در همایش یک روزه “رسول رحمت” با حضور علمای تشیع و تسنن مطرح شد: وحدت شیعه و سنی خط واقعی اسلام است

همزمان با عید مبعث همایش رسول رحمت با حضور مشترک علما و روحانیون تشیع و تسنن خراسان جنوبی و جمعی از مسئولین در بیرجند برگزار و بر وحدت امت اسلامی تأکید شد.
بعثت انقلابی برای جهل زدایی
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: بعثت انقلاب بزرگی برای جهل زدایی از چهره بشریت بود چرا که هنگامی رنگ ها و قومیت ها بر همه چیز غلبه کرده بود و دنیا پرستی حاکم شده بود خداوند متعال پیامبراکرم (ص) را برای نجات انسان فرستاد.
حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه باید برای حفظ بعثت و تداوم اهداف این انقلاب بزرگ تلاش کنیم، اظهار داشت: امروز تمام تلاش و هم و غم دشمن این است که دین را در میان جامعه بشری کمرنگ نشان دهد.
وی با بیان اینکه امروز همه به نحوی دچار آسیب های اجتماعی شده ایم، افزود: عدم توجه ما موجب شکل گیری گروه هایی همچون داعشی ها می شود که آلت دست استعمارگران هستند.
تأکید بر بصیرت افزایی جوانان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم با اشاره به اوضاع کنونی امت اسلامی خواستار بصیرت افزایی جوانان توسط علما و بزرگان تشیع و تسنن شد و گفت: گفت: باید تلاش کنیم زمینه افراطی گری را از بین ببریم و در راستای بصیرت افزایی و برنامه های وحدت آفرین در بین نسل جوان گام برداریم. علی اسماعیلی با بیان اینکه همه ما خصوصا علما و فضلا در ارتباط با شناساندن اسلام واقعی رسالت بزرگی را بر دوش داریم و ما باید کاری کنیم که جوانان و نوجوانان ما گوهر دین مبین اسلام را بشناسند، اظهار کرد: در قانون اساسی همه افراد و آحاد ایرانی از حقوق برابر برخوردار هستند که این مهم تفسیر دین مبین اسلام است.
وی با اشاره به اینکه نگاه حاکمیت، دستورات مقام معظم رهبری و برنامه های دولت در راستای حفظ وحدت و رعایت حقوق همه جامعه ایرانی از تشیع و تسنن است، افزود: علما و روحانیون تشیع و تسنن در آموزه ها و تدریس خود بر مشترکات باید تأکید زیادی داشته باشند.
وی با بیان اینکه دشمنی گروه های تکفیری که دست ساز سرویس های پلید ضد بشری هستند با شیعه و سنی تفاوتی نمی کند، گفت: در مقدمه قانون اساسی حمایت از جنبش های آزادی بخش مورد تصویب ایران قرار گرفته است. معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حمایت و دفاع از مظلومین عالم نباید تروریست تلقی شود و ساختن ربات های انسان نما به نام داعش که هیچ رحم و شفقتی ندارند را مسلمان معرفی کنند، عنوان کرد: افتخار جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید در این است که امروز از توان و ظرفیت مردم چه تشیع و چه تسنن بر مبنای شایسته سالاری استفاده می کند.
تمسک به سیره پیامبر(ص) راه نجات جامعه اسلامی
امام جمعه اهل سنت بیرجند نیز با بیان اینکه تنها با شعار و صحبت کردن نمی‌توان ادعای عمل به سنت پیامبر اکرم(ص) را داشت، گفت: اگر امروز به سیره پیامبر(ص) چنگ بزنیم از این بدبختی‌ها که جامعه اسلامی را درگیر ساخته نجات می‌یابیم.
مولوی فاروقی با اشاره به خصوصیات و فضائیل پیامبر اسلام ص)  بیان کرد: اگر می خواهیم متمسک به سیره پیامبر باشیم باید اخلاق پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم را در همه شئون زندگی پیاده کنیم.
وی با تاکید بر اینکه این همه جنایت و بی رحمی کسانی که ادعای مسلمانی دارند ننگ است و این افراد بویی از اسلام نبرده اند، عنوان کرد: پیامبر رحمه للعالمین است و مسلمانان و مومنان مانند اجزای ساختمان به هم وابسته هستند و هر مومنی باید خیرخواه برادر مسلمان خود در سراسر جهان باشد. نبرد امروز جهان سیاسی و تفرقه بین امت اسلامی است. فرمانده جهادی و نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین که مهمان ویژه این مراسم بود، گفت: نبرد امروز جهان نبرد سنی و شیعه نیست بلکه در واقع نبرد سیاسی و تفرقه بین شیعه وسنی است.
