اخبار کوتاه استان/تخصیص اعتبار برای مرمت بافت تاریخی روستای ماخونیک

تخصیص اعتبار برای مرمت بافت تاریخی روستای ماخونیک
بخشدار درح شهرستان سربیشه از تخصیص ۱۵۰ میلیون تومان از سوی میراث فرهنگی و از محل اعتبارات ملی به منظور مرمت بافت تاریخی و اصلاح معابر روستای ماخونیک خبر داد.
صنعتی با بیان اینکه سال گذشته نیز ۵۰ میلیون تومان برای مرمت بافت تاریخی روستای ماخونیک تخصیص یافت و هزینه شد، گفت: روستای ماخونیک یک روستای هدف گردشگری است که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی از این روستا دیدن می کنند و در ایام نوروز امسال هم روزانه ۶۰ نفر گردشگر از این روستا دیدن کردند و لذا جا دارد بیش از پیش به این روستای هدف گردشگری توجه شود. ضمن اینکه باید از حمایت های میراث فرهنگی استان و شهرستان در این زمینه قدردانی نماییم.
طرح پایش بهاره زنبورستان های خراسان جنوبی آغاز شد
طرح پایش بهاره زنبورستان ها با هدف بررسی و شناسایی میزان آلودگی کندوها به بیماری های انگلی و غیرانگلی در خراسان جنوبی آغاز شد. عجم سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان و زنبورعسل دامپزشکی استان گفت: این طرح در تمام شهرستان ها توسط ۱۱ تیم دامپزشکی اجرا و تا آخر اردیبهشت به پایان می رسد.

تنظیم ۱۱ پرونده تخلف در حوزه آرد و نان فردوس
در سال گذشته ۱۱ فقره پرونده تخلف به ارزش ۲ میلیون و ۹۸ هزار و ۷۵۰ ریال در حوزه آرد و نان تنظیم شده و جهت سیر مراحل قانونی و رسیدگی به تعزیرات حکومتی شهرستان فردوس ارسال شده است. رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فردوس با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر ۵۵ واحد نانوایی در سطح شهرستان فعال می باشد که از این تعداد ۴۱ نانوایی سهمیه بگیر (یارانه ای) و ۱۴ نانوایی آزاد پز می باشند. «صادقی» تصریح کرد: همچنین ۴۱ نانوایی در مناطق شهری و ۱۴ نانوایی در مناطق روستایی فعالیت دارند. به گفتۀ وی عمده نظارت های لازم در این بخش به صورت برگزاری گشت های مشترک توسط کمیته کنترل کیفیت آرد و نان و بازرسی های موردی انجام می گیرد که در این راستا در سال ۹۶ تعداد ۲۴ گشت مشترک و ۳۵۰ مورد بازرسی از حوزه آرد و نان شهرستان صورت گرفته است که ۱۱ پرونده گفته شده ثبت شده است.

تولید حبه عناب با طعم های مختلف در خراسان جنوبی
عناب از میوه‌ های بسیار مفید است که علاوه بر خواص تغذیه‌ای، استفاده زیادی به عنوان یک گیاه دارویی دارد. اکنون در قطب تولید این میوه خراسان جنوبی یک کارآفرین حبه عناب با طعم های مختلف تولید می کند که با استقبال مواجه شده است.

۲۶۰۰ طرح اشتغالزایی در خراسان‌جنوبی اجرا شد
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: ۲۶۱۶ طرح اشتغالزایی با پرداخت ۴۲۷ میلیارد و ۷۸۵ میلیون ریال در سال گذشته برای مددجویان این نهاد اجرا شد. سیدرضا حسینی، در گفت و گو با ایکنا اظهار کرد: از این تعداد، ۱۸۴۳ طرح با پرداخت ۳۰۴ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال از محل تسهیلات قرض الحسنه بانکی و ۷۷۳ طرح با پرداخت ۱۲۳ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال از محل تسهیلات صندوق امداد ولایت و سایر منابع اجرا شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*