آخرین خبر :

رئیس مجمع نمایندگان استان عنوان کرد: خرید کالای ایرانی،دوای درد کشور

رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نامگذاری امسال تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری را بسیار حساب شده و دوای درد کشور دانست.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر عبادی در گفتگو با امروز خراسان جنوبی افزود: با حمایت از کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و اشتغال و … نیز محقق می شود و در حقیقت می توان گفت چون که ۱۰۰ آید ۹۰ هم پیش ماست و با تحقق این شعار، می توان بسیاری از معضلات و مشکلات کشور را حل کرد.
وی گفت: علاوه براینها تمرکز بر روی یک شعار یعنی حمایت از کالای ایرانی، خود یک امتیاز است زیرا مسئولین می توانند در عمل بر روی همین یک شعار، متمرکز شوند و نتایج بهتری حاصل خواهد شد. ضمن اینکه مردم هم مخاطب این شعار هستند و آنها نیز در کنار مسئولین و تولیدکنندگان داخلی باید در راستای تحقق اهداف این نامگذاری، تلاش کنند و تجربه ثابت کرده که هرگاه مردم به موضوعی ورود کرده اند به مراتب نتایج حاصله مطلوبتر بوده است.
مسئولین زمینه تولید و رونق بخشیدن به فضای کسب و کار را فراهم کنند
نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای تحقق اهداف مد نظر مقام معظم رهبری از طرح شعار حمایت از کالای ایرانی، بخشی از امور برعهده مسئولین است و آنان باید با فراهم نمودن زمینه تولید و رونق بخشیدن به فضای کسب و کار، در راستای حمایت از تولید کنندگان داخلی گام بردارند و از آنجا که در بحث تولیدات رتبه جهانی خوبی نداریم باید کارهای زیادی انجام دهیم و وضعیت کشورمان را از این حیث به حد قابل قبولی برسانیم.
لزوم برخورد جدی با قاچاق کالا
حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: مسئولین همچنین باید با جدیت و بدون اغماض، جلوی قاچاق کالا و ورود بی رویه کالاهای خارجی را بگیرند و با قاچاقچیان کالا که باعث ورشکسته شدن بسیاری از تولیدکنندگان داخلی شده اند، مقتدرانه برخورد کنند. ضمن اینکه ورود کالاهای خارجی از مبادی گمرکی و قانونی نیز باید مدیریت و ساماندهی شود تا اینگونه شاهد ورود بی حساب و کتاب و افسار گسیخته کالاهای خارجی که مشابه داخلی آنها با همان کیفیت و یا حتی به مراتب با کیفیت تر در کشورمان تولید می گردد، نباشیم در آن صورت کالاهای خوب تولید داخل که به لحاظ وجود انبوه کالاهای خارجی در بازار، در انبارها مانده به سبد خرید مردم وارد خواهد شد.
ضرورت ارتقای کیفیت تولیدات داخلی
به گفته وی، تولیدکنندگان داخلی نیز باید کیفیت کالاهای تولیدی خود را ارتقا دهند تا هم قدرت رقابت با تولیدات مشابه خارجی را داشته باشند و هم مردم را برای خرید ترغیب و تشویق کنند.
خرید کالای ایرانی عزم ملی می خواهد
این نماینده مجلس همچنین گفت: مردم ما نیز با عرق و عزم ملی به خرید کالاهای ایرانی روی آوردند و حتی در صورت با کیفیت تر بودن کالاهای خارجی، نیازهای خود را همانند مردم خیلی از کشورها با خرید تولیدات داخلی تامین می کنند و باعث اقتدار کشور در ابعاد مختلف و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان جویای کار این مرز و بوم شده و سرمایه خود را به جیب خودشان و هموطنان خودشان خواهند ریخت.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: باید این تعصب ایرانی در ما ایجاد شود و اینکه مثلا پوشاک خود را از تولیدات خارجی تهیه می کنیم برای ما افتخار نباشد و به خرید کالاهای تولیدی تولیدکنندگان کشور خودمان افتخار کنیم تا زمینه اشتغال فرزندانمان فراهم شود و تحقق این امر، علاوه برهمت تولیدکنندگان داخلی در راستای ارتقای سطح کیفی تولیداتشان، به یک فرهنگ سازی هم نیاز دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*