آخرین خبر :

چهار کتابخانه عمومی در استان افتتاح و کلنگ‌زنی شد

چهار کتابخانه عمومی در استان خراسان جنوبی با حضور رئیس بنیاد علمی آموزشی قلم چی (وقف عام) و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح، بازگشایی و کلنگ زنی شد.
رئیس بنیاد علمی آموزشی قلم چی در مراسم آیین کلنگ‌زنی کتابخانه عمومی قلم‌چی فردوس، افتتاح کتابخانه‌های عمومی انسیه کامیاب روستای دوست آباد و قلم چی شهر سه قلعه شهرستان سرایان و نیز بازگشایی کتابخانه عمومی علامه شیخ مفید باغشهر اسلامیه شهرستان فردوس که در تالار محراب شهر فردوس برگزار شد، اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی، مسئولان دغدغه کتاب و کتابخوانی دارند و به این خاطر من این استان را خاص دیدم.
کاظم قلم‌چی با تأکید بر توجه به بحث مطالعه افزود: دانش آموزان، سرمایه های ما هستند و این سرمایه، تفکر و دانش آنهاست.
نماینده شهرستان های فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: مشکلات ما به دلیل غفلت از آموزش و پرورش دانش آموزان است.
محمدرضا امیرحسنخانی با تأکید بر توجه ویژه به مناطق محرومی چون استان خراسان جنوبی اظهار داشت: شهرهای محروم به رغم نداشتن امکانات مکفی در مسابقات و آزمون‌های مختلف علمی، رتبه‌های خوبی می‌آورند و موفق هستند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی نیز در ادامه این مراسم، با اشاره به اینکه اعتبارات تملک دارایی اداره کل کتابخانه‌ها از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سال ۹۳ به ۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان در سال ۹۶ رسیده است، گفت: بحث کتاب و کتابخوانی را در استان و در بین مسئولان به یک دغدغه تبدیل کرده ایم. محمدرضا رضایی افزود: بنیاد علمی آموزشی قلم چی برای ساخت و تجهیز کتابخانه‌های عمومی قلم چی سه قلعه و انسیه کامیاب روستای دوست آباد شهرستان سرایان در مجموع مبلغ ۲۴۵ میلیون تومان هزینه کرده است و دولت برای ساختمان کتابخانه قلم چی سه قلعه ۱۳۰ میلیون تومان و برای کتابخانه انسیه کامیاب ۶۲ میلیون تومان هزینه کرده است.
وی ضمن تقدیر از خیّرانی که در ساخت کتابخانه‌ها یاری رسان بوده‌اند، ادامه داد: قربان کامیاب خیّر دوست آبادی، زمین کتابخانه انسیه کامیاب روستای دوست آباد را وقف کرد و علاوه بر آن مبلغ ۶۰ میلیون تومان برای ساخت این کتابخانه اختصاص داده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی یادآور شد: کامیاب که دختر خود را در سانحه تصادفی از دست داده است دیه او را برای ساخت کتابخانه دوست‌آباد اختصاص داد و این کتابخانه به نام دختر مرحوم وی”انسیه کامیاب” نامگذاری شد.
رضایی اظهار داشت: کتابخانه مرکزی فردوس قرار بود با کمک بنیاد قلم چی و دولت هریک به مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان با زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع ساخته شود که به دلیل مکفی نبودن این مبلغ، زیربنای کتابخانه به ۹۵۰ مترمربع تقلیل یافت اما پس از مطرح شدن این مسئله، بنیاد قلم چی موافقت کرد که مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان دیگر علاوه بر مبلغ قبلی پرداخت کند و نماینده شهرستان های فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی نیز قول مساعد داد مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان از دارایی‌های شخصی خود را برای ساخت این کتابخانه اختصاص دهد تا کتابخانه قلم‌چی فردوس با همان زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع ساخته شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی یادآور شد: کتابخانه شیخ مفید باغشهر اسلامیه شهرستان فردوس نیز با اعتباری بالغ بر ۱۷۲ میلیون تومان بهسازی و تجهیز شد که از این مبلغ ۸۰ میلیون تومان توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور جهت تعمیر و ۵۲ میلیون تومان توسط این نهاد برای تجهیز این کتابخانه هزینه شد و ۴۰ میلیون تومان نیز از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان فردوس به بهسازی کتابخانه شیخ مفید اختصاص یافت.
فرماندار شهرستان سرایان نیز در این مراسم گفت: اندیشه‌های نو، حرکت های جدید می‌آفرینند و اندیشه‌ها با دانش، نشر می‌یابند و برای توسعه و دانایی باید کتاب بخوانیم.
محمد کریمی با اشاره به اینکه سرمایه‌های علمی بزرگی در شهرستان سرایان وجود دارد، افزود: به رغم محرومیت‌های موجود در منطقه از دانایی و توانایی در حوزه علم، محروم نبوده‌ایم اما برای رفع محرومیت‌ها نیازمند حضور خیران هستیم.
امام جمعه فردوس نیز در رابطه با ارزش علم گفت: افتخار ما این است که در مکتب ما مسلمانان، معجزه پیامبرمان از نوع فرهنگ و علم است.
حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی، رشد فزاینده‌ای در مباحث علمی و پژوهشی داشته‌ایم، افزود: استعدادهای خوبی در فردوس داشته و داریم که باعث شده این شهر را دارالعلم و دارالمؤمنین بنامند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*