دانستنی های علمی

متخصص طب ایرانی مطرح کرد

اثرات مصرف زنجبیل بر کاهش درد

خبرگزاری فارس: اثرات مصرف زنجبیل بر کاهش درد

یک متخصص طب ایرانی گفت: بررسی‌های نشان می‌دهد مصرف زنجبیل می‌تواند درد ناشی از بیماری‌هایی نظیر میگرن و سردرد را کاهش دهد.

ابراهیم ایران‌دوست متخصص طب ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس در خصوص خواص زنجبیل اظهار داشت: اضافه کردن مقداری زنجبیل به چای می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش نفخ معده داشته باشد، همچنین می‌توان برای جلوگیری از نفخ حاصل از خوردن حبوبات یک تا دو ورقه‌ نازک زنجبیل تازه را به غذای حاوی این مواد اضافه کرد.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که افرادی که در آن‌ها علائم اولیه بیماری‌هایی نظیر سردرد و میگرن مشاهده شده است با مصرف زنجبیل درد ناشی از این بیماری‌ها در آن‌ها کاهش یافته است که این اتفاق به دلیل این است که ترکیبات موجود در زنجبیل باعث کاهش ترشح هورمون‌های التهاب زا خواهد شد.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: برخی دیگر از تحقیقات نشان داده است که مصرف زنجبیل در افرادی که از آرتروز یا پولی آرتریت روماتوئید رنج برده و روزانه پودر زنجبیل میل کرده‌اند باعث شده است تا درد و تورم کمتری در مفاصل خود احساس کنند.

ایران دوست خاطرنشان کرد: زنجبیل همچنین با جلوگیری از انعقاد خون در سرخرگ ها و رگ های خونی باعث کاهش فشار خون می شود. انعقاد خون از جریان خون در سیستم گردش خون جلوگیری کرده و محدود کننده ی مسیر جریان خون است. با جلوگیری از انعقاد خون، زنجبیل از حملات قلبی عروقی جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس،چای زنجبیل درمانی خانگی و بدون عوارض برای سرماخوردگی است که علاوه بر درمان سرماخوردگی در تسکین علائمی مانند خارش گلو و احتقان بینی تاثیر ثابت شده‌ای دارد. زنجبیل باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود و به بدن شما کمک می‌کند تا توان بیشتری برای مقابله با سرماخوردگی داشته باشید.

چای زنجبیل با خاصیت درمانی کامل برای سرماخوردگی ترکیبی از زنجبیل، پودر یا چوب دارچین، میخک و عسل است. عسل دارای اثر تسکین دهنده است و خارش گلو را آرام می‌کند.

بهبود آثار سکته مغزی با داروی جدید

تهران – ایرنا – گروهی از محققان ژاپنی در آزمایش روی موش‌ها و میمون‌ها داروی جدیدی را شناسایی کردند که در کنار فیزیوتراپی موجب بهبود آثار سکته مغزی می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس آمریکا، سکته مغزی به دلیل کمبود اکسیژن در اثر مسدود شدن یا پارگی رگ های خونی رخ می‌دهد. مغز قادر به ترمیم سلول‌های عصبی مرده نیست؛ اما با استفاده از فیزیوتراپی که منجر به اتصال مجدد برخی از سلول‌های سالم می‌شود، می‌توان بخشی از کارآیی مغز را مجددا به دست آورد.
اکنون محققان داروی جدیدی را شناسایی کردند که موجب بهبود فرآیند اتصال مجدد سلول‌ها در مغز شده و در نتیجه عملکردهای حرکتی فرد مبتلا به سکته را بهبود می‌دهد.
در تحقیقات پیشین مشخص شده است که اتصال مجدد سلول‌های عصبی مغز با استفاده از ترکیبات چسبناک نوعی پروتئین موسوم به CRMP2 انجام می‌شود. محققان با درنظر داشتن این واقعیت به دنبال دارویی بودند که بتواند با پروتئین CRMP2 پیوند برقرار کرده و روند اتصال مجدد سلولها را بهبود ببخشد.
برای این منظور محققان از دارویی موسوم به edonerpic maleate استفاده کردند و تاثیر آن را همراه با فیزیوتراپی روی موش ها مورد آزمایش قرار دادند. سپس عملکردهای حرکتی موش ها را به طور مستمر تحت نظر گرفتند تا میزان بهبود آن را اندازه‌گیری کنند. در این آزمایش معلوم شد عملکردهای حرکتی موش‌هایی که دارو را به همراه فیزیوتراپی دریافت کردند در مقایسه با سایر موش‌ها بهبود چشمگیری داشته است. در مرحله بعد محققان این دارو را روی میمون‌ها نیز آزمایش کردند و به نتایج مشابهی دست یافتند.در حال حاضر محققان مقدمات آزمایشات بالینی این دارو را روی انسان آماده می‌کنند و امیدوارند در این آزمایشات به نتایج مثبتی برسند

