آخرین خبر :

دانستنی‌های علمی؛

استفاده مداوم از سنگ پا بسیاری از مشکلات روانی مانند افسردگی، فکر و خیال زیاد و حتی بی‌خوابی را بهبود می‌بخشد.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

فواید سنگ پا از نظر  طب سنتی

سنگ پا یکی از قدیمی‌ترین وسایل نظافت در حمام‌های ایرانی است؛ گرچه استفاده از سنگ پا مانند گذشته مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؛ با این وجود متخصصان طب سنتی معتقدند استفاده از سنگ پا خواص بسیار زیادی دارد؛ کشیدن این وسیله یک ماساژ عالی برای پا‌هاست که موجب لایه برداری از کف پا هم می‌شود.

کشیدن سنگ پا از نظر طب سنتی حلال سردردهاست؛ استفاده از سنگ پا غلظت خون را خصوصا در اندام‌های بالایی بدن کاهش می‌دهد؛ همین امر موجب می‌شود با کشیدن سنگ پا سر‌درد و بیماری‌های مربوط به مغز کاهش یابد؛ همچنین از نظر طب سنتی استفاده مداوم از سنگ پا بسیاری از مشکلات روانی مانند افسردگی، فکر و خیال زیاد و حتی بی‌خوابی را بهبود می‌بخشد.

خواص سنگ پا/ ورزشی آسان و مفید/ نکاتی درباره خانه تکانی/ با رعایت این موارد آسوده بخوابید

نوشیدنی‌هایی برای شادابی پوست

بسیاری از خانم‌ها برای شادابی و مراقبت از پوستشان از انواع محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌کنند؛ بهتر است بدانید مصرف برخی از نوشیدنی‌ها هم در شادابی پوست نقش فوق العاده‌ای دارند.

آب، اصلی‌ترین نوشیدنی مورد نیاز بدن است؛ این مایع حیات در شادابی پوست نقش زیادی دارد و کمبود آن در بدن موجب خشکی و پیری زود رس پوست می‌شود، نوشیدن هشت لیوان آب در طول روز خاصیت الاستیسیته پوست را حفظ کرده و از چین و چروک روی آن جلوگیری می‌کند.

چای سبز یک نوشیدنی دیگر برای شادابی پوست است؛ این چای حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کنند؛ علاوه بر این، این نوشیدنی قرمزی و ورم پوست را هم تا حدود زیادی برطرف می‌کند.

خواص سنگ پا/ ورزشی آسان و مفید/ نکاتی درباره خانه تکانی/ با رعایت این موارد آسوده بخوابید

اهمیت پیاده روی صبحگاهی

پیاده روی صبحگاهی را جدی بگیرید؛ پزشکان معتقدند این ورزش ساده فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد که انجام آن در ابتدای روز این فواید را دوبرابر می‌کند.

پیاده روی صبحگاهی محافظ قلب و مغز شماست؛ این ورزش با افزایش موثر گردش خون در بدن قلب را فعال و سالم نگه می‌دارد؛ علاوه بر این با تنظیم فشار خون هم به سلامتی قلب کمک می‌کند.

پیاده روی صبحگاهی بر عملکرد مغز هم تاثیر مثبت دارد؛ در زمان پیاده روی صبحگاهی، مغز دو هورمون سروتونین و اندورفین ترشح می‌کند؛ این هورمون‌ها استرس و فشار‌های عصبی را از بین می‌برند و علاوه بر آن نشاط آور‌های طبیعی بدن هستند.

خواص سنگ پا/ ورزشی آسان و مفید/ نکاتی درباره خانه تکانی/ با رعایت این موارد آسوده بخوابید

خطر آسیب به مهره های کمر در فعالیت های منزل

اسفند ماه را می‌توان ماه خانه تکانی نامید؛ بیشتر خانواده‌ها درگیر تمیزکردن منزل هستند که در این میان نقش مادران خانه پررنگ‌تر است.

باید بدانید در صورتی که خانه تکانی درست انجام نشود موجب کمردرد و مشکلات جدی در مهر‌ه های گردنی می‌شود؛ با انجام چند راه ساده، خانه تکانی عید را می‌توانید راحت‌تر انجام دهید.

یکی از رفتار‌های غلط در خانه تکانی، حمل بار‌های سنگین است؛ تا جایی که می‌توانید از بلند کردن وسایل سنگین خودداری کنید؛ همچنین برای بلند کردن اجسام سنگین باید ابتدا بنشینید و با گرفتن اجسام بلند شوید؛ هیچ گاه برای بلند کردن اجسام سنگین خم نشوید.

چرخش ناگهانی کمر خصوصا هنگام حمل بار‌های سنگین هم به مهره‌های کمر آسیب می‌زند؛ هنگامی که باری در دست دارید به آرامی بچرخید و ابتدا پاهایتان را جابه‌جا کنید.

خواص سنگ پا/ ورزشی آسان و مفید/ نکاتی درباره خانه تکانی/ با رعایت این موارد آسوده بخوابید

اقداماتی که کیفیت خواب را تهدید می کند

محققان سنگاپوری با مطالعه بر روی ۳۵۰ نفر از کشور‌های آسیایی، به الگویی از خواب در میان افراد این قاره دست یافتند؛ این الگو یافته‌های جدیدی در خصوص کمیت و کیفیت خواب در مردمان کشورهای آسیایی نشان داد.

