جانشین فرمانده پلیس راه خراسان‌جنوبی خبر داد ۱۸۱ کشته و مجروح در تصادفات برون‌شهری خراسان‌جنوبی

جانشین فرمانده پلیس راه خراسان‌جنوبی گفت: از آغاز اجرای طرح نظارت نوروزی پلیس تاکنون ۱۱۱ فقره تصادف در محورهای برون‌شهری استان رخ داده که بر اثر آن ۱۸۱ نفر کشته و مجروح شده‌اند.

حسین نیک‌مرد امروز در گفت‌و گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: طرح نظارت نوروزی پلیس از ۲۴ اسفندماه سال گذشته آغاز شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۱۱۱ فقره تصادف در محورهای برون‌شهری استان رخ داده است.

جانشین پلیس راه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از مجموع این تصادفات ۲۱ فقره خسارتی، ۸۳ فقره جرحی و هفت فقره فوتی بوده است، یادآور شد: متأسفانه بر اثر این تصادفات ۷ نفر فوت و ۱۷۴ نفر مصدوم شده‌اند.

نیک‌مرد به پر حادثه‌ترین محورهای برون‌شهری استان اشاره کرد و افزود: از آغاز طرح نظارت نوروزی پلیس تاکنون بیشترین تصادفات برون‌شهری استان در محورهای نهبندان، قاین، بیرجند و بشرویه رخ داده است.

وی ادامه داد: همچنین بیشترین این تصادفات در بازه زمانی ۱۲ الی ۱۶ به میزان ۳۰ درصد، ۲۰ الی ۲۴ به میزان ۱۹ درصد و ۱۶ الی ۲۰ به میزان ۱۸ درصد اتفاق افتاده است.

جانشین پلیس راه خراسان‌جنوبی به مهم‌ترین علل تصادفات برون‌شهری استان از آغاز اجرای طرح نظارت نوروزی تاکنون اشاره و خاطرنشان کرد: عدم توجه به جلو با ۴۴ درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با ۳۲ درصد و انحراف به چپ با ۱۸ درصد از مهم‌ترین این علل هستند.

نیک‌مرد در پایان به افرادی که قصد تردد در جاده‌ها را دارند رعایت نکات ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین استراحت کافی در هنگام خستگی را توصیه کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*