صادرات ۴/۳ میلیون تن کالا از گمرکات استان

۳٫۴ میلیون تن کالا به ارزش ۸۹۶ میلیون دلار از گمرکات خراسان جنوبی صادر شد. مدیرکل گمرکات استان خراسان جنوبی گفت: سه میلیون و ۴۸۳ هزار تن کالا به ارزش ۸۹۶ میلیون دلار سال گذشته از گمرکات این استان صادر شده است.
محمد علی خاشی با بیان اینکه میزان صادرات خروجی استان به بیش از سه میلیون و ۴۸۳ هزارتن رسید، اظهار داشت: این میزان نسبت به سال قبل از لحاظ ارزشی بیش از ۶ درصد رشد داشته است.وی افزود: در همین مدت صادرات کالاهای استان از لحاظ ارزشی ۱۵۹ میلیون دلار بوده است و همچنین صادرات سایر استان ها از مرز خراسان جنوبی بیش از ۷۳۶ میلیون دلار بوده است.
مدیرکل گمرکات استان خراسان جنوبی گفت: این محصولات  به کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ترکمنستان و ارمنستان صادر شده است.وی عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان را سیمان،کاشی و سرامیک، خوراک کامل طیور، گازوئیل، هیدروکربن سبک و سنگین، مواد غذایی، آهن آلات و مصالح ساختمانی و مصنوعات پلاستیکی دانست.
خاشی بیان کرد: سال گذشته میزان واردات استان به وزن ۲ هزار و ۹۵۹ تن به ارزش بیش از ۲ میلیون و نهصد هزار دلار بوده است که  به لحاظ ارزشی ۶۳ درصد و به لحاظ وزنی ۵۸ درصد کاهش داشته است.
وی عمده ترین اقلام وارداتی به استان رابرنج ، تجهیزات مرغداری، شکر، احشام، تخم کنجد، شاه دانه بوداده و کربنات سدیم ذکر کرد و افزود: این محصولات  از کشورهای پاکستان،اتریش، امارات، برزیل، افغانستان، چین و آلمان وارد شده است.
مدیرکل گمرکات استان خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۵۷۵ دستگاه کامیون از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*