نتایج این تحقیقات نشان داد؛ ۴۸ درصد از افراد در روز کمتر از ۷ ساعت می‌خوابند و تنها در آخر هفته بیش از هفت ساعت را به خواب اختصاص دادند؛ همچنین این تحقیقات ثابت کرد افرادی که در طول روز به مراقبت از کودک، مطالعه، استفاده از کامپیوتر و لپ‌تاب مشغول هستند؛ افرادی که از نوشیدنی‌های کافئین دار استفاده می‌کنند یا سیگار می‌کشند، بیش از سایرین با بی خوابی و بدخوابی مواجه هستند.

خواص سنگ پا/ ورزشی آسان و مفید/ نکاتی درباره خانه تکانی/ با رعایت این موارد آسوده بخوابید

آب سبزیجات مفید برای مقابله با فشار خون

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ مصرف آب اسفناج، گشنیز و کرفس را برای مبتلایان به فشار خون مفید دانست و درباره طرز تهیه آن اظهار کرد: افراد دچار این عارضه باید مقدار مساوی از هر یک سبزیجات اسفناج، گشنیز و کرفس را داخل مخلوط‌کن بریزند و آب این سبزیجات را بگیرند؛ مقدار مصرف روزانه آب اسفناج، گشنیز و کرفس روزانه ۲ تا سه لیوان است.

تنظیم فشار خون با آب سبزیجات/قاتل خاموش را نوشیدنی‌هایی طبیعی مهار کنید

طرز تهیه آب سیب و کرفس

وی درباره طرز تهیه آب سیب و کرفس بیان کرد: افراد برای تهیه آب سیب و کرفس باید ۲ عدد سیب متوسط و ۲ عدد ساقه کرفس را با هم در مخلوط‌کن بریزند و آب آن‌ها را بگیرند؛ مبتلایان به فشار خون می‌توانند روزانه ۲ تا سه لیوان آب سیب و کرفس را میل کنند.

 

تنظیم فشار خون با آب سبزیجات/قاتل خاموش را نوشیدنی‌هایی طبیعی مهار کنید

طرز تهیه آب هویج، سیب، کلم و جعفری

این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره طرز تهیه آب هویج، سیب، کلم و جعفری بیان کرد: افراد برای تهیه آب هویج، سیب، کلم و جعفری باید سه عدد هویج متوسط، یک عدد سیب متوسط، ۲۰۰ گرم کلم (اشخاص می‌توانند از هر یک انواع کلم مانند کلم‌پیچ، گل‌کلم، کلم‌بروکلی و کلم‌بنفش استفاده کنند) و ۲۰ ساقه جعفری را با هم در مخلوط‌کن بریزند و آب آن‌ها را بگیرند؛ مبتلایان به فشار خون می‌توانند روزانه ۲ تا سه لیوان آب هویج، سیب، کلم و جعفری را میل کنند.

 

تنظیم فشار خون با آب سبزیجات/قاتل خاموش را نوشیدنی‌هایی طبیعی مهار کنید

طرز تهیه آب هویج، سیب، کاهو، لوبیا سبز و کلم

عظمایی درباره طرز تهیه آب هویج، سیب، کاهو، لوبیا سبز و کلم افزود: افراد برای تهیه آب هویج، سیب، کاهو، لوبیا سبز و کلم باید ۲ عدد هویج متوسط، یک عدد سیب متوسط، ۱۰ تا ۱۵ برگ کاهو، ۱۰ عدد لوبیا سبز و ۱۵۰ گرم کلم (اشخاص می‌توانند از هر یک از انواع کلم مانند کلم‌پیچ، گل‌کلم، کلم‌بروکلی و کلم‌بنفش استفاده کنند) را با هم در مخلوط‌کن بریزند و آب آن‌ها را بگیرند؛ مبتلایان به فشار خون می‌توانند روزانه ۲ تا سه لیوان آب هویج، سیب، کاهو، لوبیا سبز و کلم را میل کنند.

 

تنظیم فشار خون با آب سبزیجات/قاتل خاموش را نوشیدنی‌هایی طبیعی مهار کنید

طرز تهیه آب گوجه‌فرنگی، خیار، کرفس و سیر

وی درباره طرز تهیه آب گوجه‌فرنگی، خیار، کرفس و سیر تاکید کرد: افراد برای تهیه آب گوجه‌فرنگی، خیار، کرفس و سیر باید ۲ عدد گوجه‌فرنگی متوسط، ۲ عدد خیار متوسط، ۲ عدد ساقه کرفس، آب یک عدد لیمو‌ترش تازه و ۲ حبه سیر را با هم در مخلوط‌کن بریزند و آب آن‌ها را بگیرند؛ مبتلایان به فشار خون می‌توانند روزانه ۲ تا سه لیوان آب گوجه‌فرنگی، خیار، کرفس و سیر را میل کنند.

تنظیم فشار خون با آب سبزیجات/قاتل خاموش را نوشیدنی‌هایی طبیعی مهار کنید

دمنوش‌هایی برای کاهش فشار خون

عظمایی یادآور شد: افرادی که دچار فشار خون بالا هستند باید یک قاشق غذا خوری از ترکیب گیاهان چای سبز، چای ترش، سنبل‌الطیب، پونه کوهی، برگ زیتون و چای کوهی را به همراه چهار لیوان آب در قوری بریزند و بگذارند به خوبی دَم بکشد؛ مبتلایان به فشار خون می‌توانند روزانه سه لیوان از این دمنوش را به همراه توت خشک یا کشمش میل کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*