آخرین خبر :

در نشست هم اندیشی سرمایه گذاران مستقر در منطقه ویژه اقتصادی استان مطرح شد: تاکید ویژه استاندار بر حمایت از منطقه ویژه اقتصادی درب صادرات منطقه ویژه اقتصادی در مرز ماهیرود ایجاد می شود

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی فرصت مغتنم و خوبی برای جذب تشویق و ترغیب سرمایه گذاران و در استان ایجاد کرده است، از تاکید ویژه استاندار بر حمایت از سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی و رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاران مستقر در آن خبر داد.
مشکلی برای ایجاد درب صادرات منطقه ویژه اقتصادی در مرز ماهیرود وجود ندارد
مهندس موهبتی گفت: براساس پیگیری های صورت گرفته، از نظر ما مشکلی برای ایجاد درب صادرات منطقه ویژه اقتصادی در مرز ماهیرود وجود ندارد و بزودی این کار انجام خواهد شد.
پیگیری تسهیل صادرات تولیدات استان از مرز
وی با ذکر اینکه دولت به دنبال واگذاری وظایف تصدی گری خود به بخش خصوصی است، گفت: ما هم در پی اجرای برنامه های دولت هستیم البته ممکن است دراین راستا مقاومت هایی صورت گیرد. در هر صورت ما به وظایف خود عمل می کنیم و سهولت صادرات کالاهای تولیدی استان از مرز ماهیرود را پیگیر هستیم و حتی معتقدیم که باید یک درب مخصوص برای صادرات کالاهای تولیدی استان با کمک گمرک و سایر دستگاه های مرتبط با بحث تشریفات قانونی در مرز ماهیرود ایجاد شود که تحقق این موارد به اعتماد متقابل میان دستگاه های اجرایی استان و منطقه ویژه اقتصادی نیاز دارد.
مهندس موهبتی با بیان اینکه باید برای ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران به منظور سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان تلاش کنیم، افزود: قرار است در اردیبهشت ماه بحث تسهیلات پایدار اشتغال روستایی مورد بازبینی قرار گیرد و ما در خواست سرمایه گذاران منطقه ویژه اقتصادی مبنی بر اعطای تسهیلات پایدار اشتغال روستایی به واحدهای فعال در منطقه ویژه و حتی نواحی و شهرک های صنعتی را با وزیر مربوطه در میان خواهیم گذاشت و بزودی هم جلسه کارگروه اشتغال با شورای بانک برای بررسی مباحث مربوط به اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران برگزار خواهد شد.
هدف رفع مشکلات حوزه اقتصاد و سرمایه گذاران است
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاران استانداری نیز بر لزوم جمع بندی مشکلات سرمایه گذاران مستقر در منطقه ویژه اقتصادی استان تاکید کرد و گفت: این مسایل باید در جلسه ای با حضور مدیران دستگاه های مرتبط مورد بررسی قرار گیرد.
اکبری با بیان اینکه هدف همه ما رفع مشکلات حوزه اقتصادی و سرمایه گذاران استان است، از عملکرد موفق رئیس و دست اندرکاران سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان در جذب سرمایه گذاران و حمایت از آنان قدردانی کرد.
خراسان جنوبی؛ دروازه شرق کشور
در این جلسه سرمایه گذاران مستقر در منطقه ویژه اقتصادی استان به برخی مشکلات موجود اشاره کردند و خواستار پیگیری و رفع آنها شدند.
رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان نیز با ابراز امیدواری از اینکه سال حمایت از کالای ایرانی، سرآغازی برای توجه ویژه به سرمایه گذاران و تحقق مطالبات آنان باشد، گفت: کشور در حال توسعه افغانستان، بازار خوبی برای استان های خراسان و از جمله خراسان جنوبی است و البته خراسان جنوبی به عنوان دروازه شرق کشور می تواند در تأمین نیازهای کشور افغانستان بیشترین نقش را ایفا کند و ایجاد بندر خشک یا همان قطعه منفصله منطقه ویژه اقتصادی در مرز ماهیرود این نوید را به استان و کشور می دهد تا سهم بیشتری از بازار خوب افغانستان داشته باشد.