ناصر ابوشریف با بیان اینکه بر اساس قرآن کریم شیعه و سنی فرقی با هم ندارند چرا که همه ما مسلمان هستیم، افزود:چگونه فردی را می توان سنی و شیعه نامید که از اسرائیل و کفار حمایت و با آنان دوستی داشته باشد. وی با بیان اینکه سنی در تبعیت و شیعه در ولایت هستیم و همه از پیامبر و اهل بیعت تبعیت می کنیم، عنوان کرد: نبرد امروز نبرد شیعه و سنی نیست و در واقع جنگ سیاسی و برای ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی است.
به گفته فرمانده جهادی و نماینده جنبش اسلامی فلسطین، گروه تکفیری داعش از لحاظ شکل ظاهری برای ما اهمیت ندارد چون نماز نمی خواند و محاسن می گذارند اما با جنایات خود امت اسلامی را دریده اند. فرمانده جهادی و نماینده جنبش اسلامی فلسطین اظهار کرد: نمی شود شیعه و سنی باشیم اما نوک پیکان ما ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمان باشد. ابوشریف با تأکید بر اینکه خط واقعی اسلامی وحدت است و اگر می خواهیم آن را ادامه دهیم باید با امریکا و اسرائیل مبارزه کنیم، گفت: بنابراین باید با دشمنان واقعی که یهودیان هستند بجنگیم چرا که نماد سلطه طلبی و فساد هستند.
فرمانده جهادی و نماینده جنبش اسلامی فلسطین ادامه داد: بسیاری می پرسند چرا با ایران که شیعه است ارتباط دارید اما با عربستان ارتباط ندارید اما در پاسخ باید گفت مقیاس ما در ارتباط با کشورهای اسلامی شیعه و سنی بودن مردم آن کشور نیست.
وی با تأکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران تنها کشور در خط واقعی اسلام و در زمینه حمایت از فلسطین است، بیان کرد: جنبش مقاومت معتقد است که نباید یهود و نصارا را دوست قرار دهیم و یهود مورد لعنت خداوند قرار گرفته است و خط سیاسی ما خط قرآن کریم است.
هدف استکبار جهانی از بین بردن انقلاب اسلامی است
امام جمعه موقت اهل سنت طبس مسینا نیز گفت: هدف استکبار جهانی از بین بردن انقلاب اسلامی است و اگر آن ها در سوریه و عراق می جنگند برای اینکه می خواهند پایگاه هایی برای نابودی نظام اسلامی داشته باشند از این رو باید مسلمانان هوشیار باشند. مولوی سید محمد حسینی با بیان اینکه دشمنان برای اینکه مسلمانان روز به روز به اهداف خود نرسند و اسلام در جهان گسترش پیدا نکند جنگ را به کشورهای اسلامی کشاندند، عنوان کرد: دشمنان چهره اسلام را خشن نشان می دهند تا دیگران و اروپاییان به اسلام گرایش پیدا نکنند و برای اینکه منافع مسلمانان را غارت کنند در کشورهای اسلامی جنگ انجام می دهند.
وی ادامه داد: هدف استکبار جهانی از بین بردن انقلاب اسلامی است و اگر آن ها در سوریه و عراق می جنگند برای اینکه می خواهند پایگاه هایی برای نابودی نظام اسلامی داشته باشند از این رو باید مسلمانان هوشیار باشند.
دخالت استکبا ر در تمام کشورهای اسلامی
مدیر حوزه علمیه طبس مسینا با بیان اینکه استکبارجهانی در تمام کشورهای اسلامی دخالت می کند، خاطرنشان کرد: امروز مسلمانان خواهان تفرقه نیستند و هرگاه جنایت ببینند قیام می کنند.
مسئول دفتر سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه با تأکید بر اینکه علما نباید در برابر جریان تکفیر سکوت کنند، گفت: علمای شیعه و سنی در برابر آسیب های جامعه اسلامی مسئول هستند. حجت الاسلام زمانی  تنها راه سعادت جامعه بشری را تأسی به خاتم انبیا پیامبر اکرم (ص) دانست و افزود: علما و روحانیون تشیع و تسنن وارثان پیامبر اکرم (ص) هستند.
مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور در ادامه با اشاره به اینکه امروز در کشورهای اسلامی ما آسیب های اجتماعی زیادی وجود دارد، بیان کرد: روحانی شیعه و سنی در درمان آسیب های اجتماعی و بیماری های روانی که در امت اسلامی وجود دارد، مسئول هستند.
وی ادامه داد: مبارزه با جریان تعصب یعنی تکفیر شجاعت می خواهد که متأسفانه برخی در برابر آن سکوت می کنند و این برای افرادی که لباس روحانیت می پوشند، جرم محسوب می شود.
در پایان این مراسم از چهار چهره جوان “تقریبی ” استان تجلیل شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*