آخرین خبر :

اهداف برگزاری همایش ملی نکوداشت خادمان علم و فرهنگ تشریح شد الگوسازی برای جوانان

همایش ملی نکوداشت خادمان علم و فرهنگ ویژه خاندان راشد محصل ۲۰ اردیبهشت‌ماه در سالن ولایت دانشگاه بیرجند برگزار می شود.
سرپرست دانشگاه بیرجند صبح پنجشنبه در نشست خبری با اعلام این خبر، گفت: برگزاری آیین بزرگداشت و معرفی بزرگان علم و ادب در خراسان جنوبی نقشه راهی برای نسل آینده است تا رفتار و منش این بزرگواران را در دستور کار قرار دهند. «خامسان» افزود: جوانان و نوجوانان باید بدانند قرارگیری منش در کنار دانش کار کمی نیست و این خانواده بزرگ به خوبی رفتار و منش را در کنار علم و دانش قرار دادند.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه بیرجند هم به عنوان دانشگاه مادر و قطب آموزش عالی شرق کشور وظیفه خود می داند، به معرفی کسانی بپردازد که با همه محرومیت ها اما در دنیای علم و معرفت خوش درخشیدند. به گفتۀ وی معرفی این عالمان نتیجه اخلاقی مثبتی را برای جامعه هدف خواهد داشت و در این آیین از شخصیت های ملی و میهمانان خارج از کشور دعوت خواهد شد.
برندسازی علم در خراسان جنوبی الزامی است
سرپرست بنیاد نخبگان خراسان جنوبی نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری و یاد کردن شهر علم و ایمان از این استان، باید برندسازی علم در دستور کار قرار گیرد. «احمدی زاده» ادامه داد: خراسان جنوبی دارای چندین پدر علم است در حالی که چنین وضعیتی حتی در خراسان رضوی هم وجود ندارد و این مهم نشانگر سختکوشی مردم این خطه از مرز و بوم با تمامی محرومیت ها می باشد. وی با بیان اینکه با برگزاری این همایش به دنبال الگوسازی، هویت‌سازی و برندسازی هستیم، اعلام کرد: بنیاد نخبگان در حال تهیه کتابی با عنوان سرآمدان است که ۷ نخبه استان در آن معرفی می شوند تا دلیل هویت علمی منطقه به خوبی معلوم شود و دانشجویان بتوانند از رفتار و منش این بزرگان بهتر الگوبرداری کنند. او از برگزاری مراسم تکریم از امنیت‌آوران خبر داد و گفت: این مراسم نیز جزو برنامه‌های بنیاد نخبگان در سال جاری می باشد. این مقام مسئول اعلام کرد: شورای تکریم بر اساس قانون ماده ۶۴ تشکیل می شود و در نامه نگاری هایی که داشته ایم و با معرفی نماینده هر کدام از ادارات می توان در استان هم این شورا را برگزار کرد.
رونمایی از کتاب ارج نامه
دبیر اجرایی این همایش از رونمایی کتاب ارج نامه در آیین بزرگداشت خاندان راشد محصل خبر داد و افزود: همچنین کتاب طواف شمع بعد از همایش چاپ و در سطح ملی ارسال خواهد شد. «قریشی» گفت: این همایش فرصتی برای معرفی خراسان جنوبی است و هم نخبه پروری را در بر خواهد داشت که امیدواریم بتوانیم این آیین ها را به صورت ملی و سالی یکبار برگزار کنیم. وی عنوان کرد: شیخ محمدحسین راشد محصل از علمای بزرگ بیرجند بود که به دلیل آزادمنشی و اهمیتی که به علم و دانش می داد، خانواده ای عالم پرور داشته است. او تصریح کرد: ۵ نفر از خاندان راشد محصل در این همایش تجلیل می شوند و ابعاد شخصیتی، علمی و خدمتی هر کدام از اعضای خاندان راشد محصل از محورهای همایش یادشده است و علاوه بر پذیرش مقالات علمی، یادداشت های ادبی مانند خاطره، متن ادبی و شعر نیز پذیرفته می شود.
دبیر علمی همایش ملی نکوداشت خادمان علم و فرهنگ نیز در این نشست بیان کرد: حضور دانشجویان در برگزاری همایش نکوداشت خادمان علم و فرهنگ، در قالب گروه‌های منسجم و فعال از انجمن‌های علمی دانشجویی پررنگ است. «محمدی» خاطر نشان کرد: بدنه دانشجویی نه به عنوان مخاطب، بلکه به عنوان مجری در برگزاری همایش نقش دارند. وی تأکید کرد: باید به این همایش از جنبه های مختلف اجتماعی، اخلاقی و تربیتی توجه شود، به دلیل اینکه مشخص شود چه زمینه هایی باعث به وجود آمدن این چنین عالمانی شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*