آفت تجارت یکسویه ایران با افغانستان
مهندس صفدری زاده تجارت یکسویه ایران با افغانستان را یک آفت دانست و افزود: با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در نقطه صفر مرزی و در مرکز استان می توان این تجارت را دو سویه کرد و کالاها را از افغانستان برای فرآوری و صادرات مجدد به این کشور و یا برای صادرات به کشور ثالث وارد کرد.
به گفته وی، دغدغه جدی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی وجود ندارد و اگر مسائلی هم هست با تعامل و همت ما و سرمایه گذاران مرتفع می شود و لذا در نشست های خود با سرمایه گذاران بنا را بر بیان مشکلات و مسایل با هدف رفع آنها و بهبود وضعیت و ارائه خدمات مطلوب تر به منظور توفیق بیشتر در جذب سرمایه گذاران گذاشته ایم.
ضرورت توجه مسئولین استان به منطقه ویژه اقتصادی
رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان با قدردانی از تعامل مسئولین خراسان جنوبی و البته تأکید بر ضرورت تعامل بیشتر برخی از مسئولان، گفت: فکر نمی کنم در استان، مرجعی بیش از منطقه ویژه اقتصادی در حوزه اقتصاد و اشتغالزایی حرف های جدی برای گفتن داشته باشد و به نظر می رسد مسئولین و مدیران اجرایی باید توجه بیشتری به منطقه ویژه اقتصادی داشته باشند زیرا مردم استان در توسعه اقتصادی ذی نفع هستند و این لیاقت را دارند که نسبت به گذشته وضعیت اقتصادی بهتری را تجربه کنند و ما به لطف خدا در این راستا گام های مؤثری برداشته ایم.
مهندس صفدری زاده در ادامه به مسایل و سوالات مطروحه از سوی سرمایه گذاران پاسخ داد.
فعالیت ۳۷ سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی
معاون اقتصادی و سرمایه گذاران سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان نیز از حضور ۳۷ سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ۱۲ مورد از این سرمایه گذاری ها شامل ایجاد ۸ واحد انبار هیدروکربن، ۳ واحد انبار عمومی و یک واحد بسته بندی مصالح ساختمانی در سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی در مرز ماهیرود صورت گرفته و ۲۵ مورد سرمایه گذاری نیز شامل ۷ واحد هیدروکربن که ۲ واحد آن تقریبا آماده بهره برداری است و مابقی بین ۲۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۴ واحد مواد غذایی با پیشرفت فیزیکی ۳۵ تا ۷۰ درصد و واحد بوجاری برنج که بزودی به بهره برداری می رسد و واحد نساجی و چند واحد دیگر در سایت مرکزی منطقه ویژه اقتصادی در دشت مرک انجام شده است.
رفع مسایل زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی
مهندس زارعی با بیان اینکه در بحث تامین برق با پیگیری استانداری خط انتقال ۴ مگاواتی برق در دست اجراست که تا تیرماه امسال مشکل برق مرتفع خواهد شد، افزود: پیمانکار خط انتقال گاز نیز مشخص شده و تا خرداد یا تیرماه خط انتقال گاز را خواهیم داشت. مشکل مخابرات هم نداریم و در تامین آب مرز نیز واگذاری چاهی با ۱۰ لیتر بر ثانیه مصوب شده و خط انتقال آب به مرز ماهیرود از این طریق اجرایی خواهد شد.
مهندس قاسمی رئیس اداره کار و امور اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی استان نیز بر لزوم توجه سرمایه گذاران به مباحث ایمنی و بهداشتی، هماهنگی با سازمان منطقه ویژه اقتصادی برای به کارگیری اتباع خارجی و اهمیت دادن به نیروی انسانی به لحاظ روحی و جسمی تاکید کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*