۲۴۱ طرح اشتغال به خوان بانک ها رسید

۲۴۱ طرح اشتغال روستایی پس از بررسی کارشناسی بابت توجیه پذیری به بانک های عامل معرفی شد. مرحله ای نفس گیر که باید دید از آن چه تعداد از متقاضیان این ۲۴۱ طرح با دریافت تسهیلات، کار اجرای طرح را آغاز می کنند.البته مقام عالی دولت در استان برای جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال به مدیران بانک هشدار داده است.
استاندار در کارگروه اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان باز هم بر جذب این تسهیلات تأکید ویژه کرد «مدیران کوچکترین تعللی در پرداخت تسهیلات نداشته باشند و با تکمیل شدن پرونده متقاضیان بلافاصله اقدام به پرداخت کنند. این اولتیماتوم را به مدیران می دهم که هرگز اجازه نخواهم داد ریالی از این تسهیلات از کف برود بنابراین در جذب تعلل نکنید». مروج الشریعه با اشاره به برخی صحبت ها در خصوص اینکه مبلغ اختصاصی به استان با مبلغ درخواستی متقاضیان همخوانی ندارد، افزود: رقم ابلاغی با تقاضای مردمی همسو نیست و میزان طرح های ارایه شده به بانک های عامل از رقم اختصاص یافته بیشتر است اما این مشکل رفع خواهد شد فقط باید رقم ابلاغی این تسهیلات حتما جذب شود. وی عنوان کرد: اگر این مهم با برگزاری جلسات مختلف به نتیجه نرسد یا کاهش داشته باشد قابل قبول نیست و در این زمینه باید مدیران بانک ها و دستگاه های اجرایی پاسخگو باشند.
وی همچنین تأکید کرد: اگر طرح های سرمایه گذاری و اشتغال ارائه شده از سوی متقاضیان با شتاب بیشتری بررسی شود می توان به همان میزان اعتبار جذب و شغل ایجاد کرد، گاهی اوقات به دست خود هزار و یک زیبایی استان را نمی بینیم و یک مرتبه برای یک معدن طلا که بخشی از آن در ۲ شهرستان واقع شده ابتدا به سمت تقسیم سهم الارث می رویم که تأثیر مخربی بر جذب سرمایه گذار می گذارد. مروج الشریعه نسبت به خروج سنگ های خام از استان گلایه کرد و گفت: روز ۲۲ بهمن امسال ۱۲۰ دستگاه تریلر در منطقه نهبندان مشغول بارگیری سنگ های معدنی به مقصد خارج از استان بودند که این ظرفیت ها باید مورد توجه واقع شود.
کشاورزی و دامداری داغون
نماینده مردم شهرستان طبس، فردوس ، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی هم با انتقاد از وضعیت کشاورزی و صنعت استان گفت: متأسفانه سهم صنعت و معدن خراسان جنوبی پایین است و به ظرفیت های معدنی استان توجهی نشده و از صنعت نیز محروم مانده ایم.
وی با اشاره به اینکه حال کشاورزی و دامداری استان داغون است، افزود: باید اشتغال در صنعت و معدن استان بیش از این میزان باشد.امیر حسنخانی ادامه داد: همچنین اعتبارات و تسهیلات باید از دامداری ها و کشاورزی های سنتی به صنعتی گرایش یابد. وی با بیان اینکه در حال حاضر تعیین رسته های تخصیص اعتبارات زیر نظر کشوری است، گفت: باید این رسته ها به شهرستان ها و یا استان ها واگذار شود چرا که مدیران وضعیت استانی را بهتر می دانند.
حسینی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هم با اشاره به بررسی طرح های اشتغال روستایی و عشایر در استان گفت: تاکنون مبلغ ۴۴ میلیارد تومان تسهیلات ویژه اشتغال روستایی و عشایری به استان ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه در این راستا تاکنون ۲۴۱ طرح به مبلغ ۲۰۴ میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شده اند، افزود: این طرح ها اکنون در مرحل بررسی و کارشناسی بانک های عامل قرار دارد.
تحقق ۹۷ درصد تعهد اشتغال استان
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: مجموع اعتبارات اشتغالزایی ابلاغی به استان در سال جاری ۱۹۹ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۱۵ میلیارد تومان به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.به گفته وی، از مجموع اعتبار اشتغالزایی استان تاکنون ۵۶ میلیارد تومان معادل ۴۹ درصد تسهیلات به متقاضیان و کارآفرینان پرداخت شده است. به گفته وی ۹۷ درصد تعهد اشتغال سال جاری در خراسان جنوبی تحقق یافته است. اشرفی با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی نیروی کار در محیط واقعی اظهار کرد: امسال تعهد استان در این طرح ۵۶۰ نفر بود که تاکنون ۶۸۲ مهارت ‌آموز جذب شده اند.
اشرفی با اشاره به تحقق ۲۲ درصد طرح اشتغال دانش آموختگان گفت: سهمیه پیش‌ بینی شده طرح دانش آموختگان در استان ۲ هزار و ۲۵ نفر بود که از این میزان تاکنون ۴۵۰ نفر جذب شدند. اشرفی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزار و ۱۷۲ مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شد و در مجموع ۲ هزار و ۳۰۹ شغل در این حوزه ایجاد شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*