خواص فوق العاده عناب

بهتر است عناب را یک خوراکی دارویی بدانید که به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌های قوی، برای سلامتی انسان بسیار مفید است.

آنتی اکسیدان‌های موجود در عناب این خوراکی را به دارویی برای درمان کبد چرب تبدیل کرده‌اند که باعث سم زدایی از کبد می‌شوند.

عناب حاوی آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی، چون ویتامین C، کاروتنوئید‌ها و فلاوونوئید است. همچنین موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

عناب در طب سنتی کشور‌های مختلف جایگاه ویژه‌ای دارد؛ در کشور‌های شرق آسیا آن را خرمای قرمز، خرمای چینی یا خرمای هندی می‌نامند و یک خوراکی محبوب است؛ در انگلستان عناب را به صورت خشک شده همراه با چای استفاده می‌کنند.

این خوراکی دارویی را بهتر بشناسید/ کشف دارویی دیگر در درمان دیابت/  جذب پروتیئن بالا با مصرف مغزهای خوراکی

داروی گیاهی کم خونی چیست؟

مصرف پیازچه برای افرادی که به کم خونی مبتلا هستند توصیه می‌شود؛ این سبزی به علت داشتن مقادیر فراوان فولیک اسید، یک خوراکی مناسب برای مادران باردار و شیرده است.

فولیک اسید موجود در پیازچه مانع از بروز بیماری‌ها و نقص‌های مادرزادی در جنین می‌شود؛ پیازچه به حرکت مطلوب دستگاه گوارش کمک زیادی می‌کند؛ همچنین با پیازچه احتمال ابتلا به یبوست در نوزادان و بزرگسالان کاهش می‌یابد.

این خوراکی دارویی را بهتر بشناسید/ کشف دارویی دیگر در درمان دیابت/  جذب پروتیئن بالا با مصرف مغزهای خوراکی

 

مغزهایی غنی از پروتئین

بسیاری از افراد تنها سویا را یک گیاه پروتئینی می‌دانند؛ در حالی که گیاهان و دانه‌های خوراکی فراوانی سرشار از پروتئین هستند؛ مغز‌های خوراکی منبع فوق العاده پروتئین هستند.

به طور کلی باید بدانید که مغز‌های خوراکی، به طور معمول مغذی  و منبع سرشار پروتئین، ویتامین‌های اساسی مثل ویتامین A. و ویتامین E، مواد معدنی مثل فسفر و پتاسیم، اسید‌های چرب ضروری و فیبر هستند اما به خاطر داشته باشید که این مغزها، بسیار چرب هستند، لذا نباید در مصرف آن‌ها زیاده روی کرد.

این خوراکی دارویی را بهتر بشناسید/ کشف دارویی دیگر در درمان دیابت/  جذب پروتیئن بالا با مصرف مغزهای خوراکی

تاثیر داروی آرتروز در درمان دیابت

به تازگی محققان چینی دریافته‌اند lefluonamide که روماتوئید داروی متداول در درمان آرتروز می‌تواند داروی افراد مبتلا به دیابت نوع دوم هم باشد و میزان گلوکز خون را در این بیماران کاهش دهد.

باید بدانید که برخی عوامل التهابی می‌توانند گیرنده انسولین در بدن را بی حس کنند؛ از سوی دیگر lefluonamide که یک داروی ضدالتهابی است به نظر می‌رسید این دارو می‌تواند به دلیل تاثیرات ضدالتهابی اش قندخون را کنترل کند.

پیش از این، ثابت شده بود بیمارانی که از این دارو مصرف می‌کنند، از گلوکز خون پایین تری برخوردار بوده و کمتر با مشکلاتی همچون چاقی مواجه بودند.

آب سبزیجات مفید برای مقابله با عفونت بدن

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ مصرف آب هویج، سیب، کرفس، چغندر و جعفری را برای مبتلایان به عفونت موثر دانست و درباره طرز تهیه آن اظهار کرد: افراد دچار این عارضه باید ۲ عدد هویج متوسط، یک عدد سیب متوسط، ۲ عدد ساقه کرفس، ۱۰۰ گرم چغندر (لبو) و ۱۵ ساقه جعفری را داخل مخلوط‌کن بریزند و آب آن‌ها را بگیرند؛ مقدار مصرف آب هویج، سیب، کرفس، چغندر و جعفری روزانه ۲ تا سه لیوان است.