تغییر شکل در اعضای بدن جدی گرفته شود

چشم

اعضا و اندام‌های بیرونی بدن می‌توانند نشان‌دهنده علائم و هشدارهای جدی در مورد وضعیت جسمی کلی و شرایط سایر بافت‌ها و اندام‌ها باشند.

به گزارش ایسنا، معمولا مشاهده تغییر در رنگ، شکل یا بافتِ بخش‌های مشخصی از بدن می‌تواند علائم یک مشکل جسمی نهفته باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

سایت مدیکال دیلی در این مطلب به برخی از این تغییرات مهم و جدی در اندام‌های بیرونی اشاره کرده که به شرح زیر است:

– ناخن‌ها: ظاهر شدن نقطه‌ها یا خط‌های سفید رنگ روی ناخن‌ها می‌تواند با کمبود مواد معدنی ارتباط داشته باشد.

با این حال برخی از کارشناسان بر نادرست بودن این ادعا تاکید دارند از جمله دکتر آندرو ویل از دانشگاه آریزونای آمریکا که می‌گوید: گاهی اوقات بروز یک تغییر در ظاهر ناخن‌ها نشان دهنده یک بیماری نهفته است اما این تغییرات از بروز تنها یک لکه یا خط سفید روی ناخن جدی‌تر هستند.

اما تغییرات شدیدتر و پیش‌رونده در کل ناخن می‌تواند علائم هشدار دهنده یک اختلال جدی‌تر باشد.

– موها: ریزش، نازک شدن و خشکی موها می‌توانند نشان دهنده اختلال تیروئید باشد. هر دو نوع کم کاری و پرکاری تیروئید می‌توانند بر چرخه رشد مو و فولیکول مو تاثیر بگذارند و موجب ریزش موها شوند.

– پستان‌ها: تغییرات ناگهانی در پستان همچون رشد غده نباید نادیده گرفته شود. همچنین تغییر در سایز پستان‌ها و بزرگتر شدن یکی از آنها می‌تواند نشان دهنده مشکلاتی از قبیل عفونت‌ یا حتی سرطان باشد.

– چشم‌ها: تاری دید می‌تواند نشانه رتینوپاتی دیابتی باشد. وجود گلوکز مازاد به رگ‌های خونی کوچک متصل به شبکیه چشم آسیب می‌زند.

– زبان: زبان حاوی سرنخ‌های بسیاری است که در تشخیص مشکلات احتمالی جسمی کمک کننده هستند. در این عضو هر گونه تغییر رنگ، بروز غده یا کبودی، درد یا زخم باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

– پاها: ورم کردن پاها و مچ پا از عوامل مختلفی همچون نوسانات هورمونی یا مصرف نمک زیاد ناشی می‌شود. در موارد جدی‌تر این علائم می‌توانند بر اثر نارسایی قلبی نیز ظاهر شوند. همچنین ورم کردن می‌تواند با وجود لخته خونی هم مرتبط باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*