سرمقاله/حق ما چیست …؟!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
دوران انقلاب و آن دوره پر از درد و خون و مشت های گره کرده و هزاران شهید و هزاران مجروح و جانباز و آتش و دود را نسل اول انقلاب به یاد دارند و نسل نو فقط فیلم های تکرار اندر تکرارش را می بینند و سریال های مربوط به شرایط آن دوران که پرسوناژهایش یا کاملا سیاه اند و یا کاملا سپید!
کمی آنسوتر جنگی درگرفت و بر مردم تحمیل شد که هشت سال به طول انجامید و ثمره اش ثبات و اثبات مرزهای جغرافیایی و دهها هزار شهید و دهها هزار مجروح و جانباز و هزاران اسیر بود، سالهای پر درد و پر از خنده و اشک که مردم هزینه اش را چونان زمان انقلاب پرداختند، زیان حدود هزار میلیارد دلاری که حتی دیناری از آن به مردم بازنگشت با اینکه سازمان ملل عراق را شروع کننده جنگ معرفی کرد اما کویت توانست تمام خسارات مالی اش را از عراق تا دینار آخر بستاند!!
بعدترها که نه انقلابی بود و نه جنگی، کم کم شرایط بر تسمه تغییر افتاد و جنگ های فرسایشی دو گروه با دو نحله فکری ادامه داشت و همچنان دارد، که باز این مردم بودند و هستند که باید تقاص گناه ناکرده شان را ادا کنند !!
کمی که گذشت کم کم سایه هیولای قدرت های اقتصادی که پنجه بر پول های نفتی افکنده بودند بر سر مردمی افتاد که پس از سال ها به دنبال سایه ساری از آرامش بودند، شرایط سادگی و همه چیز برای همه به ناگهان تغییر کرد و زندگی ها دچار دگردیسی باورناکردنی شد و گسل زلزله خیز فاصله طبقاتی رخ نمود!!
گروهی که خویش را سفره دار انقلاب می پنداشتند پرده دار سفره پرملاتی شدند که قرار بود همه ایرانیان برسر آن بنشینند!!
روابط صدهزار فامیل شروع به زایش کرد و آنانی که سر در آخور قدرت داشتند مزه رانت خواری را چشیدند و اختلاس ها چون یک دومینوی وحشتناک شروع به کار کرد، فساد اقتصادی شکل و سامانی فراقانونی به خود گرفت و خویش را نهادینه کرد و بعدها به برخی ادارات و سازمان ها هم تسری یافت و حرف اول را زد!!
آقازاده ها که به شدت تکثیر شده بودند فریاد سهم خواهی سر دادند و شدند ژن برتر !!
و باز همین مردم غیر خودی بودند که تسمه بر گرده شان کشیده شد و چون همیشه شدند بدهکار و خودی ها تبدیل به طلبکار !!
راستی حق مردم ما چیست؟ آیا آنان حق ندارند بدانند چه بر سر پول نفتشان می آید و حق آنان چه میزان است، آیا مردم حق ندارند که فریاد عدالتخواهی سر دهند و خشم خویش را بر سر حق خوران و رانت خواران و مفت چران و گردن کلفتان و اشکم برآمدگان خالی کنند!!!
مردم دارند از هم می گسلند و باید امیدشان به معجزات الهی باشد!، از دست مردم شاید دیگر کاری برنمی آید!!!