آخرین خبر :

اخبار کوتاه استان/تشکیل کمیته‌های ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال امام(ره) در استان

هشدار هواشناسی برای وقوع رواناب
هواشناسی خراسان جنوبی نسبت به جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیلها تا پایان هفته در بیشتر مناطق این استان هشدار داد. کارشناس هواشناسی استان گفت: ادامه بارش های رگباری تا صبح روز پنج شنبه و تشدید ناپایداریها در استان به ویژه طی امروز و فردا، سبب جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل ها در اغلب نقاط می شود .
رضا برهانی از بارش تگرگ و تشکیل مه در این مدت در ارتفاعات و مناطق مستعد استان خبرداد و افزود: به دلیل ریزش هوای سرد، دمای هوا بطور میانگین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می یابد و  وقوع یخبندان و سرمازدگی و بارش پراکنده برف از اواخر وقت فردا در ارتفاعات شمال و شرق استان دور از انتظار نیست.
وی از کشاورزان خواست به دلیل وزش باد، رگبار و رعد و برق از سمپاشی و محلول پاشی در این مدت خودداری و باغداران برای جلوگیری از سرمازدگی، در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی به گله داران هم توصیه کرد: از چرای دام در مناطق سیل خیز و حاشیه رودخانه های فصلی خودداری کنند.

تشکیل کمیته‌های ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال امام(ره) در استان
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از تشکیل ۷ کمیته در راستای برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد و ستاد قدس و انتفاضه در استان خبر داد و گفت: انتقال خط و مشی‌های فکری امام (ره) مورد توجه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام احمد ملایی، در جلسه برنامه‌ریزی ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد و ستاد قدس و انتفاضه استان خراسان جنوبی اظهار کرد: امسال در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار است برنامه‌های متنوعی اجرا شود.
ساختمان های آموزشی سرایان استحکام خوبی ندارند
رئیس آموزش و پرورش سرایان گفت: ساختمان های آموزشی شهرستان سرایان مربوط به زمان انقلاب هستند و کیفیت و استحکام خوبی ندارند.  محمد کسمایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حدود ۷ هزار دانش آموز در شهرستان سرایان مشغول تحصیل هستند، افزود: با وجود ۱۰۰ فضای آموزشی در سرایان نسبت به تعداد دانش آموزان با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم و امیدواریم فضای کافی برای تحصیل دانش آموزان فراهم شود.

آغاز طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی دام ها
مرحله اول طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین خراسان جنوبی آغاز شد. رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی استان گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور به مدت ۳۰ روز اجرا می شود.دادفر افزود: پیش بینی می شود با مشارکت بخش خصوصی و دولتی ۱۰۰ درصد دام های سبک و سنگین استان زیر پوشش این طرح قرار گیرد.
محیط بانان به تجهیزات حفاظتی و دفاعی مجهز شدند
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت امنیت فردی، تمامی محیط بانان استان به تجهیزات انفرادی، حفاظتی و دفاعی مجهز شدند.
مسعود مستقیم در گفت و گو با ایرنا افزود: سال هاست که محیط بانان سراسر کشور در حال گشت زنی، کنترل و نظارت مقررات شکار و صید، مورد تهدید شکارچیان متخلف قرار می گیرند که تاکنون ۱۱۹ محیط بان در درگیری با شکارچیان به درجه رفیع شهادت نایل آمده اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*