برگزاری یادواره شهدای هنرمند فردوس

اجرای طرح هادی در روستاهای خوسف
رئیس بنیاد مسکن شهرستان خوسف از اجرای طرح های هادی در روستاهای این شهرستان خبر داد. نوفرستی از اجرای طرح هادی به مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس بنیاد مسکن و دهه حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره) در روستاهای شهرستان خوسف خبر داد. وی افزود: امسال از محل اعتبارات ملی ۷۰۰ میلیون تومان به شهرستان خوسف اختصاص یافته است و در روستاهای خور،سیوجان، چهکندک و بین آباد طرح های هادی و مرمت بافت با ارزش انجام خواهد شد.
۳۸۵ مبلغ به نقاط مختلف خراسان‌جنوبی اعزام می‌شوند
مسئول امور مبلغین اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: ۳۸۵ مبلغ برای برگزاری مراسم های گرامیداشت عید مبعث به نقاط مختلف استان اعزام می‌شوند. حجت الاسلام علی کوثری نیا، در گفت و گو با ایکنا اظهار کرد: در ایام فرخنده عید مبعث، ۳۸۵ نفر مبلغ اعم از روحانیان مستقر، بومی و اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در شهرها، بخش ها و روستاها فعالیت تبلیغی خواهند داشت. وی با اشاره به عمده برنامه‌های این مبلغین، بیان کرد: برگزاری نماز جماعت، بیان احکام و تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال ۹۷ در رابطه با حمایت از کالای ایرانی از جمله برنامه‌های این افراد است.

برگزاری یادواره شهدای هنرمند فردوس
اولین یادواره ۶ شهید هنرمند شهرستان فردوس در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد.حجت الاسلام بابایی امام جمعه فردوس با گرامی داشت روز هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید آوینی گفت: شهرستان فردوس به واسطه تقدیم ۲۰۰شهید، مردم متدین، وجود دو مدرسه علمیه و ۷ مرکز آموزش عالی زبانزد خاص و عام است. کریمیان مدیر کل حوزه هنری استان هم با تأکید بر ورود بیشتر هنرمندان به عرصه تولید آثار هنری با موضوع شهادت گفت: شهدا هنر حقیقی یعنی شهادت در راه خدا را آفریدند و امروز هنرمندان باید با تولید آثار فاخر ادامه دهنده راه آنان باشند.مدیرکل صدا و سیمای استان نیز هنر را رساترین وسیله انعکاس اندیشه دانست و گفت: هنر امروز ایران اسلامی هنر مقاومت و نه تسلیم و سازش است.علیرضا آینه دار با اشاره به رسالت سنگین هنرمندان از آنان خواست با همکاری متولیان فرهنگی، پیشنهادات خود را در حوزه مستندسازی با موضوع شهید و شهادت ارائه کنند.

کشف آثار تاریخی در محوطه قلعه کهنگ سربیشه بیرجند
بقایای چند اتاق مسکونی، حیاط و برج در محوطه تاریخی قلعه کهنگ شهرستان سربیشه شناسایی شد. به گزارش ایلنا، عضو هیات علمی و مدیر گروه باستان شناسی دانشگاه بیرجند گفت: این آثار در ششمین فصل کاوش های باستان‌شناسی دانشجویان گروه باستان شناسی این دانشگاه شناسایی شد. زارعی با بیان اینکه نتایج مطالعات سطحی و کاوش‌های صورت گرفته نشان داد این آثار از قرن سوم و چهارم هجری تا دوره صفویه است، افزود: بیشترین مدارک و شواهد بدست آمده سازه‌های معماری همچون آثار سفالی و آجری مربوط به قرون میانه اسلامی را نشان می دهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*