جانشین فرمانده پلیس راه خراسان‌جنوبی خبر داد افزایش ۵۰ درصدی تعداد فوت‌شدگان در تصادفات برون‌شهری خراسان‌جنوبی/ وقوع ۸۷ فقره تصادف در جاده‌های استان

جانشین فرمانده پلیس راه خراسان‌جنوبی از افزایش ۵۰ درصدی تصادفات فوتی و متوفیان در ۱۱ روز ابتدایی اجرای طرح نوروزی پلیس نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

سرهنگ حسین نیک‌مرد امروز در گفت‌و گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس در بیرجند اظهار داشت: طرح نوروزی نظارت پلیس از ۲۴ اسفندماه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه از زمان آغاز اجرای این طرح تاکنون ۸۷ فقره تصادف در جاده‌های برون‌شهری استان رخ داده است، تصریح کرد: از این تعداد ۶ فقره تصادف فوتی بوده که متأسفانه بر اثر آن ۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

جانشین فرمانده پلیس راه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از مجموع این تصادفات ۶۳ فقره تصادف جرحی بوده که منجر به مجروح شدن ۱۳۹ نفر شده است، یادآور شد: همچنین تعداد تصادفات خسارتی در جاده‌های استان از آغاز اجرای طرح تاکنون ۱۸ فقره بوده است.

نیک‌مرد گفت: بیشترین علل تصادفات جاده‌ای از آغاز اجرای طرح نوروزی عدم توجه به جلو با ۴۴ درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با ۳۴ درصد و انحراف به چپ با ۱۷ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه ۷۱ درصد تصادفات رخ داده از آغاز اجرای این طرح در جاده‌های برون‌شهری استان از نوع واژگونی و خروج از جاده بوده است، گفت: با توجه به این موضوع به تمامی افرادی که قصد تردد در جاده‌ها را دارند توصیه می‌شود سرعت مطمئنه را رعایت و برای سفر خود برنامه‌ریزی داشته و از ترددهای شبانه خودداری کنند و استفاده از کمربند ایمنی، استراحت کافی قبل از حرکت و رانندگی کمتر از ۸ یا ۹ ساعت در طول شبانه‌روز را فراموش نکنند.

جانشین فرمانده پلیس راه خراسان‌جنوبی افزود: در محورهای شرق استان شامل نهبندان به سمت بیرجند، به سمت گناباد، بیرجند و قاین و محور نهبندان- شهداد بیشترین تصادفات وجود داشته است.

نیک‌مرد از افزایش ۵۰ درصد تصادفات فوتی و متوفیان در ۱۱ روز ابتدایی اجرای طرح نوروزی پلیس نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین تعداد تصادفات جرحی و مجروحان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته برابر بوده و افزایش چشمگیری نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تصادفات برون‌شهری استان از آغاز اجرای طرح تاکنون ساعت ۱۲ تا ۱۶ و ساعت ۲۰ تا ۲۴ بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*