آخرین خبر :

حوادث

رییس پلیس پایتخت خبر داد

دستگیری ۱۲ نفر از اخلالگران بازار ارز/پلمب صرافی های فاقد مجوز

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ رییس پلیس تهران

رییس پلیس تهران گفت: نیروی انتظامی تهران بزرگ در راستای افزایش امنیت اقتصادی و نیز ایفای وظایف ضابطیت خود در اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مصوبات هیئت دولت حضور چشمگیر و مستمر در بازار ارز دارد.

به گزارش ایسنا، سردارحسین رحیمی در این باره  گفت: با هماهنگی مقامات قضایی نسبت به دستگیری افرادی که قانون و مصوبه دولت را در این خصوص نقض کنند سریعا و قاطعانه اقدام خواهیم کرد.

بر اساس اعلام پلیس پایتخت، رحیمی اضافه‌ کرد: روز گذشته نیز ۱۲ نفر از اخلالگران بازار به همراه وجوه مکشوفه دستگیر شدند.

رحیمی ادامه داد: در بستر فضای مجازی نیز با رصدهای سایبری یک گروه که به شکل های مختلف فضا را ملتهب و با اقدامات غیرقانونی موجب اخلال در بازار شده بودند شناسایی و پس از هماهنگی قضایی به پلیس فتا احضار گردیدند که تحقیقات مقدماتی در حال انجام می باشد.

وی افزود: با هماهنگی بانک مرکزی صرافی های فاقد مجوز پلمب خواهند شد که تاکنون در خصوص ۱۶ واحد اقدام شده است.

 

 

فرار نافرجام زندانیان برزیلی ۲۰ کشته برجا گذاشت

زندان

مقامات داخلی برزیل از کشته شدن تعدادی زندانی که قصد فرار از زندان را داشتند خبر دادند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مقامات داخلی برزیل تعدادی از زندانیان یکی از زندان‌های نواحی شمالی این کشور قصد داشتند از زندان متواری شوند که در جریان این حادثه دست‌کم ۲۰ نفر کشته شدند.

این زندانیان قصد داشتند با کمک یک گروه از افراد مسلح که در خارج از زندان به مواد منفجره مجهز بوده و یکی از دیوارهای زندان را تخریب کرده بودند نقشه فرار خود را اجرا کنند.

در این حادثه ۲۰ تن از جمله یکی از نگهبانان زندان کشته شد. همچنین چهار نگهبان دیگر دچار مجروحیت شدند که وضعیت جسمی یکی از آنان وخیم گزارش شده‌ است. مقامات زندان در حال بررسی احتمال فرار برخی از زندانیان هستند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، سال گذشته در جریان شورش در زندان شهر مانائوس دست‌کم ۵۶ نفر کشته شدند.

 

 

 

فلفل “دم عقربی” مرد آمریکایی را تا آستانه مرگ کشاند

فلفل تند قرمز دم عقربی

خوردن غذاهای تند برای برخی از مردم و فرهنگ‌ها بسیار عادی است اما حتی برای مردم کشورهایی با فرهنگ غذایی تند نیز خوردن برخی فلفل‌ها ریسک بزرگی محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، در آخرین چالش آزمودن حد طاقت در برابر غذاهای تند، یک مرد ۳۴ ساله در آمریکا پس از شرکت در مسابقه خوردن تندترین فلفل‌های جهان با خوردن فلفلی با نام “فلفل دم عقربی” روانه بیمارستان شد.

این مرد پس از مسابقه به دلیل شدت سردرد روانه اورژانس شد. به گفته پزشک داخلی بیمارستان “هنری فورد” در دیترویت این فرد دو ثانیه پس از خوردن فلفل دم عقربی دچار سردرد طاقت‌فرسایی شد که به سرعت به پست و گردنش سرایت کرد.

پس از انتقال وی به بیمارستان پزشکان نمی‌توانستند علت این سردرد را متوجه شوند زیرا هیچگونه علائم آسیب عصبی مانند مشکل در حرف زدن یا ضعف عضلانی و بینایی که می‌تواند به سکته مغزی منجر شود در وی مشاهده نمی‌شد. علاوه بر این در سی‌تی اسکن نیز علائمی از گرفتگی رگ‌های خونی مشاهده نمی‌شد.

اما نهایتا متخصصان این بیمارستان در آزمایش آنژیوگرافی چیزی غیرعادی یافتند؛ تعدادی از شریان‌های مغزی تنگ شده بودند. دکتر جورجی کامینگ، عصب‌شناس تیم معالج این مرد، تشخیص داد که وی مبتلا به سندروم انقباض برگشت‌پذیر عروق مغزی شده است.

پزشکان می‌گویند این سندرم که در برترین حالت به خونریزی مغزی یا سکته مغزی منجر می‌شود اکثرا در مصرف‌کنندگان مواد مخدری نظیر کوکائین و آنفتامین مشاهده شده و تا کنون هیچ موردی ندیده‌اند که به خاطر خوردن فلفل به این علائم مبتلا شود.

به گزارش یورونیوز، فلفل دم عقربی یا “کارولینا ریپر” که ترکیب دو رگه از فلفل‌ها با نام‌های “قست” و “هابانروز قرمز” است از سال ۲۰۱۳ رکورد دار تندترین فلفل جهان است.

 

 

 

بارش غازهای مرده در آمریکا

رعد و برق غاز مرده

ده‌ها غاز مرده در یک شهر آمریکایی از آسمان به زمین افتادند.

به گزارش ایسنا، در شهر “آیداهو فالز” در آمریکا بیش از ۵۰ غاز مرده از آسمان به زمین افتادند.

این حادثه پس از رعد و برق شدید و طوفان و تگرگ اتفاق افتاده است.

بعد از این حادثه حدود ۵۰ غاز در محدوده چند صدمتری روی زمین پیدا شدند.

به گزارش اسپوتنیک، جاکوب برل، نماینده دپارتمان شکار علت مرگ این غازها را رعد و برق اعلام کرد و گفته است که علت حادثه فقط تگرگ نبوده چون در هنگام تگرگ غازها به زمین می‌آیند و پناه می‌گیرند.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*