آرامش بهاری؛ هدیه اوقاف به مسافران نوروزی حضور۷۶۴ هزارو ۴۳۲ زائر و گردشگر در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی

طرح ملی آرامش بهاری که در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی از ۲۵ اسفندماه آغاز و تا ۱۵ فرورین‌ماه ادامه دارد، توانسته سفری مذهبی سیاحتی برای مسافران نوروزی به ارمغان آورد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بقاع متبرکه را محل آرامی برای ایجاد آرامش و روحیه مناسب معنوی دانست و اظهار داشت: دلبستگی شیعیان به اهل بیت (ع) ظرفیت بسیار بالایی را ایجاد می‌کند که باید با مدیریت مناسب این ظرفیت را در راستای ارتقای معرفت همگان هدایت کنیم.
حجت الاسلام پرویز بخشی پور با بیان اینکه اماکن متبرکه به جهت جایگاه اعتقادی و معنوی که در بین ایرانیان و مسلمانان دارند، همواره از مراکز مهم جذب گردشگران و زائران به شمار می روند، بیان داشت: مطرح کردن معارف اهل بیت (ع) و ذریه پیامبر (ص) موجب تقویت بنیه مذهبی و اصلاح اخلاق و رفتار جامعه می شود.
وی تصریح کرد: از ابتدای آغاز طرح آرامش بهاری تاکنون شاهد حضور پرشور زائرین در امزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی بودیم که افتخار بزرگی برای ما محسوب می‌شود.
بخشی‌پور در ادامه به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده در قالب طرح آرامش بهاری پرداخت و بیان داشت: ویژه برنامه‌های طرح نوروزی آرامش بهاری از ۲۵ اسفندماه در جوار امامزادگان آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.
وی از اجرای طرح آرامش بهاری در ۶۰ بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی خبر داد و بیان داشت: این طرح با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای دینی، مذهبی و ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائران، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی و خدمت ‌رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه‌مندی در زائران و گردشگران نوروزی اجرا می‌شود.
مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی به سخنان رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اشاره کرد و افزود: باید به فرمایشات و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی جامه عمل بپوشانیم و این اماکن را به قطب فرهنگی تبدیل کنیم .بخشی‌پور به فعالیت ۱۷۴ مبلغ بومی و اعزامی از قم در طرح آرامش بهاری اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین بخش‌های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه، خیمه‌های معرفت و پاسخگویی به شبهات دینی و فرهنگی است.
وی اقامه نماز جماعت، مشاوره وقف، پاسخگویی به مسائل شرعی، سخنرانی روزانه، غبار روبی، قرائت ادعیه، مسابقات فرهنگی، ویژه برنامه روز جمهوری اسلامی، ویژه برنامه روز طبیعت، برپایی جشن ولادت امام علی(ع) و مراسم وفات حضرت زینب(س) را از دیگر برنامه‌های اجرایی در قالب طرح آرامش بهاری عنوان کرد.
مدیر کل اوقاف خراسان‌جنوبی مطرح کرد: طرح آرامش بهاری در راستای ارائه خدمات فرهنگی و مشاوره‌های مذهبی برگزار می‌شود که خوشبختانه استقبال گردشگران و زائران از این طرح بسیار مطلوب ارزیابی شده است.
بخشی‌پور گفت: در روز سیزدهم فروردین امسال ۱۹۰ هزار و ۱۴۰ زائر و مسافر در بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی حضور یافتند که از این تعداد ۳۳ هزار و ۸۲۵ نفر در جوار بقاع متبرکه اسکان یافتند.
مدیر کل اوقاف خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌های خاصی را برای حضور هموطنان در روز طبیعت در بقاع متبرکه و بزرگداشت مقام و منزلت بزرگ بانوی کربلا حضرت زینب کبری (س) تدارک دیده بود، تبیین کرد:برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر، مراسم سوگواری حضرت زینب(ع)، قرائت دعای ام داوود و اطعام زائران و مسافران از اهم برنامه های اجرا شده در این روز بود.
بخشی پور با اعلام این مطلب که هر سال زائران و مسافران از اقصی نقاط کشور ضمن بهره‌مندی از فیوضات امامزادگان از اماکن فرهنگی و رفاهی آنها مانند مهمانسراها و زائرسراها استفاده می‌کنند، گفت: اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی طی سال‌های اخیر اقدامات عمرانی زیادی را در این خصوص انجام داده است.
وی همچنین از توزیع بسته‌های فرهنگی به منظور آشنایی بیشتر مردم با بقاع متبرکه خبر داد و خاطرنشان کرد: ۸۶ هزار هدیه فرهنگی برای زائران و مسافران نوروزی پیش‌بینی شده است.
مدیر کل اوقاف خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در لحظه تحویل سال بیش از ۴۰ هزار نفر سال نو را در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی آغاز کردند، تبیین کرد: باید از وجود امامزادگان در راستای تبدیل آنها به قطب فرهنگی و محل آرامش مردم به درستی استفاده کنیم.
بخشی‌پور با اعلام این مطلب که سازمان اوقاف و امورخیریه در تلاش است تا روز به روز سطح خدمت‌رسانی فرهنگی، اجتماعی و معنوی و رفاهی را در بقاع متبرکه ارتقاء دهد، بیان داشت: از ابتدای طرح آرامش بهاری تا پایان روز ۱۳ فروردین‌ماه ۷۶۴ هزارو ۴۳۲ زائر و گردشگر در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی حضور یافتند.
وی به ارائه خدمات اسکان دائم و موقت زائران در امامزادگان و بقاع متبرکه اشاره کرد و یادآور شد: ۶۳۹ سوئیت و زائرسرا جهت اسکان زائران و مسافران در جوار بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی آماده خدمت‌رسانی به زائران و گردشگران نوروزی هستند.
مدیر کل اوقاف خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح آرامش بهاری تا پایان روز ۱۳ فروردین‌ماه ۱۲۳ هزار و ۷۷۰ زائر در زائرسراها و سوئیت‌های بقاع متبرکه اسکان یافتند.
بخشی‌پور از ادامه طرح آرامش بهاری تا پایان روز ۱۵ فروردین‌ماه خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح تا روز ۱۵ فروردین‌ماه ادامه دارد لذا زائران و مسافران نوروزی می‌توانند از خدمات این طرح بهره‌مند شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*