارک می کنند. در حالی که مراجعه به این سازمان کم نیست و بسیاری از آنهایی که با این سازمان کار دارند سرگردان جای پارک در خیابان دور می زنند.خیابانی که بانک صادرات و برج سپهر در ابتدای آن ساخته شده و تمام کوچه های مدرس مملو از خودروهایی است که مالکان این خودروها معلوم نیست در کدام مغازه فروشنده هستند یا اینکه مراجعه کننده هایی هستند که برای مدت کوتاهی خودروشان را در آنجا پارک کردند.
به سراغ یکی از ساکنان مدرس ۲۰ می رویم، بخشی از خانه ها که عقب نشینی داشته اند و به عنوان پیاده رو می توان از آن استفاده کرد در این کوچه تبدیل به جای پارک شده است.صادقی یکی از ساکنان این کوچه می گوید: هر چند عده ای به خیال اینکه زود بر می گردند. خودروشان را بدون محاسبات لازم پارک می کنند اما موردی را به یاد دارم که بیماری در همسایگی ما نیاز به اورژانس داشت اما به دلیل پارک یک خودرو در مقابل منزلش نیروهای امداد نتوانستند به خوبی عمل کنند.
برای عمو نوروز
با رئیس پارک ها و فضای سبز شهرداری بیرجند تماس گرفتیم تا علت مسدود کردن پارکینگ را بدانیم.مهندس انصاری با اشاره به اینکه این موضوع از طریق حوزه خدمات شهری باید پیگیری شود، می گوید: این کار به خاطر نصب المان نوروزی انجام شده اما باید بدانید که این ملک شخصی است، و اگر روزی مالک زمین بخواهد از پارک خودروها جلوگیری کند آن وقت آنهایی که آنجا پارک می کنند چه خواهند کرد؟
به گفته وی محل مورد نظر با برداشتن المان به زودی بازگشایی خواهد شد.
زمین را واگذار کردم
با مهندس امینی تماس گرفتیم که گفته می شد مالک این قطعه از خیابان مدرس است. وی نیز حرف های شنیدنی داشت از اینکه این قطعه به مجمع خیرین سلامت واگذار شده و او دیگر تصمیمی برای این قطعه نمی گیرد البته او به این نکته اشاره کرد که تا زمانی که مالکیت در اختیارش بوده است جهت رفاه حال شهروندان اجازه پارک به آنها را داده است.حالا باید منتظر ماند تا ببینیم این عمو نوروز پرحاشیه چه زمانی از این مکان خواهد رفت و جای پارک دوباره برای خودروهای مشتاق فراهم خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*