بررسی مشکلات راه های روستایی در شورای شهرستان بیرجند مرگ تدریجی روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار

در اولین جلسه شورای اسلامی شهرستان بیرجند به بررسی مشکلات راه های روستایی پرداخته شد .
رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان بیرجند در این جلسه با اشاره به درخواست های مردمی از منطقه شیخان شهرستان بیرجند که شامل بیش از۱۵ روستا می باشد، گفت: در این منطقه هیچ امکاناتی وجود ندارد و در آسفالت جاده ای مشکلات زیادی مشاهده می شود.
دستگردی خواستار بهسازی راه های روستایی قلعه کوه شد و افزود: روستاهای بالای ۲۰ خانوار بر اساس قانون در اولویت برنامه های راه قرار دارند که این نقص در دستورالعمل، مرگ تدریجی روستاهای زیر ۲۰ خانوار را در پی خواهد داشت.
وی خواستار تأمین روشنایی کمربندی های اطراف شهر شد و با بیان اینکه روستاهای بخش باقران برای عبور از جاده مشکلاتی دارند، ادامه داد: احداث پل شوشود نیمه کاره رها شده که با توجه به تردد زیاد وسایط نقلیه مشکلاتی ایجاد کرده است .
وی به مشکلات روستاهای محدوده پیگدار و درخواست آنها برای بازگشایی مسیر اشاره کرد و بیان داشت: در محدوده بند دره و مسیر دره میرک با توجه به حضور شرکت پویش و جلوگیری آنها از انجام هر گونه اقدامی در این محور با مشکلاتی مواجهیم که این معضل منطقه ای باید حل شود .
وی خواستار رسیدگی به مشکلات راه روستایی شریف آباد و ایجاد زیرگذر برای عبور دام اهالی این محدوده شد.
رئیس شورای اسلامی شهرستان بیرجند نیز رسیدگی به روستاها را عامل مهمی در ایجاد امنیت و ماندگاری در این مناطق عنوان کرد و گفت: با توجه به مشکلاتی که در منطقه بند دره با شرکت پویش وجود دارد نیاز است جلسه ای با حضور مسئولان این شرکت و فرماندار بیرجند برگزار و مشکلات مطرح و چاره اندیشی شود .
دکتر محمودی راد خواستار بازدید میدانی از مشکلات راه های برخی از روستاهای شهرستان شد .
یزدان شناس از اعضای شورای شهرستان نیز خواستار رسیدگی اداره راه به میدان آیت ا… عبادی شد و گفت: ورودی فرودگاه بیرجند نیز نیازمند رسیدگی بیشتری است .
بهره برداری از پل شوشود تا پایان سال آینده
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بیرجند در ادامه به سوالات و دغدغه های مطرح شده در این جلسه پاسخ داد و افزود: اداره راه برای بهسازی مسیر منطقه شیخان برنامه دارد و تاکنون مسیریابی ها انجام شده است .
احمد رضایی به بهسازی و تیغ زنی محور قلعه کوه در بازه زمانی دوماه یکبار اشاره کرد و افزود: اگر مسیریابی این محور انجام شده باشد و دارای طرح و نقشه باشد اصلاح مسیر را انجام می دهیم.
وی در مورد تأمین روشنایی ورودی های شهر هم بیان کرد: تأمین روشنایی ورودی های شهر در دستور کار است ولی از سمت کمربند غربی بیرجند چون ورودی اراضی شمال شهر است در وظایف شرکت برق تعریف شده است.
وی احداث پل شوشود را هزینه بر عنوان کرد که تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان هزینه برداشته و در ادامه گفت: برای اتمام پروژه با کمبود اعتبار مواجهیم که در نهایت سال آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود .
وی به هزینه کرد ۱۵۰ میلیون تومانی برای آسفالت ورودی مهرشهر اشاره کرد و افزود: با وجود شرکت پویش در محورهای روستایی بند دره نمی توانیم کار زیادی انجام دهیم چرا که از انجام هر گونه عملیاتی جلوگیری می کنند.
بهسازی میدان آیت ا… عبادی در دستور کار
وی خواستار تعیین تکلیف این موضوع شد و به برنامه این سازمان در مورد میدان آیت ا… عبادی اشاره کرد و ادامه داد: این میدان ۳هکتار وسعت دارد و میدان ترافیکی است و نمی توان در آنجا کار زیادی انجام داد ولی با این وجود در طرح ترافیکی پمپ بنزین طرحی را برای این میدان در دستور کار داریم .
وجود ۱۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان
بخشدار مرکزی شهرستان بیرجند نیز به تعداد زیاد روستاهای شهرستان اشاره کرد و گفت: ۱۶۱روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که ۱۶ تا ۱۷ روستا فاقد راه روستایی هستند که بخاطر این حجم زیاد روستاها مشکلات هم بیشتر به چشم می آید.
حسین مالکی جمعیت بخش مرکزی را بالغ بر ۵۷هزار نفر عنوان کرد و افزود: برای بهسازی راه های روستایی برنامه داریم که امید است در سال جاری پروژه های ناتمام به پایان برسد و از سال بعد پروژه های جدید تعریف شوند .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*