رقابت ۱۳۹۲ دانش آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز خراسان‌جنوبی

کمک ۲۰۰ میلیون تومانی به عتبات عالیات
مردم خراسان جنوبی از آغاز امسال ۲۰۰ میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان گفت: این کمک ها شامل کمک نقدی و ۸۰ گرم طلاست. سرهنگ جوینده افزود: از آغاز امسال همچنین ۱۰۰ نفر نیروی کار ساختمان در تخصص های مختلف از جمله برق ساختمان، گچکاری و سنگ کاری برای کمک به بازسازی عتبات عالیات از خراسان جنوبی به کشور عراق اعزام شدند. وی گفت: این نیروها هم اکنون در ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف، صحن حضرت زینب (س) در کربلا، گسترش فضای حرمین امامین عسکریین علیهم السلام و کارهای عمرانی کاظمین مشارکت دارند.

رقابت ۱۳۹۲ دانش آموز در مسابقات
قرآن، عترت و نماز خراسان‌جنوبی
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: ۱۳۹۲دانش آموز برگزیده استان در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز به رقابت پرداختند. فرشید جعفری، درگفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: ۱۳۹۲دانش آموز دختر و پسر برگزیده دوره‌های اول و دوم متوسطه در مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن،عترت و نماز به رقابت پرداختند. وی افزود: این تعداد دانش آموز از بین ۱۳۰ هزار دانش آموز دختر و پسر شرکت کننده در مراحل آموزشگاهی و شهرستانی انتخاب شدند.معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این دوره از مسابقات در چهار مرحله برای دانش آموزان دختر و پسر برگزار می‌شود، تصریح کرد: سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در خراسان‌جنوبی از بیست و دوم فروردین ماه آغاز و تا پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد. جعفری افزود: مرحله استانی رشته‌های آوایی شامل اذان، قرائت قرآن(تحقیق)، قرائت قرآن(ترتیل)، حفظ قرآن، حفظ ویژه(حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم) و مداحی با معرفی برگزیدگان هر یک از رشته ها در هر پایه و دوره تحصیلی پایان یافت.
وی با اشاره به راهیابی ۱۶ دانش آموز دختر و پسر شرکت کننده در رشته‌های آوایی به مرحله کشوری این دوره از مسابقات، ادامه داد: در مرحله استانی دانش آموزان دختر و پسر شرکت کننده در رشته‌های مفاهیم و تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز نیز در دو مرحله که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود، رقابت می‌کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی یادآور شد: ۸۰ داور قرآنی مجرب استان وظیفه ارزیابی عملکرد دانش آموزان در این دوره از مسابقات را برعهده دارند.

سه طرح صنعتی در روستاهای خراسان جنوبی
سه طرح صنعتی در نواحی روستایی خراسان جنوبی تکمیل شده و آماده بهره برداری است. مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گفت: این طرح ها شامل کارخانه خوراک دام در روستای چاهداشی نهبندان، شرکت تعاونی بسته بندی زرشک در روستای چاه اصفهانی سربیشه و پرورش ماهی روستای ازمیغان طبس است. محمد زنگنه افزود: این سه طرح جزو ۱۱ طرح صنعتی مصوب شده برای نواحی روستایی خراسان جنوبی است که برای اجرای آنها ۲۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری و تسهیلات اختصاص یافته است.
۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از هزینه اجرای این ۱۱ طرح صنعتی از محل تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استان و بقیه از محل آورده روستائیان تأمین می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*