قوی‌ترین آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی برای رفع عفونت بدن

تاثیر مصرف ناصحیح آنتی‌بیوتیک‌ها بر روند درمان سرطان

آنتی بیوتیک

مصرف نادرست آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند در روند درمان سرطان تاثیر منفی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، استفاده ناصحیح و طولانی مدت از آنتی بیوتیک‌ها یا زیاده‌روی در مصرف آن، افراد را در برابر داروها مقاوم کرده و بدن را نسبت به عفونت‌ها آسیب‌پذیر می‌کند. همچنین بررسی‌ها حاکی از آن است مصرف نادرست آنتی بیوتیک‌ها به شکل منفی بر درمان سرطان تاثیر می‌گذارد.

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: مصرف آنتی بیوتیک‌ها بر میکروبیوم روده تاثیر تقریبا آنی دارد و هر گونه تاثیر منفی آنتی بیوتیک‌ها بر درمان سرطان، به روده برمی‌گردد و اینکه آیا به این میکروبیوم برای کمک به فعال کردن سلول‌های T و عامل برانگیختن واکنش‌های درمانی نیاز است؟

سلول‌های ایمنی همچون سلول‌های T پروتئین‌های غیرعادی را که اغلب در سلول‌های سرطانی وجود دارند، شناسایی و به تومور حمله می‌کنند. هرچند، هر چقدر تومور بزرگ شود مسیرهای جدیدی بوجود می‌آید که فعالیت سلول‌های T را از بین می‌برد.

متخصصان همچینن اظهار داشتند: این احتمالا به نوع درمانی که پزشک برای بیمار در نظر می‌گیرد و مدت زمانی که آنتی بیوتیک دریافت کرده باشد بستگی دارد.

عفونت‌ها بزرگترین مشکل شیمی درمانی هستند و به طور معمول آنتی‌بیوتیک‌ها برای پیشگیری و درمان آن تجویز می‌شود.

به گزارش ان‌دی‌تی‌وی، همچنین یکی دیگر از متخصصان این مطالعه توضیح داد: برای پیشگیری از عفونت‌ها مقدار زیادی دارو تجویز می‌شود. تعداد گلبول‌های سفید می‌تواند به اندازه‌ای کاهش پیدا کند که بدن قادر به دفاع از خود در برابر باکتری‌ها نباشد و این عفونت شدید می‌تواند کشنده باشد.

کفش‌های دارای زیره منحنی قاتل کمردرد

تهران – ایرنا – محققان دریافتند کفش‌های دارای زیره منحنی موجب تقویت عضلات پشت و بهبود انحنای ستون فقرات شده و کمردرد را کاهش می‌دهند.

به گزارش روز دوشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، معمولا به بیماران مبتلا به کمردرد توصیه می‌شود تمریناتی را برای تقویت عضلات پشت انجام دهند تا پایداری ستون فقرات در کمر بهبود یابد. اکنون محققان دریافتند استفاده از کفش‌های دارای زیره منحنی به مدت چند ساعت در روز تاثیر همان فعالیت‌های فیزیکی را دارد.
در این تحقیقات که با مشارکت۴۰ داوطلب مبتلا به درد خفیف کمر انجام شد، داوطلبان به دو گروه تقسیم شدند. از گروه اول خواسته شد به مدت ۴ هفته از کفش‌های دارای زیره منحنی استفاده کند. اما گروه دوم از کفش‌های عادی استفاده کردند. در این مدت میزان فعالیت عضلات کمر و انحنای ستون فقرات داوطلبان با استفاده از تجهیزات خاص به دقت اندازه‌گیری شد. سپس اطلاعات به دست آمده با اطلاعات مربوط به میزان درد کمر و ناتوانی حاصل از آن در بیماران مقایسه شد.
بر اساس نتایج حاصل از این آزمایش استفاده از کفش‌های دارای زیره منحنی به مدت چند ساعت در روز موجب بهبود وضعیت سلامت افراد مبتلا به کمردرد می‌شود

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*